Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 16 år og har flere barn. Helt siden vi traff hverandre har hun vært den som ønsker mest sex men for et år siden dabbet det gradvis av hos henne. Så ble jeg den som tok initiativ hver gang med mye avslag.

For 5-6 år siden ble hun veldig syk, både psykisk og fysisk (sengeliggende og nektet hjelp fra kommunen). Hun var veldig negativ og alt var fælt. Etter noen mnd klarte jeg ikke støtte henne skikkelig og ble likegyldig (For å overleve selv og ta vare på barn). Dette også pg av at hun fikk et voldsomt temperament. Kjefta mye og alt var min feil. Lite av d hun opplevde da, tenker hun er av sin sykdom men relaterer det til meg. Glemt alt jeg faktisk gjorde for henne, som var mye.

Jeg dro ikke fra henne den gang fordi jeg syntes synd på henne og jeg var glad i henne. Hun ble helt frisk for ca 4 år siden og forholdet var da så kjørt at hun hatet meg og vi delte ikke rom. Men hun ville ha masse sex fordi. 

Litt etter litt trakk vi mot hverandre og delte rom etter et halvt år igjen. Gradvis frem til i fjor bygget vi på forholdet litt etter litt. 

Men så for er år siden ble hun unvikende. Begynte å fokusere på jobb og hobbyer. Vi dro heller ikke på ferietur sammen. Tenkte lite over dette før på sensommeren. Så jeg begynte å spørre henne, hun sa alt var fint og at hun elsket meg. Men stadige jobbreiser, kurs og seminarer gav meg en dårlig smak. Samtidig null sex og hun var fraværende selv når hjemme satt bare med mobilen. Begynte å sminke seg, bruke ansiktsmaske og kledde seg bedre. Men insisterte på at jeg overdrev og at forholdet var fint. Ble mer og mer distansert hvis jeg fikk angst angående forholdet. 

Jeg jobbet for å få romantikken tilbake og ser ut til å ha fikset mye der nå. Bla annet har jeg endret mye negativt med meg selv. Nå er hun mye mer tilgjengelig og er kjærlig. Hun inrømmer at forholdet var midt på treet for et år siden men ikke at hun var utro. Hun sier jeg er sprø i hodet som kan tro på det. 

Jeg klarer ikke legge vekk tanken på om hun var utro og klarer ikke stole på at hun elsker meg skikkelig. Selv om jeg vet at hun kanskje ikke var det, så er usikkerheten ødeleggende. Hvordan klare å legge dette fra seg tro? Går ikke å snakke med henne om d mere, hun blir bare mindre lysten på meg hver gang. 

Anonymkode: e667a...c46

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med parterapi?

Og om hun ikke har lyst til å prate med deg alene eller med 3.part, så ville jeg personlig valgt å gå. Og forklare kjæresten min at siden du ikke vil prate med meg, du prater ikke med 3.part og er ikke interessert i sex med meg. Nei, da kan jeg ikke forstå noe annet enn at du ønsker noe annet enn meg. 

Anonymkode: 0b42f...2c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med parterapi?

Og om hun ikke har lyst til å prate med deg alene eller med 3.part, så ville jeg personlig valgt å gå. Og forklare kjæresten min at siden du ikke vil prate med meg, du prater ikke med 3.part og er ikke interessert i sex med meg. Nei, da kan jeg ikke forstå noe annet enn at du ønsker noe annet enn meg. 

Anonymkode: 0b42f...2c6

Enig i dette!

Få henne med i parterapi.

Og om hun nekter det også, da viser hun at hun i realiteten ikke vil ha et forhold til deg, hverken prate med deg eller ha sex med deg - og hun er mer opptatt utenfor hjemmet, selv når hun er hjemme.

Ikke begynn å diskuter noe med henne, bare si at dere trenger å lære å kommunisere bedre med hverandre for å komme nærere hverandre igjen som par og at du håper hun blir med på det - du kan ringe og bestille time i morgen.

Vil hun ikke så er det et ganske tydelig svar, egentlig.

Jeg sier som jeg sa til en kompis en gang da kona plutselig ikke ville ha sex mer - en kvinne som har hatt høy sexlyst, som alltid har hatt behov for mye fysisk nærhet, hun slutter ikke å ville ha sex, såsant det ikke er store problemer i forholdet, sykdom i familien eller mye stress og bekymringer. Men din kone, Ts, hun har kommet seg etter sin sykdom for flere år siden, hun bruker mye tid på å pleie seg selv og egne interesser, og hun vil plutselig bare ikke ha sex med deg lenger. Siden det ikke virker som om noen av de store stressfaktorene gjelder for dere, så er det en annen grunn til at hun ikke vil ha sex med deg. 

Anonymkode: f4aa8...bb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Enig i dette!

Få henne med i parterapi.

Og om hun nekter det også, da viser hun at hun i realiteten ikke vil ha et forhold til deg, hverken prate med deg eller ha sex med deg - og hun er mer opptatt utenfor hjemmet, selv når hun er hjemme.

Ikke begynn å diskuter noe med henne, bare si at dere trenger å lære å kommunisere bedre med hverandre for å komme nærere hverandre igjen som par og at du håper hun blir med på det - du kan ringe og bestille time i morgen.

Vil hun ikke så er det et ganske tydelig svar, egentlig.

Jeg sier som jeg sa til en kompis en gang da kona plutselig ikke ville ha sex mer - en kvinne som har hatt høy sexlyst, som alltid har hatt behov for mye fysisk nærhet, hun slutter ikke å ville ha sex, såsant det ikke er store problemer i forholdet, sykdom i familien eller mye stress og bekymringer. Men din kone, Ts, hun har kommet seg etter sin sykdom for flere år siden, hun bruker mye tid på å pleie seg selv og egne interesser, og hun vil plutselig bare ikke ha sex med deg lenger. Siden det ikke virker som om noen av de store stressfaktorene gjelder for dere, så er det en annen grunn til at hun ikke vil ha sex med deg. 

Anonymkode: f4aa8...bb3

Ja mulig en må bite i eplet og dra på parterapi. Men greia er at ting er tilsynelatende mye bedre nå, de siste månedene. Vi har sex igjen og hun kommer å gir kyss og så videre. Jeg bare sliter med å stole på hvor vi står og om hun var utro.

Hun nekter ikke å prate om dette, men er ikke så gira heller

Gjest Blåmonster
Skrevet

Får jo uro vibes fra henne , om ikke det så har hun vært ute å tittet litt

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som kvinne med høy sexlyst mistet den etterhvert i samlivet med en mann som oppførte seg ganske likt som deg. For den sexlysta var mye basert på kjærlighet og trygghet, som det ble mye mindre av da jeg var svak og jeg trodde han skulle være der for meg. Det tok lang tid før jeg så denne sammenhengen, nettopp fordi mannen syntes synd på seg selv og hans fokus var hvorfor jeg forandret meg. Mens jeg bare så hvor lite det hadde vært av ryggrad hos ham. Han klarte aldri å gjenvinne min beundring.

Anonymkode: 6a8f8...e92

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg som kvinne med høy sexlyst mistet den etterhvert i samlivet med en mann som oppførte seg ganske likt som deg. For den sexlysta var mye basert på kjærlighet og trygghet, som det ble mye mindre av da jeg var svak og jeg trodde han skulle være der for meg. Det tok lang tid før jeg så denne sammenhengen, nettopp fordi mannen syntes synd på seg selv og hans fokus var hvorfor jeg forandret meg. Mens jeg bare så hvor lite det hadde vært av ryggrad hos ham. Han klarte aldri å gjenvinne min beundring.

Anonymkode: 

Det var et ærlig svar, selv om jeg ikke liker å bli sammenlignet med noen uten ryggrad. Jeg klarte bare ikke være sykepleier og psykolog, med jobb og unger samtidig. Men ville gjort ting annerledes om kunnet nå ja..

AnonymBruker
Skrevet

Sånn som du beskriver det høres det veldig ut som hun hadde noen på si den perioden. Men hvis du ønsker å fortsette dette forholdet, må du faktisk bare velge å stole på henne. Tenk at dere har startet med blanke ark nå. Din usikkerhet vil ødelegge forholdet, om du ikke legger dette bak deg. Skjer det noe lignende igjen, må du vurdere å forlate henne.

