AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #1 Skrevet 17. april 2024 Togene går jo nesten aldri. Er bare problemer og forsinkelser. Jeg ser mange argumenterer at det er billigere å bosette seg utenfor Oslo, men hva er vitsen hvis du jobber i Oslo og kommer for sent på jobb hver dag? Jeg kjenner en som bor på Jessheim og har nå fått advarsel fordi han er så ofte forsinket på jobb. Han har ikke bil heller. Kjedelig å bruke opp til 3-4 timer hver dag pga togproblemer. Er SÅ glad for at jeg har både t-bane, trikk og buss i nærheten. Kunne aldri bosatt meg på bygda ass. Hvis man har bil så er det jo greit, men er jo ofte kø ut/inn av Oslo så da må man bruke mye tid på det og. Anonymkode: a4a28...cc0 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #2 Skrevet 17. april 2024 Ikke mOob Jessheim. Det er en fantastisk by med gode kvaliteter. Vi har burger king, kaffebar og Cubus. Anonymkode: 3c84c...58c
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #3 Skrevet 17. april 2024 Fordi våre helvettes politikere vil at bare de rike skal få bo i byen og bare de rike skal ha råd til å kjøre bil. Aka dem selv, deres familier og omgnagskrets... De presser ut vanlige folk som virker å være i veien for dem og det bylivet de ønsker seg. De har arbeidssted midt i byen vettu og da er det jo best å fjerne andre privatbiler slik at de kan kjøre friere rundt. De bygde en garasje til seg selv for 2 milliarder (eller mer) samtidig som de fjernet gateparkeringen for folk flest. Kanskje litt konspiratorisk, men man begynner jo å lure... Anonymkode: 2c31f...15b 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #4 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke mOob Jessheim. Det er en fantastisk by med gode kvaliteter. Vi har burger king, kaffebar og Cubus. Anonymkode: 3c84c...58c Jeg lo! 🤣 Anonymkode: 2c31f...15b 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #5 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke mOob Jessheim. Det er en fantastisk by med gode kvaliteter. Vi har burger king, kaffebar og Cubus. Anonymkode: 3c84c...58c Har ingenting imot Jessheim Jeg har besøkt kompisen min + samboeren hans flere ganger og det har blitt kjempefint der! Ordentlig jovialt er det. Men som sagt så virker det umulig å bo der og jobbe i Oslo uten bil. Og som nevnt har han nå fått advarsel på jobb pga han kommer så ofte for sent. Så de vurderer å flytte til Oslo igjen. Er ikke nok jobber til alle på Jessheim vet du.. Anonymkode: a4a28...cc0
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #6 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg kjenner en som bor på Jessheim og har nå fått advarsel fordi han er så ofte forsinket på jobb. Anonymkode: a4a28...cc0 Da har han HELT andre problemer... for å si det rett ut. Jeg pendler samme strekning! Togene går oftest omtrent som de skal. MÅ man rekke et eksakt klokkeslett MÅ man også kanskje ta et tidligere tog for å være rimelig sikker de fleste dagene. Så ved advarsel fra arbeidsgiver er det noe mer galt med han enn at togene er litt forsinka innimellom. Han har en diagnose da antagelig? Eller spiller hele natta og klarer ikke våkne tidlig nok til å rekke rett tog? Det er ikke Bane Nor sin feil... Anonymkode: 4fc12...941 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #7 Skrevet 17. april 2024 Naboen tar tog inn og ut av Oslo hver dag. Det er sjelden han bruker mer tid på det enn jeg som kjører til min jobb Anonymkode: c042f...c9b 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #8 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da har han HELT andre problemer... for å si det rett ut. Jeg pendler samme strekning! Togene går oftest omtrent som de skal. MÅ man rekke et eksakt klokkeslett MÅ man også kanskje ta et tidligere tog for å være rimelig sikker de fleste dagene. Så ved advarsel fra arbeidsgiver er det noe mer galt med han enn at togene er litt forsinka innimellom. Han har en diagnose da antagelig? Eller spiller hele natta og klarer ikke våkne tidlig nok til å rekke rett tog? Det er ikke Bane Nor sin feil... Anonymkode: 4fc12...941 Eh nei, senest i går var det kaos med togene. Fått med deg det? Og det har vært masse i vinter. Ofte står togene bare stille også. Jeg vet, for jeg har fått snap. Kjenner også flere andre som har samme problem. En leder har sympati med at ting kan oppstå, men når det er såpass ofte (og man ikke kan ha hjemmekontor) s går det ut over ting som brukere/kunder skjønner du. Og hvor mye før må man ta toget da? 2 timer? 3? Eller bare ta inn på hotell hver dag sånn i tilfelle? Ikke alle gidder det. Anonymkode: a4a28...cc0
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #9 Skrevet 17. april 2024 Jeg pendler med tog inn til byen hver dag, og jeg kommer sjeldent for seint på jobb. Ja, det er noen forsinkelser av og til, men stort sett går togene, selv om de gir uttrykk for noe annet i media, at de alltid er forsinket. Det stemmer ikke av min erfaring. Anonymkode: 172d6...a16 2
Holar Skrevet 17. april 2024 #10 Skrevet 17. april 2024 Skjønner ikke problemet. Her hvor jeg jobber er det de som tar tog som er minst forsinket på jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #11 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eh nei, senest i går var det kaos med togene. Fått med deg det? Og det har vært masse i vinter. Ofte står togene bare stille også. Jeg vet, for jeg har fått snap. Kjenner også flere andre som har samme problem. En leder har sympati med at ting kan oppstå, men når det er såpass ofte (og man ikke kan ha hjemmekontor) s går det ut over ting som brukere/kunder skjønner du. Og hvor mye før må man ta toget da? 2 timer? 3? Eller bare ta inn på hotell hver dag sånn i tilfelle? Ikke alle gidder det. Anonymkode: a4a28...cc0 Togene går som regel, men man blir naturlig nok noe mer sårbar for forsinkelser hvis man er avhengig av toget. Da gjelder det å ha en jobb som kan tolerere det hvis man ikke har mulighet til å dra en del tidligere før man skal på jobb. Skal man rekke avtaler man må møte opp på, så kan det jo bli vrient, og da har han enten valget om å flytte nærmere jobben eller finne en annen jobb i nærheten og/eller med mer fleksitid. Sånn er det for alle oss som er eller har vært avhengig av tog tidligere. For en del år tilbake var det en del utfordringer med toglinja jeg var avhengig av, og jeg valgte dermed å flytte nærmere jobb. Anonymkode: 28abc...d7c
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #12 Skrevet 17. april 2024 Når jeg pendlet inn til Oslo fra Drammen, så tok jeg toget alltid 1 time tidligere enn jeg trengte, for jeg orket ikke rushfylte tog. Det gikk som regel alltid fint. Kom alltid for tidilig. Men så husker man selvfølgelig de gangene togene sto bom stille, forsinkelser hjem etc. Pendler aldri slik igjen til en jobb. Jeg orket ikke å bruke 2 timer av livet mitt på å reise til/fra jobb hver dag. Det gidder jeg ikke. Jeg har bedre ting å gjøre enn å stå og fryse og vente på toget som aldri kommer. Anonymkode: 5ab28...c6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå