Gå til innhold

Samboer og bonusbarn som juger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er samboer med dine/mine barn. I dag fant jeg ut at både samboeren min og bonusbarnet løy til meg senest i helgen. Barnet var med bestemor på butikken og da han kommer hjem spør jeg og barnet mitt om de har kjøpt noe eller sett noe fint. Nei da, de hadde ikke kjøpt noe. I dag skulle jeg skifte på sengen og finner da en kvittering fra leikebutikken på 1000 kr på rommet hans. Da har tydeligvis far gjemt denne leika i bilen før barnet kom inn til meg og barnet mitt. Hva gjør man med sånt? 

Vet ikke om jeg er mest lei meg eller sinna for at min såkalte familie står å juger til meg.....

Anonymkode: cf29f...113

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør ingenting! 

Du har ingenting med om bestemoren kjøper en leke til 1000 kroner til bonusbarnet. 

Det faktum at de har valgt å lyve til deg sier meg at det er det en grunn til! Du har nok ikke blitt særlig fornøyd med slike ting tidligere. ELLER, så er det fordi far forsøker å skåne dine barn og deg, han vet at bestemor ikke har råd til noe til dine barn og da er det best å ikke si noe. 

Anonymkode: f04bb...895

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt innafor at hun kjøpte til kun ham. Men hun synes sikkert det er litt ekkelt at hun ikke har kjøpt til dine. Men det må hun jo heller ikke. Du burde la det ligge.

Anonymkode: 8fac4...c5a

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så det er greit å lære barna å lyve? 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du gjør ingenting! 

Du har ingenting med om bestemoren kjøper en leke til 1000 kroner til bonusbarnet. 

Det faktum at de har valgt å lyve til deg sier meg at det er det en grunn til! Du har nok ikke blitt særlig fornøyd med slike ting tidligere. ELLER, så er det fordi far forsøker å skåne dine barn og deg, han vet at bestemor ikke har råd til noe til dine barn og da er det best å ikke si noe. 

Gaven var til barnet til mannen min, altså mitt bonusbarn. Ikke til mitt barn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er samboer med dine/mine barn. I dag fant jeg ut at både samboeren min og bonusbarnet løy til meg senest i helgen. Barnet var med bestemor på butikken og da han kommer hjem spør jeg og barnet mitt om de har kjøpt noe eller sett noe fint. Nei da, de hadde ikke kjøpt noe. I dag skulle jeg skifte på sengen og finner da en kvittering fra leikebutikken på 1000 kr på rommet hans. Da har tydeligvis far gjemt denne leika i bilen før barnet kom inn til meg og barnet mitt. Hva gjør man med sånt? 

Vet ikke om jeg er mest lei meg eller sinna for at min såkalte familie står å juger til meg.....

Her tenker jeg lett at det finnes en forhistorie? Du har aldri vært spesielt positivt innstilt til at bonusbarnet får noe som ikke dine barn får, eller? Ergo så velger de å holde deg utenfor når bonusbarnet får noe av bestemoren sin (som selvfølgelig ikke er forpliktet til å kjøpe det samme til barn som ikke er hennes barnebarn). Det er liksom ikke det mest alvorlige å lyve om dette her...

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det galt å fortelle at julenissen er ekte?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her tenker jeg det ligger noe bak, antagelig med din adferd. 

Anonymkode: bdc27...c8f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er nok ikke barnet som lyver, barenet har nok blitt instruert til å lyve for å unngå en potensiell konflikt. Hvor mange kvinner i dagens samfunn finnes det ikke som lyver om hvor mange par med sko de har kjøpt, eller hvor lenge siden det egentlig var at de kjøpte den jakken. 

Dette går i min bok fullstendig inn i hva du ikke trenger å lage en konflikt av. Og I ALLEFALL ikke putte barnet i midten. Barnet skal ikke få dårlig samvittighet for å ha fått noe fint av bestemor. Det var ikke barnet sin skyld! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De kjenner deg nok godt da siden de unnlot at du fikk denne opplysningen. 

Anonymkode: a69f0...c07

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du tatt det bedre i mot om han sa "ja, jeg fikk en leke til 1000 kr?" når ditt barn ikke fikk?

Eller mener du at bestemor ikke skal kunne kjøpe noe til barnebarnet sitt?
Synes de løste det fint jeg da. Du derimot virker jo litt vanskelig å forholde seg til..

Anonymkode: 6eb53...868

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Og hvorfor tror du at begge lyver-Kan det ha noe med dine reaksjoner tidligere? 

Mener du at farmoren til bonusbarnet skal kjøpe det samme til dine unger og har du laget mye støy rundt det? 

Anonymkode: d7e0d...efc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Løgnen blir et nødvendig onde fordi mor helt sikkert har reagerert på gaver som er gitt tidligere. 

Får følelsen av et klassisk problem, mor ønsker at hennes barn skal få like mange gaver med samme verdi av hans foreldre 

Satser 9 øre på at ts utnytter mannen økonomisk. Mannefellevibber herfra til evigheten 

Anonymkode: 8e79c...980

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er leken? Hva var det?

Har barnet i det hele tatt fått den hjem, eller er det en leke som er hos farmor?

Kan det være en gave? Til deg for eksempel? En legobukett ?

Anonymkode: 21641...9ad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor følte de at de måtte juge? 

Anonymkode: 1d836...e89

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor følte de at de måtte juge? 

Anonymkode: 1d836...e89

Se der, ja. Det er jo dette som er interessant. 

TS, kanskje du kunne gitt litt mer kontekst. Hele situasjonen virker merkelig. Jeg hadde også blitt irritert om jeg ble løyet for om bagateller, hvor jeg ikke hadde forstått motivasjonen bak løgnen. Men her lanserer du jo absolutt ingen mulig forklaring på denne merkelige adferden.

Anonymkode: 27ee5...45e

• Liker 1
Skrevet

Som andre sier, sikkert fordi at du reagerer på at bonusbarnet får ting fra sin familie som barnet ditt ikke får. Og ja, man har jo sin fulle rett til å kjøpe ting til sitt eget barnebarn. Men, med det sagt så skulle jeg virkelig ønske at folk sluttet å forskjellsbehandle unger på den måten.

Det er ikke barna sin skyld at de havner i en dine/mine/våre familie, men det er de som bærer byrden og kjenner på sårheten over å bli forskjellsbehandlet av sin såkalte "bonusfamilie".

Min søster er i en slik familie og hun har gjort det helt klart for oss at forskjellsbehandling mellom hans, hennes og deres felles barn godtas ikke. Hun og mannen har valgt hverandre og deres barn som sin familie og alle skal behandles likt. Det samme har han sagt til sin familie. Jeg er enig med henne og syntes det er flott at de har slike gode holdninger og verdier.

I motsatt ende har jeg et vennepar som har en unge hver og en sammen. Barnet de har sammen og barnet han har fra før får masse fint og dyrt fra besteforeldrene sine mens, han som hun har fra før får ingenting av de, bare en symbolsk ting på julaften. Hans familie er rik og han er enebarn, hennes familie er arbeiderklasse og hun har flere søsken. Barnet hennes vil derfor aldri få det samme fra sine "ekte" besteforeldre som sin halvbror og bonusbror får fra sine besteforeldre, det er det ikke økonomi til. Dette er så sårt for min venninne og hennes sønn at hun vurderer skillsmisse. Så ja, hvis det er her skoen trykker ts så skjønner jeg deg veldig godt. 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...