AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #1 Skrevet 17. april 2024 Jeg er alene med to barn og studerer. Lang historie kort, vært alene med dem i mange år og vært ekstremt heldig med mye «fritid», og nesten alltid vært der når de er hjemme fra skole/sfo, hentet tidlig i barnehagen da de var små osv. Nå er de større, høyere klasser på barneskolen. Den eldste uttrykker klart at det er godt at jeg er hjemme senere, og den yngste er blandet - noen dager trenger barnet mer tid med meg enn andre dager (fraværende far som tidvis er en sorgprosess). Jeg er jo vant med å være der hele tiden, og det har vært flott. Har aldri hatt problemstillingen «hente i bhg halv fem, hjem og stresse med middag, pusse tenner og natta». Nå som jeg som nevnt studerer er jeg litt for flink til ikke å utbytte studietiden. Jeg opplever det vanskelig å bli på skolen til etter 15, for jeg føler jeg må hjem og lage middag og være til stede 😂 Samtidig er de så store at jeg trengs jo ikke på samme måte. Har et slags luksusproblem. Lurer derfor på om noen ønsker å dele litt hvordan ettermiddagene med litt større barn ser ut? Dere som både studerer og eller er i jobb. Anonymkode: 0b9fe...f3c
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #2 Skrevet 17. april 2024 Vi kommer hjem ca 16.30, mannen litt før meg, og vi spiser middag sammen kl 17. Vi har barn som.nyter tiden mellom skole og vi kommer hjem, da er de sin egen herre. Især nyter de tiden hvis de har huset helt for seg selv. Etter middag, evt tidligere, drar barna på ulike aktiviteter, eller er med venner. Vi er mye hjemme, og ser barna når de ønsker det. Vi kjører ikke barna til faste aktiviteter. Periodevis fylles huset av deres venner. Jeg legger vekt på at vi skal være tilgjengelige, men inviterer barna med på ulike aktiviteter ute og hjemme, med eller uten venner. Anonymkode: dcd27...a4a 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #3 Skrevet 17. april 2024 Barna er hjemme 14.45-15.30. Jeg er hjemme kl 16, mannen er hjemme 16.30-16.45. Middag kl 17. Barna gjør lekser før middag, de eldste bidrar til matlagingen. De går, sykler eller tar buss til aktiviteter. Vi kjører dem ikke. De har 2 faste dager i uka de kan ta venner med hjem uten avtale først. De andre dagene skal det avtales på forhånd - avhengig av familiens planer og aktiviteter. Jeg går på trening/tur 2 dager i uka, mannen har 2 dager han bruker på sine hobbyer. Fredag ettermiddag er familie tid - da får de ikke ha noen med hjem rett etter skolen, men helt ok med venner på kvelden, overnatting etc. Vi er tilgjengelig for barna stort sett hele tiden, men vi driver ikke taxi kjøring hit og dit. De må jobbe for ukepengene. Vi betaler så klart busskort og slikt. Anonymkode: c02b8...c72 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #4 Skrevet 17. april 2024 Samboer har hjemmekontor som oftest, men er på kontoret en gang i uka. Jeg jobber vakter innenfor 1430-1700. Jobber i barnehage. Barna våre er 11 og 17. Anonymkode: c2b18...2f5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #5 Skrevet 17. april 2024 Jeg har hjemmekontor og internasjonal reisejobb. Dvs noen dager forlater jeg ikke huset og noen dager er jeg ikke hjemme i det hele tatt. Mannen er hjemme kl 16.45 når jeg er vekke og kl 19 når jeg er hjemme. Anonymkode: 1f261...589
tirben Skrevet 17. april 2024 #6 Skrevet 17. april 2024 Har også vært alene med to barn, og har alltid vært i jobb. Har stort sett vært ferdig på jobb kl 16, så da har jeg hentet i barnehagen eller Sfo. Da de ble større var de hjemme, gjorde lekser, spiste, var med venner, og så har vi spist middag sammen mellom 17-17.30 Barna mine ble fort selvstendige og veldig flinke til å ta ansvar. De har klart seg veldig fint! 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #7 Skrevet 17. april 2024 Hjemme ca kl 14. Starter på jobb kl 6. Anonymkode: cd47b...31f
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #8 Skrevet 17. april 2024 Barna var hjemme kl 15 på ungdomsskolen. Litt varierende på vgs. Jeg var hjemme ca 1615. De storkoste seg den tiden de fikk alene hjemme. Gjorde unna lekser om vi skulle på fritidsaktivitet. Husker at jeg også elsket en time alene hjemme før foreldre kom fra jobb. Tror nok du trygt kan være på studier til minst kl 16 🙂. La dem få prøve seg på middagslaging en gang eller to i uka. Anonymkode: 4fe6a...216
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #9 Skrevet 17. april 2024 Alt for sent! Ønsker at jeg var ferdig og kom hjem til kl 15 og fikk middag i normal tid. Middag kl 1830 er altfor sent! Anonymkode: dd220...891
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå