Snuppelure Skrevet 8. februar 2006 #1 Skrevet 8. februar 2006 Hvor mye strøm trenkker en tørketrommel? Og hvor langt er et tørkeprogram? Det jeg til slutt ønsker å finne ut er hvor mye en tørke-runde i troemel koster. Har faktisk aldri hatt en tørketromel, men føler et snikende behov nå som vår arving har meldt sin ankomst til sommeren.
Gjest HB Skrevet 8. februar 2006 #2 Skrevet 8. februar 2006 På Elkjøps side står det at vår tørketrommel (Elektrolux EDC5330) bruker 0,73 kW/t. Tørkeprogrammet jeg stort sett bruker (til sengetøy og håndkler mm) skal i utgangspunktet bruke 2 timer og 11 min, men maskinen registrerer restfuktigheten, så maskinen bruker aldri så lang tid. Nå har vi vaskemaskin med høy sentrifuge (1600 o/min.), så tøyet er vanligvis tørt etter halvannen time. Forbruket blir da 1,095 kWh. Vet ikke helt hvor mye en kW koster, men kan man ikke regne med ca. 50 øre / kWh? Prisen blir jo da ~55 øre for en tørking. (Dersom jeg ikke har regnet helt feil). Hilsen Lille meg
Snuppelure Skrevet 8. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2006 hm... takk for svar HB. Hvorfor i alle dager sier min mor at jeg vil merke tørketrommelen på strømregningen da???
*Ariel* Skrevet 8. februar 2006 #4 Skrevet 8. februar 2006 Fordi det er typisk mødre Da vi fikk nr. 2 fikk vi også trommel. Det var som å komme til himmelen. Det ble dårlig inneklima av å tørke klærne i stua hele tiden, og vi som bor i Bergen har begrenset tid på å drive med utetørking.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå