AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #1 Skrevet 17. april 2024 Et par som var gift i 15år, plutselig dro hun ifra sine kjære, 3 barn og han. Ble sammen med en annen mann ett år og og vært sammen siden. Etterhvert fikk jeg kapret han her, vi var forelsket men viste seg at eksen reagerte og ble sur på han. Det ble for mye intriger, så meg og han begynte å diskutere som igjen resulterte i at det ikke endte annet enn vennskap mellom oss. I treffes udag som venner. Skjønner ikke hvorfor hun ble sur, hun eier ikke eksen - pluss at hun har kjæreste nå som hun har vært med i 4år, de har den siste tiden nesten ikke truffet hverandre. Nå begynner de å treffes mer enn de noen gang har gjort siden bruddet og jeg kjenner på en vond klump i magen. Er så redd det skal bli de igjen hele 6år etter skilsmissen. Jeg har fortsatt følelser for han og har hørt på det han har sagt at han ble så skuffet over eksen at hun aldri vil få plass i livet hans igjen. I helgen skal de sammen reise på cup (noe de aldri har gjort før) Har jeg grunn for å reagere ? Merkelig hun nå gjør alt for å kapre han hun såret ekstremt. Itillegg satt hun fyr på bålet ved å kreve alt av bidrag osv.. Føler ikke fortjener den gode mannen i livet igjen. Hva tror dere, forstår dere min frustrasjon? Biter "karma" tilslutt? Oppgitt 40åring. Anonymkode: 24330...b82
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #2 Skrevet 17. april 2024 Man vet ofte ikke hva man har før man ikke har det lenger. Kanskje de tok hverandre for gitt og når du kom inn i bildet, innså hun hva hun hadde mistet. Dere er vel ikke sammen mer? Da har du vel like liten grunn eller rett til å reagere, som hun da dere var sammen. Sånne trekantdrama ender alltid med at noen blir såret. Denne gangen var det kanskje deg? Anonymkode: 22549...20c 1 1
tånegla Skrevet 17. april 2024 #3 Skrevet 17. april 2024 Du har ingen grunn til å reagere, du sier selv at hun ikke eier eksen. Se deg selv i speilet kanskje? Dere er ikke et par, og du eier ham ikke. 6 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #4 Skrevet 17. april 2024 tånegla skrev (2 minutter siden): Du har ingen grunn til å reagere, du sier selv at hun ikke eier eksen. Se deg selv i speilet kanskje? Dere er ikke et par, og du eier ham ikke. Det er sant, men det er sårende at hun ødela mellom meg og han. Han innrømte aldri at det var hun som kom med stikk, men jeg har forstått via andre at han egentlig vil ha meg men ikke tør pga intriger med eksen hans. Hun har kalt han forskjellige ting de siste årene og satt ut et dårlig rykte mot han. Forstår han bare ikke om han åpner luka igjen for henne de vil vel på et unulig vis få kjørligheten til å blomstre igjen etter alle skandalene. Det er aldri sikkert han gjør det heller, eller om hun i det hele tatt vil ha han tilbake. Hun er pr nå i et forhold Anonymkode: 24330...b82 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #5 Skrevet 17. april 2024 Hun fortjener ikke mannen fordi hun forventer at han skal bidra til å forsørge barna sine? Anonymkode: 3eb31...865
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #6 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun fortjener ikke mannen fordi hun forventer at han skal bidra til å forsørge barna sine? Anonymkode: 3eb31...865 Syntes du det er riktig av et menneske å såre partneren sin med å dra fra alt uten grunn. Sette han på pinebenken ved å stikke litt med saksa, true med penger og bidrag, pluss ha barna mer? Så få seg mann og såre han enda mer. Når hun da oppdager at han har funnet ei så skal hun løpe tilbake? Er det riktig? Anonymkode: 24330...b82 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #7 Skrevet 17. april 2024 Er det riktig av han å åpne døren igjenom risikere å bli såret igjen? Anonymkode: 24330...b82 1
tånegla Skrevet 17. april 2024 #8 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det riktig av han å åpne døren igjenom risikere å bli såret igjen? Anonymkode: 24330...b82 Er ikke det hans ansvar da? Du bør lukke den døra og gå videre, virker som om du vil "lulle" deg inn i en sorg som du ikke trenger å ha. 