Gå til innhold

Jeg er forelsket i han

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okei, rett på sak! 

i 2/3 måneder nå har jeg vært med en fyr, han er 31 og jeg er 27år. Vi har møttes hver uke opp til flere dager i uken der han både sover over osv.. 

Greia er at jeg har begynt å like han, eller er blitt betatt og forelsket. Jeg har sakt tidligere at jeg liker han og han har sakt han liker meg. Men, jeg vet ikke helt hva vi driver med.. Holder vi på? Hva gjør vi? Han og jeg har vært på kino, på byen og ute p spist sammen. Jeg har valgt å snakke med han k dag om dette. Men hvordan legge det frem på en ikke «skummel» måte? Vil jo få frem at jeg er betatt/forelsket og vil også vite hva han tenker. 

ps vi jobber også sammen, men har ikke spess kontakt sammen på jobb da vi begge er enige om å skille jobb og privatliv. 

noen ideer til praten? 

Anonymkode: 8d4f2...1de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Jeg er forelska i deg.». Er det ikke gjensidig så får du svar på det.

• Liker 2
Skrevet

Bare vær ærlig. Si at du har fått følelser. Så ser du hvordan det går. Lykke til

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dere sex? 

Hvis ja, betyr det at du har datet en fyr og hatt sex og først nå, etter 2-3 mnd, har du begynt å like ham?? I så fall kan jeg ikke hjelpe deg. Mulig en terapeut kan, men vet ikke. 

Hvis dere bare har vært venner og gjort ting sammen, bør du ta ham i hånda og ved en passende anledning se hvor langt opp i ansiktet hans du kan gå, med en litt flørtende og/eller sensuell stemme, før han vokser på seg et par baller og kysser deg. 

...eller du kan si rett ut at du er forelsket i ham. Det funker fint. Hvis det er gjensidig er dere kjørester (hvis ikke dere skal gå rundt grøten i et halvt år om dette også, da) og hvis han ikke er forelsket, så får du vite det og kan regne plasteret for avrevet. 

Anonymkode: 92e02...db5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har dere sex? 

Hvis ja, betyr det at du har datet en fyr og hatt sex og først nå, etter 2-3 mnd, har du begynt å like ham?? I så fall kan jeg ikke hjelpe deg. Mulig en terapeut kan, men vet ikke. 

Hvis dere bare har vært venner og gjort ting sammen, bør du ta ham i hånda og ved en passende anledning se hvor langt opp i ansiktet hans du kan gå, med en litt flørtende og/eller sensuell stemme, før han vokser på seg et par baller og kysser deg. 

...eller du kan si rett ut at du er forelsket i ham. Det funker fint. Hvis det er gjensidig er dere kjørester (hvis ikke dere skal gå rundt grøten i et halvt år om dette også, da) og hvis han ikke er forelsket, så får du vite det og kan regne plasteret for avrevet. 

Vi har sex ja, det har vi hatt i en måneds tid. Og han kysser meg alltid når han kommer til meg eller vi møtes☺️ 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har dere sex? 

Vi har hatt sex i en måneds tid. Har sakt hele tiden at jeg liker han osv.. men nå er jeg sånn skikkelig betatt og forelsket så jeg har nødt til å snakke med han😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har hatt sex i en måneds tid. Har sakt hele tiden at jeg liker han osv.. men nå er jeg sånn skikkelig betatt og forelsket så jeg har nødt til å snakke med han😅

Da er vel "The Talk" en stund på overtid. Ikke gå rundt grøten. Gjør det skikkelig. Gjelder dere begge. Det blir bedre forhold da. Viss vass, vaghet og store runder rundt grøten skaper bare usikkerhet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har rotet det skikkelig til.....du vet heller ikke hva du driver med?

Samtidig jobber dere på samme sted....herregud. Her må du bare kutte ut hele greia.

Anonymkode: 60472...c55

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du har rotet det skikkelig til.....du vet heller ikke hva du driver med?

Samtidig jobber dere på samme sted....herregud. Her må du bare kutte ut hele greia.