Anonymkode: ab28b...e03

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det der er en dame som er i stand til mye, både på godt og vondt. Skjønner godt at du er usikker 

Endret av Akkarogg
Skrevet

Hadde pakket tingene mine og gått her. 

• Liker 2
Skrevet

Høres ekstremt mistenkelig ut! Har du vurdert å sjekke mobilen hennes? Normalt sett så synes jeg ikke at det er greit å spionere på kjæresten sin mobil men synes dama di har gitt deg grunn til å gjøre det. 

• Nyttig 1
Skrevet
40 minutter siden, Erixon said:

Høres ekstremt mistenkelig ut! Har du vurdert å sjekke mobilen hennes? Normalt sett så synes jeg ikke at det er greit å spionere på kjæresten sin mobil men synes dama di har gitt deg grunn til å gjøre det. 

Jepp 👍

AnonymBruker
Skrevet

Ehh....jeg synes du overdriver. Det er faktisk slik at det kan bli mindre sex en periode når man har vært sammen lenge. 

Så tenker jeg at dere har hatt det tøft, og hun har vært langt nede ...og nå er alt mye bedre! Hvorfor gnur du på mistanke som er fryktelig svak?? Hun trengte vel mer enn deg og barna en periode, og da fokusere på hobbyer og seg selv. Bra for henne!

Jeg hadde blitt sur hvis jeg var henne, men hadde takket ja til parterapi fordi du er urimelig sjalu. 

Det virker som du har dårlig samvittighet for da hun var syk, og mener at hun følte seg sviktet og dermed søkte ut mot noe annet? 

Hvis hun var lei av deg, så hadde hun vel forlatt deg? 

Dere har gjerne 40 år igjen av livet og forholdet? Du kommer vel til å merke det hvis hun ikke elsker deg...så vær glad for her og nå, og bygg forholdet. 

Anonymkode: 595f1...45b

AnonymBruker
Skrevet

Ikke se på mobilen hennes.. dont be that guy

Personlig hadde jeg forlatt den dama for lenge siden. Hun fremstår som egosentrisk og et sluk av et energi. Gå og ikke se deg tilbake.

Anonymkode: deb69...8c7

• Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ehh....jeg synes du overdriver. Det er faktisk slik at det kan bli mindre sex en periode når man har vært sammen lenge. 

Så tenker jeg at dere har hatt det tøft, og hun har vært langt nede ...og nå er alt mye bedre! Hvorfor gnur du på mistanke som er fryktelig svak?? Hun trengte vel mer enn deg og barna en periode, og da fokusere på hobbyer og seg selv. Bra for henne!

Jeg hadde blitt sur hvis jeg var henne, men hadde takket ja til parterapi fordi du er urimelig sjalu. 

Det virker som du har dårlig samvittighet for da hun var syk, og mener at hun følte seg sviktet og dermed søkte ut mot noe annet? 

Hvis hun var lei av deg, så hadde hun vel forlatt deg? 

Dere har gjerne 40 år igjen av livet og forholdet? Du kommer vel til å merke det hvis hun ikke elsker deg...så vær glad for her og nå, og bygg forholdet. 

Anonymkode: 595f1...45b

Naivt.

AnonymBruker
Skrevet

Her må du egentlig bare ta et valg, enten stole på henne og legge det bak deg, eller gå. 

Anonymkode: 9f167...4b5

Skrevet

Da jeg fikk dratt meg opp fra en psykisk knekk begynte jeg aktivt å gjøre ting som fikk meg til å følge meg bra. Begynte å ta vare på hud og hår igjen, sminket meg daglig, kjøpte fine klær, trente aktivt, la om kostholdet. Det handlet om meg, ikke en mann. Ja også ble jeg mer fraværende fra han som nå er min eks, fordi fokuset ble lagt over på meg selv. Endelig var jeg ikke miserabel lenger og trivdes med meg selv. Mange kvinner som har vært i forhold lenge, har barn, kan nå et punkt hvor de er lei av å kun identifisere seg som "mamma". Førtiårskrise kanskje? Trenger ikke bety utroskap. Meeen etter min erfaring kjenner man det i magen hvis noe er feil. Er hun utro så finner du nok utav det, vanskelig å skjule over tid. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dump!

Hun har gått fra å være den som har stullet og stelt for dere til å bli egoistisk

Anonymkode: 29d59...7a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...