Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #1 Skrevet 8. februar 2006 Jeg har ved flere anledninger forsøkt å påpeke at muslimer er ikke så gale at de klikker som de nå gjør på grunn av hva som sto på trykk i JP og Magazinet, men da selv mange her i Norge ikke klarer å få med seg det, og mange av dere enda bare diskuterer JP og Magazinet, kan man vel ikke forvente at muslimer i Midtøsten kan være noe mer kunnskapsrike og sitte inne med rett informasjon. http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/02/07/201343.htm Missforståelser: 1: Der er 120 tegninger af profeten Muhammed. 2: Jyllands-Posten tilhører det regerende parti, et ekstremistisk højreparti. 3: På de 12 tegninger ses Muhammed som julemand, som kvinde og med grisetryne 4: Danskere afbrænder koranen i Københavns gader 5: De danske myndigheder overvejer at slette vers i koranen 6: Den danske regering vil lave en film om Muhammed 7: Dronning Margrethe har i en bog opfordret til modstand mod islam 8: Statsministeren afviste ambassadør-møde, fordi sagen handlede om ytringsfrihed. 9: Muslimske børn indoktrineres i danske børnehaver 10: Nørrebro består af 80 procent muslimer Håper folk nå klarer å ta til seg at det krever mer enn disse tegninene for å få til slike reaksjoner vi ser rundt omkring i verden.
Gjest kah-dorian Skrevet 8. februar 2006 #2 Skrevet 8. februar 2006 Jeg har ved flere anledninger forsøkt å påpeke at muslimer er ikke så gale at de klikker som de nå gjør på grunn av hva som sto på trykk i JP og Magazinet, men da selv mange her i Norge ikke klarer å få med seg det, og mange av dere enda bare diskuterer JP og Magazinet, kan man vel ikke forvente at muslimer i Midtøsten kan være noe mer kunnskapsrike og sitte inne med rett informasjon. http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/02/07/201343.htm Missforståelser: Håper folk nå klarer å ta til seg at det krever mer enn disse tegninene for å få til slike reaksjoner vi ser rundt omkring i verden. ← For Norges del kan du legge til: Jagland støtter asylstatus for Vanunu i Norge. SV har fremdeles ikke gitt opp boikott-linjen mot Israel. Muslimenes reaksjon er skarp og offentlig. Det kan jeg tåle, om enn ikke like. Det jeg ikke kan akseptere er at det jobbes mot en folkevalgt regjering i det skjulte pga. ovenfornevnte.
Hu i Svingen Skrevet 8. februar 2006 #3 Skrevet 8. februar 2006 Jeg er enig. Denne saken er langt mer komplisert enn man vil ha det til når man kun klarer å se "en ussel tegning" mot "vold og trusler".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå