AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #1 Skrevet 17. april 2024 Dame på 25 år her. Jeg har vært plaget med leamus under venstre øye i cirka 10 dager nå. Det er cirka 1cm nedenfor øyet. Jeg føler øyet er litt irritert og når jeg blunker er det litt som sandpapir. Jeg føler ikke leamusen i særlig stor grad, men står jeg foran speilet kan jeg se det bevege seg under huden. Har begynt på magnesium tabletter for 5 dager siden, men har ikke gått vekk. Blir også værre om jeg bøyer hodet fremover og får mer blod/trykk i hodet. Jeg sliter med helseangst og blir bekymret når jeg har hatt leamus samme plassen i 10 dager. Tenker Selfølgelig på als med en gang og det er veldig plagsomt. Er også gravid i uke 10 om det har noe å si. Leamusen startet etter jeg hadde sovet veldig dårlig flere dager på rad og jobbet hver dag. Den kom bare en fredags kveld, men det bekymrer meg at det enda ikke har gått bort siden jeg sover greit nå. Er dette normalt og bør jeg være bekymret? Jeg har ikke leamus andre steder i kroppen og føler meg normal unntatt jeg er trøtt og sliten. Noen som har erfaring med dette?Spesielt at jeg nesten ikke føler leamusen kun om jeg står nærme i et speil kan jeg se det rett under venstre øyet Anonymkode: 533fc...86b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #2 Skrevet 17. april 2024 Leamus som dette er ikke tegn på ALS, det kan du bare glemme. Kjæresten min hadde leamus i 3 måneder, dro til slutt til legen og fikk diverse tester gjort. De fant ingenting og det gikk over av seg selv. Var sannsynligvis pga. stress. Jeg hadde selv leamus ved øyet i flere uker for ikke så lenge siden og det gikk også over av seg selv. Bare glem dette. Du har i alle fall ikke ALS. Anonymkode: e2d11...6a2
TheHairyToothfairy Skrevet 17. april 2024 #3 Skrevet 17. april 2024 Leamus eller rykninger under øyet er vanligvis ikke farlig. Det er ofte relatert til stress, tretthet, koffeinbruk, eller mangel på visse næringsstoffer som magnesium. I de fleste tilfeller forsvinner disse rykningene av seg selv etter en stund, for noen sånlenge som 60 dager alt avhengig av årsak. Hvis leamusen er vedvarende, svært plagsom, eller ledsages av andre symptomer, kan det være en god idé å konsultere en lege for å utelukke andre årsaker.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #4 Skrevet 17. april 2024 Du er trøtt og sliten, og har leamus. Kan det ikke være stress da? Det var det hos meg. Hadde leamus hver dag i et halvt år, ble utbrent til slutt. Og da jeg begynte å ta hensyn til det ga det seg. Anonymkode: 309e2...599
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå