AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #1 Skrevet 17. april 2024 Hei, jente i 20-årene her. Jeg bor i en sokkel, der utleier bor i overetasjen. Det ble ikke helt slik jeg hadde sett for meg å bo her. Mitt spørsmål er om det er noen mulighet for meg, til å komme seg ut av leiekontrakten? Kontrakten varer i 1 år står det. Vil helst flytte ut så fort som mulig, Setter stor pris på svar! Mvh Anonymkode: 5a552...021 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #2 Skrevet 17. april 2024 Nei. Kun dersom utleier har brutt noen punkter i kontrakten eller boligen har vesentlige mangler. Anonymkode: ecc5f...df6 1
Perfume Skrevet 17. april 2024 #3 Skrevet 17. april 2024 Er der binding på 1 år? Ingen oppsigelsestid? Eller er det 3 mnd oppsigelsestid etter 1 år?
Gjest lavmålet Skrevet 17. april 2024 #4 Skrevet 17. april 2024 Har du spurt? Tilbudt deg å finne nye leietagere som overtar? Du er avhengig av tommel opp fra utleier.
newman01 Skrevet 17. april 2024 #5 Skrevet 17. april 2024 I utgangspunktet har du bundet deg for et år, men som med alle kontrakter kan de oppheves om begge parter er enige. Forklar situasjonen for utleier, tilby deg å skaffe ny leietager på samme vilkår som du har som utleier aksepterer og se hva som skjer. Worst case må du bo der ett år, eller flytte og betale for ett år. Du kan vel også fremleie, men der er jeg litt usikker på reglene. 1
Maikos Skrevet 17. april 2024 #6 Skrevet 17. april 2024 Husleieloven: § 9-2.Tidsbestemte leieavtaler En leieavtale som er inngått for bestemt tid, opphører uten oppsigelse ved utløpet av den avtalte leietid. Ved utleie av bolig må utleieren skriftlig opplyse at leieavtalen ikke kan sies opp i den avtalte leietid. En tidsbestemt leieavtale kan sies opp i leietiden i samsvar med bestemmelsene i §§ 9-4 til 9-8, dersom det er avtalt, eller dersom utleieren har forsømt sin opplysningsplikt etter første ledd annet punktum. Fortsetter leieforholdet i mer enn tre måneder etter utløpet av den avtalte leietid uten at utleieren skriftlig har oppfordret leieren til å flytte, er leieavtalen gått over til å være tidsubestemt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå