Gå til innhold

Fakturere selger av bolig for manglende utvask?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte leilighet . Selger hadde supertravelt og måtte til sin sykeforsikring som hadde falt da vi hadde overtagelse. Viste seg i ettertid at det ikke var vasket. Hvis jeg fakturerer han for vaskingen så vil han mest sannsynlig bare la vøæær å betale ? Noen forslag til hvordan jeg kan løse dette? Må jeg bare bite i det sure eple å dekke det selv. Ja jeg vet at jeg burde sjekket vasken grundigere ved overtagelse så ikke noen leksjoner om det takk. Jeg er mer interessert i det juridiske hvis jeg fakturerer og han ikke betaler hvordan går jeg frem da ? Har ejg i det hele tatt noen sak? Var en del andre mindre mangler også men som ikke dekkes av boligforsikrig ( boligforsikringen gjelder kun ved mer en 10.000) Jeg ønsker da å fakturerere for dette. Jeg tar selvfølgelig vare på kvitteringer for kostnadene av å vaske og utarbeide feil. 

Anonymkode: ef226...aed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke noe sak, du har vel signert på at det var bra i overtsgelsesprotokollen?

Anonymkode: 66395...48d

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har signert en overtakelsesprotokoll hvor du har godkjent utvask er det vel lite du kan gjøre i ettertid

Anonymkode: 3819f...56c

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du godkjente vasken da du skrev under ved overtagelsen. Ingen sak og ufint om du likevel skriver faktura likevel. Å fakturere filleting er også smålig.

Anonymkode: 8bb2e...d8a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Sier som de andre her, har du signert, har du godtatt "utvasken" slik den var. Man kan ikke komme i ettertid og klage da, fordi dette er noe man har signert på at man allerede har sjekket og godkjent.

Vask, og lær av dette. Trikset med at selger hadde det så travelt ved overtagelse, var jo nettopp for å rushe deg i signeringen av overtagelsen, sånn at du ikke skulle rekke å se over før du skrev under. Ikke gå på noe lignende igjen, om du kjøper en bolig senere. Men for denne gang må du bare bite i det sure eplet og godta at du gjorde en feil, signerte likevel, og så lære at det var dumt.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har ingen krav på betalt vask fra selger. Da du underskrev overt. Protokollen så har du godkjent leil og tatt den over slik den er. Du må bare vaske leil på egen regning. Mvh tidligere saksbehandler hos eierskifte forsikring

Anonymkode: 9ae9b...55b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Klaging på vask burde skje før du skriver under. Du har undersøkelsesplikt 😉

Anonymkode: 98707...e56

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du signerer så signerer du på at du godkjenner tilstanden til boligen.

Synd for deg.

Anonymkode: e7592...b85

• Liker 2
Skrevet

Som de skriver over her, du har ingen sak..

Jeg opplevde dette selv når jeg skulle ta over et hus som ikke var vasket samt at en annen vesentlig mangel. Jeg godkjente ikke utvasken i protokollen da vel og merke. Da ble det holdt igjen 10 000 av kjøpesummen for å dekke dette.. Jeg leide inn et firma for å ta vasken samt den andre mangelen og regninga kom på 15 000, så 5 000 måtte jeg faktisk dekke selv til tross for at jeg sa fra ved overtakelse og "vant frem"..

• Liker 2
Skrevet

Hvis du skal kreve noe for dette må du på overtakelsen ta forbehold og holde tilbake en del av kjøpesummen. Når du har signert protokollen, betalt og overtatt er saken avsluttet, stort sett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ville du selv likt det om noen sa "her er det bra nok vasket" og tilogmed skriftlig dokumentert at de er fornøyd, og så sendt deg faktura i ettertid, uten å engang gi deg en sjanse til å rette opp?

Den fremgangsmåten ville fått meg til å sette meg på bakbeina.

Anonymkode: 8f5b1...9b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...