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #9 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Syntes du det er riktig av et menneske å såre partneren sin med å dra fra alt uten grunn. Sette han på pinebenken ved å stikke litt med saksa, true med penger og bidrag, pluss ha barna mer? Så få seg mann og såre han enda mer. Når hun da oppdager at han har funnet ei så skal hun løpe tilbake? Er det riktig? Anonymkode: 24330...b82 Det vet du jo ikke da. Du har bare hørt hans side av saken. Kan hende hun hadde mange gode grunner til å dra. Og så har man en spesiell relasjon etter 15 år og barn sammen. Om de kan fikse det, synes jeg de bør prioritere familien de har. Sorry. Anonymkode: 22549...20c 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #10 Skrevet 17. april 2024 tånegla skrev (1 time siden): Er ikke det hans ansvar da? Du bør lukke den døra og gå videre, virker som om du vil "lulle" deg inn i en sorg som du ikke trenger å ha. Jeg har fortsatt følelser for han, klarer ikke å bare gi slipp. Vi reiste og hadde det så fint, hadde lange bilturer, så fremover til alt fra gåturer til flere overnattinger andre plasser. Så brått ødelegges det av noen andre, som bare kan trå inn og late som ingenting. Må ikke hun tenke på mannen hun er med nå? Ærligtalt, er det ingen som føler med meg? Det er en liten hemmelighet opp i dette, jeg ble kjent med henne og vi fikk en fin tone. Sa ingenting til henne da om at jeg traff eksen hennes, vi var jo ikke mer enn bekjente meg og hun og følte ingen plikt på å si noe. Hun snakket ned om eksen sin også til meg. Han var en gjerrigknark, kjedelig og sløv med å få gjort ting. Var visst aldri tilstedet for henne. Så ifølge henne, så ville hun heller gått bort enn å være med han igjen. Stolte på hennes ord , (som forsåvidt også fortsatt kan være sanne) Det var da lettere for meg og fortsette med denne mannen... Nå har jeg fortalt henne alt hvordan vi holdt på, og hun er kjempe sur på meg. Man eier da ikke eksene sine? Skal jeg småeie min eks litt bare fordi vi har barn sammen? Anonymkode: 24330...b82 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #11 Skrevet 17. april 2024 tånegla skrev (2 timer siden): Er ikke det hans ansvar da? Du bør lukke den døra og gå videre, virker som om du vil "lulle" deg inn i en sorg som du ikke trenger å ha. Joda men har selv en eks med barn i bildet som såret meg så hardt at jeg aldri kunne tillat å få følelser igjen for han. Det er en grunn for at folk går ifra hverandre. Dette paret som var sammen i 15år hadde også bv i bildet, de kranglet så. Anonymkode: 24330...b82
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #12 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har fortsatt følelser for han, klarer ikke å bare gi slipp. Vi reiste og hadde det så fint, hadde lange bilturer, så fremover til alt fra gåturer til flere overnattinger andre plasser. Så brått ødelegges det av noen andre, som bare kan trå inn og late som ingenting. Må ikke hun tenke på mannen hun er med nå? Ærligtalt, er det ingen som føler med meg? Det er en liten hemmelighet opp i dette, jeg ble kjent med henne og vi fikk en fin tone. Sa ingenting til henne da om at jeg traff eksen hennes, vi var jo ikke mer enn bekjente meg og hun og følte ingen plikt på å si noe. Hun snakket ned om eksen sin også til meg. Han var en gjerrigknark, kjedelig og sløv med å få gjort ting. Var visst aldri tilstedet for henne. Så ifølge henne, så ville hun heller gått bort enn å være med han igjen. Stolte på hennes ord , (som forsåvidt også fortsatt kan være sanne) Det var da lettere for meg og fortsette med denne mannen... Nå har jeg fortalt henne alt hvordan vi holdt på, og hun er kjempe sur på meg. Man eier da ikke eksene sine? Skal jeg småeie min eks litt bare fordi vi har barn sammen? Anonymkode: 24330...b82 Nei, man eier ikke eksene sine, det gjelder også deg. Anonymkode: 248bf...176 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #13 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg har fortsatt følelser for han, klarer ikke å bare gi slipp. Vi reiste og hadde det så fint, hadde lange bilturer, så fremover til alt fra gåturer til flere overnattinger andre plasser. Så brått ødelegges det av noen andre, som bare kan trå inn og late som ingenting. Må ikke hun tenke på mannen hun er med nå? Ærligtalt, er det ingen som føler med meg? Det er en liten hemmelighet opp i dette, jeg ble kjent med henne og vi fikk en fin tone. Sa ingenting til henne da om at jeg traff eksen hennes, vi var jo ikke mer enn bekjente meg og hun og følte ingen plikt på å si noe. Hun snakket ned om eksen sin også til meg. Han var en gjerrigknark, kjedelig og sløv med å få gjort ting. Var visst aldri tilstedet for henne. Så ifølge henne, så ville hun heller gått bort enn å være med han igjen. Stolte på hennes ord , (som forsåvidt også fortsatt kan være sanne) Det var da lettere for meg og fortsette med denne mannen... Nå har jeg fortalt henne alt hvordan vi holdt på, og hun er kjempe sur på meg. Man eier da ikke eksene sine? Skal jeg småeie min eks litt bare fordi vi har barn sammen? Anonymkode: 24330...b82 Altså, du må aldri stole på en eks sine ord om eksen sin. Med mindre han beviselig har slått henne eller utøvd annen vold. Disse tingene her kan fint være oppspinn eller overdrivelser fra henne fordi hun var lei ham og trengte å lufte seg. Jeg skjønner godt hun er dritsur på deg. Du lot henne sitte der å snakke dritt om noen mens du bak hennes rygg holdt på med ham. Det er ikke realt. Kjenner ikke henne, men kanskje hun er tilbake med ham nå nettopp pga det? Bare spekulasjoner selvsagt, men kan jo hende det gikk en liten faen i henne. Og nei, man eier ikke eksene sine. Men hvis man har sjans og lyst å redde familien man har laget seg, trumfer det ganske mye og mange andre hos veldig mange. Anonymkode: 22549...20c 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #14 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Altså, du må aldri stole på en eks sine ord om eksen sin. Med mindre han beviselig har slått henne eller utøvd annen vold. Disse tingene her kan fint være oppspinn eller overdrivelser fra henne fordi hun var lei ham og trengte å lufte seg. Jeg skjønner godt hun er dritsur på deg. Du lot henne sitte der å snakke dritt om noen mens du bak hennes rygg holdt på med ham. Det er ikke realt. Kjenner ikke henne, men kanskje hun er tilbake med ham nå nettopp pga det? Bare spekulasjoner selvsagt, men kan jo hende det gikk en liten faen i henne. Og nei, man eier ikke eksene sine. Men hvis man har sjans og lyst å redde familien man har laget seg, trumfer det ganske mye og mange andre hos veldig mange. Anonymkode: 22549...20c Kan godt hende at det har gått en faen i henne. Forundrer meg overhodet ikke. Men jeg er ganske usikker på om han åpner døren for henne igjen etter alt dramaet hun har laget. Jeg stoler på det han sier og han selv sagt at hun ikke kan tro at hun kan komme tilbake til han igjen etter å ha gjort det slutt med typen sin igjen. Det tok han lang tid å bearbeide alt med henne, det hun utsatte han for (kritisering og baksnakking på høy plan), nesten gått gjennom mekling for å stoppe alt hun truet om. Jeg bare undres over hvor lett det isåfall skal være å snu på alt. At noen kan tillate å finne seg i sånt tull, det hadde aldri jeg gjort. Det sier han også at han aldri kunne vært kapabel nok til å gjøre, desverre så har hun ødelagt for seg selv og evt en gjenforening av de to. Hun skulle aldri vist det hatet og ryktet mot han. Anonymkode: 24330...b82 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #15 Skrevet 17. april 2024 Jeg har vært i en litt lik situasjon. En dag bare kuttet han meg ut uten ett ord. Få måneder senere hadde han og eksen giftet seg. Det jeg tenker, Ts, det er at dette er en mann som fremdeles velger å la seg styre av sin eks. Om det er fordi han er en svak mann eller om det er fordi han fremdeles har et ønske om å samle familien igjen, det spiller egentlig ingen rolle for deg. Faktum er at han LAR seg styre av eksen, han VELGER å dra på tur med henne og barna til cup. Han sa han var forelsket i deg - men ville ikke være sammen med deg lenger når eksen begynte å bråke - da valgte han deg bort! Når han likevel holder på et "vennskap" med deg, det synes jeg er veldig dårlig gjort, for han vet du har langt sterkere følelser for ham. Jeg tror det beste du kan gjøre er å kutte kontakten, trekke deg bort. Så får han rydde opp i eget liv og kjenne på et ev. savn av deg. Da vil du se om han kommer tilbake eller ikke. Jeg ville vært ærlig med ham, sagt at du elsker ham, at du ønsker en fremtid med ham, og at det derfor ikke er nok å bare være venner med ham når han i så stor grad lar sin eks styre sitt liv. Jeg ville sagt at om han ønsker et langvarig forhold med deg, da må han rydde opp i eget liv før han ev. kommer tilbake til deg - så får dere se hvor du er i livet ditt hvis han ev. kommer tilbake. Men i mellomtiden bør du IKKE vente på ham, du må leve ditt liv, være sosial, gjøre positive ting for deg selv, utvide ditt nettverk, og gjerne date også - slik at du ikke ender med å ev. kaste bort år på en mann som kanskje aldri greier å frigjøre seg helt fra sin eks... Anonymkode: dd57a...c17 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #16 