Jeg har vist hele tiden at jeg liker fyren. Så jo, men jeg har gruet med litt til denne samtalen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har vist hele tiden at jeg liker fyren. Så jo, men jeg har gruet med litt til denne samtalen

Hva gjør du med jobben når forholdet skranter? Unngår han på jobben..?

Mitt poeng er man ikke blander jobb og forhold. Dater aldri folk man jobber sammen med.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva gjør du med jobben når forholdet skranter? Unngår han på jobben..?

Mitt poeng er man ikke blander jobb og forhold. Dater aldri folk man jobber sammen med.

Altså det går også Ann å være venner etter et brudd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Altså det går også Ann å være venner etter et brudd

En vanlig klisje som svært sjelden stemmer... :) Prøvd det, å jobbe sammen med en eks? :) 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Deg om det. Det er ikke en regel. Mange håndterer det fint. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Deg om det. Det er ikke en regel. Mange håndterer det fint. 

Helt til det blir slutt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En vanlig klisje som svært sjelden stemmer... :) Prøvd det, å jobbe sammen med en eks? :) 

Ja faktisk! Jeg og eksen mkn fra noen år tilbake driver enda firma sammen!

AnonymBruker
Skrevet

Her er det vel bare å være ærlig. Jeg er i samme situasjon. Vinhar datet 2 måneder. Tenker ikke ta «praten» før om ne måneds tid 

Anonymkode: 18549...252

Skrevet (endret)

Jeg blir så overrasket over å lese at det er så mange dere som lar det gå såpass lenge uten å åpne opp dialogen om følelser... En ting er at man venter et par-tre mnd med å definere seg selv som kjærester. Men det at man ikke er klare innledningsvis på hva som er premissene - dater man med den hensikt å blir kjærester, er følelsene i ferd med å utvikle seg osv.... Det er komplett ubegripelig for meg. Forstår ikke helt hvordan folk utvikler så nære relasjoner seksuelt sett, til tross for at dialogen om man vil og hva man føler uteblir. Meget mulig jeg er en enkel sjel. :)

TS: Bare si det som det er, du. "Nå er situasjonen slik at jeg har forelsket meg i deg, og det er det viktig for meg at du vet. Så vil jeg gjerne høre hva du tenker om vår relasjon fremover.".

Jeg tenker at det viktigste her er at du har klart for deg:

1) Akkurat hva du selv føler. Er du forelsket, så sier du forelsket. Ikke "nedjuster" til å si "betatt" bare for å unngå å skremme han. Vit hva du føler, og stå i følelsene. Ingen mann verdt din hengivenhet og tid vil få deg til å føle deg dum over å være forelsket. Han vil være ydmyk og takknemlig, selv om følelsene ikke er gjengjeldt. Så legg vekk alt av frykt og ego og tør å være direkte i formidlingen av hva du føler.   

2) Hva ønsker du selv fremover, avhengig av hvilken respons du får? Hvis han kommer med en eller annen halvkveda vise om at det er altfor tidlig å snakke om følelser - kan du leve med det? Eller er dine følelser så sterke at balansen da blir helt feil? Ofte vil det alltid være én som føler mer enn den andre innledningsvis, og det kan være helt greit, men kjenn godt etter hva du føler, og ta et valg om hva du trenger av følelser i retur, på bakgrunn av den innsikten du har i egen personlighet og behov. Hvis han er mer avventende kan det kanskje være et option å tilbringe mer sammen uten overnattinger osv...? Hvis han sier at han absolutt ikke har følelser, og ikke er åpen for noe mer enn den relasjonen dere har i dag - vil du da ønske å kutte kontakten? Eller vil du være komfortabel med ren kompishenging fremover? Eller vil du klare å skru av følelsene du har og fortsette med overnattinger osv..... Jeg har et lass av venninner som har brent seg på sistnevnte, så kan vel ikke anbefale det, men for all del - folk er forskjellige.

Kjør stil, kjør hardt, og tenk som så at "nothing ventured, nothing gained".  Ønsker alle som skal ta praten i nærmeste fremtid lykke til! 

Endret av ALB
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...