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært i en litt lik situasjon. En dag bare kuttet han meg ut uten ett ord. Få måneder senere hadde han og eksen giftet seg. Det jeg tenker, Ts, det er at dette er en mann som fremdeles velger å la seg styre av sin eks. Om det er fordi han er en svak mann eller om det er fordi han fremdeles har et ønske om å samle familien igjen, det spiller egentlig ingen rolle for deg. Faktum er at han LAR seg styre av eksen, han VELGER å dra på tur med henne og barna til cup. Han sa han var forelsket i deg - men ville ikke være sammen med deg lenger når eksen begynte å bråke - da valgte han deg bort! Når han likevel holder på et "vennskap" med deg, det synes jeg er veldig dårlig gjort, for han vet du har langt sterkere følelser for ham. Jeg tror det beste du kan gjøre er å kutte kontakten, trekke deg bort. Så får han rydde opp i eget liv og kjenne på et ev. savn av deg. Da vil du se om han kommer tilbake eller ikke. Jeg ville vært ærlig med ham, sagt at du elsker ham, at du ønsker en fremtid med ham, og at det derfor ikke er nok å bare være venner med ham når han i så stor grad lar sin eks styre sitt liv. Jeg ville sagt at om han ønsker et langvarig forhold med deg, da må han rydde opp i eget liv før han ev. kommer tilbake til deg - så får dere se hvor du er i livet ditt hvis han ev. kommer tilbake. Men i mellomtiden bør du IKKE vente på ham, du må leve ditt liv, være sosial, gjøre positive ting for deg selv, utvide ditt nettverk, og gjerne date også - slik at du ikke ender med å ev. kaste bort år på en mann som kanskje aldri greier å frigjøre seg helt fra sin eks... Anonymkode: dd57a...c17 Tusen takk, skulle tro du kjente meg så riktig du har. Synd å høre dette med deg. At noen kan være så svake for eksen? Også lenge etter. Jeg kjenner null, niks, nada for min eks fordi jeg har kommet meg videre og blitt sterkere av det ! Sa til og med til han det gjelder nå, at han virkelig burde få seg nytt liv nå 6år etter eksen, og ikke fokusere på hun som er i et forhold. Han var enig i det da og hadde såklart kommet over henne for lengst, sa han. Jeg bruker veldig mye energi på denne mannen, prøver å kontakte han og blidgjøre han med småting hele tiden. Han er en tilbaketrukket person som trenger folk som tar initiativ og liker meg som perdon, han bryr seg om meg fortsatt. Jeg har spurt han om han virkelig vil ha besøk av meg, han sier ja og vil nesten ikke jeg skal gå igjen så koselig vi har det. Tar imot ditt råd, takk🙏 Anonymkode: 24330...b82 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #17 Skrevet 17. april 2024 Jeg måtte høre med henne, hun skrev at hun ikke brydde seg om vi holdt på eller hva vi hadde gjort. Hun var over han for mange herrens år siden, så det måtte ikke jeg tenke på. Fotball kamp og cup blir jo naturlig å gå sammen på, hvertfall for de fleste. Nå fikk jeg iallefall svar svart på hvitt av henne da og vet at det jeg har for han ikke trenger å tenkes på. Anonymkode: 24330...b82
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #18 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg måtte høre med henne, hun skrev at hun ikke brydde seg om vi holdt på eller hva vi hadde gjort. Hun var over han for mange herrens år siden, så det måtte ikke jeg tenke på. Fotball kamp og cup blir jo naturlig å gå sammen på, hvertfall for de fleste. Nå fikk jeg iallefall svar svart på hvitt av henne da og vet at det jeg har for han ikke trenger å tenkes på. Anonymkode: 24330...b82 Hvorfor lager du så mye drama når dere bare er venner? Anonymkode: 248bf...176 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #19 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor lager du så mye drama når dere bare er venner? Anonymkode: 248bf...176 Fordi det bor samvittighet i meg. Jeg vil ikke ødelegge noe som kunne vært potensielt mellom de. Skjønner at han ikke har sjans her hos henne, det er visst helt over fra hennes side. Jeg vil aldri stå mellom to personer som har noe for hverandre. Hun ville ta en prat med meg imorgen og forsikre seg om at jeg bare kunne "ta han", men hun følte jeg fortjente bedre mann enn han, sa hun nettopp. Anonymkode: 24330...b82 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #20 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi det bor samvittighet i meg. Jeg vil ikke ødelegge noe som kunne vært potensielt mellom de. Den må du litt lenger ut på landet med. Anonymkode: 248bf...176 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå