Gå til innhold

Gjelder dette bare meg, eller også andre menn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke så mye erfaring med damer. Den første damen jeg var med var irritert på meg og ville at jeg skulle forandre noen ting. Hun var veldig glad i meg, men var som sagt og irritert. Jeg snakket med en annen dame, og hun sa direkte ting jeg burde gjøre annerledes. Nå snakker jeg med en tredje dame, og hun kommer med mange ting jeg burde gjøre og gjøre annerledes.

Gjelder dette alle damer og alle menn? Eller gjelder det bare meg? Er det godt ment?, eller er det ting jeg burde forandre? En del av meg tenker "Hvem tror du at du er som sier slikt til meg!?". Jeg ville aldri sagt slikt, og bedt en person forandre hvoran de skal leve, det er personlige valg. Har heller aldri fått slike kommentarer fra menn.

Hva tenker dere?

Anonymkode: cb2ce...ad2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her må du nesten komme med eksempler. 

Ber damene deg feks dusje oftere så er det kanskje en grunn til det.

Anonymkode: 13282...5ec

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det de ønsker at du skal forandre?

Anonymkode: ae9be...c18

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her må du nesten komme med eksempler. 

Ber damene deg feks dusje oftere så er det kanskje en grunn til det.

Anonymkode: 13282...5ec

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det de ønsker at du skal forandre?

Nei, jeg har god hygiene. Men f. eks. hårfrisyre.

AnonymBruker
Skrevet

Altså en nevnte hårfrisyre, en annen synes jeg er pen på håret, så er ikke slik at alle nevner det samme heller.

AnonymBruker
Skrevet

- Kommentarer at jeg bør fjerne skjegg

- slappe mer av

- bør øke treningsmengden

Men det er som sagt ikke det samme, de samme kvinnene nevner, det er forskjellige ting. Hadde det vært samme ting hadde jeg skjønt det, men når det er forskjellige kommentarer blir det for mye å forandre.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

- slappe mer av

Men det er som sagt ikke det samme, de samme kvinnene nevner, det er forskjellige ting. Hadde det vært samme ting hadde jeg skjønt det, men når det er forskjellige kommentarer blir det for mye å forandre.

Det er forskjell i hvordan folk snakker sammen/kommenterer. Om de sier det til deg på samme måte som de kommanderer et barn er det ikke ok. Om de sier det på en omsorgsfull måte for å hjelpe deg er det vel ok. Du bestemmer selv hvordan du vil leve. 

Skrevet

Damer liker menn som er menn. De liker at menn tar styringen og bestemmer. 

Hvis du lurer på hva damer tenker og mener er du en lost case.

Damer vet jo ikke en gang selv hva de mener. De mener som regel det som er populært på sosiale medier.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

- slappe mer av

Vi skjønner at du egentlig vil høre at du er perfekt som du er av damene du treffer på, men det er helt normalt at man kan si eller kommentere småting ved personer. Som f,eks hvis en du kjenner har lett for å stresse seg opp, så ville jeg også sagt at vedkommende burde slappe mer av.

Hva slags hårfrisyre har du egentlig, siden noen kommenterer den? Uklipt og langt? Siden du også har fått kommentarer på skjegget, ser jeg for meg at det også er langt og rufsete... men hvis du ikke forklarer i tråden, vet vi jo ingenting om damene hadde noe grunnlag eller god grunn til å nevne noe.

Anonymkode: bc250...026

AnonymBruker
Skrevet
Ulf-Bjarne skrev (1 minutt siden):

Damer vet jo ikke en gang selv hva de mener. De mener som regel det som er populært på sosiale medier.

Du burde faktisk bare klappe igjen. Du sier så mye stokk dumme ting at det er jo tydelig at du går inn for det. 

Anonymkode: bc250...026

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Ulf-Bjarne skrev (2 minutter siden):

Ja, og vi mener at menn alltid skal ha siste ordet i alt, vår mening betyr tross alt ikke noe siden dere skal ha styringen. Kommandér oss gjerne inn på både soverom og kjøkken, det har vi ingenting imot. Snakker selvsagt for oss alle, vi mener jo alltid bare det som er i vinden om dagen alle sammen. Imorgen kan vinden ha snudd, og da gjør vi også det ❤️

Anonymkode: 70afa...c58

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er forskjell i hvordan folk snakker sammen/kommenterer. Om de sier det til deg på samme måte som de kommanderer et barn er det ikke ok. Om de sier det på en omsorgsfull måte for å hjelpe deg er det vel ok. Du bestemmer selv hvordan du vil leve. 

Skjønner, men er dette noe damer gjør hele tiden med alle menn de er nære?

AnonymBruker
Skrevet
Ulf-Bjarne skrev (10 minutter siden):

Så du ville ignorert det? Tingen er at jeg er veldig usikker på om dette bare er  en måte damer prater på, eller om jeg virkelig bør endre meg selv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Jeg kommenterer så og si aldri sånt. Det er ikke viktig for meg. Men så lar ikke min mann seg forfalle. Da hadde jeg nok nevnt det. Er vanskelig å si noe ang din situasjon bare basert på det du skriver her, da. Har ikke sett frisyren din eller hvordan du ellers ser ut heller. Men synes det er rart at de skal nevne sånt med mindre situasjonen er helt hinsides.

Anonymkode: 70afa...c58

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk som er i forhold bør være villige til å tilpasse seg hverandre, slik at man kan ha et harmonisk forhold. Selv har jeg aldri bedt min mann om å forandre livsstil eller utseende, men har reagert på visse ting. F.eks når han fikk hår lengre enn skulderlengde og klagde over at han fikk hår i øynene. Da kan jeg fint si "Da bør du vurdere å klippe håret". Jeg kan også fint gi komplimenter etter at han har klipt seg eller støttende kommentarer til trening og diverse. Det betyr ikke at jeg krever at han trener. 

Håper det gav mening.

Han har hintet/krevd at jeg skal forbedre meg også. Jeg er f.eks ikke så flink til å rydde.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok mer aksept for at kvinner får "plukke" og justere litt på menn enn motsatt. Dette ser man i mange parforhold. Kona kan rette på mannens klær uten at det fremstår som noe annet enn en slags moderlig omsorg, slik man gjør med barn. Det kan være noe slikt du opplever. En del enslige menn som har vært det lenge kan ha noen "unoter" som gjør dem litt mindre presentable som kanskje kan være greit å rydde opp i.

Anonymkode: 28822...748

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt fra helt fremmede menn til menn jeg har kjent mer eller mindre - hva jeg burde gjøre, utdanne meg til, hvordan jeg burde kle meg, hva menn ønsker,...

Noen mennesker har et ganske snevert syn på hvordan livet er og kan mene det godt å gi råd som ingen har spurt om eller de bare får noe igjen for å tråkke på/nedvurdere mennesker eller putte de i en boks. 

Anonymkode: d187a...267

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er du TS?

Er du tidlig i 20 årene eller er du nærmere 40?

AnonymBruker
Skrevet
Ulf-Bjarne skrev (17 minutter siden):

Ulf-Bjarne din lille tøysekopp :trolldom:

Anonymkode: e2f95...9a6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Ulf-Bjarne skrev (13 minutter siden):

Til ts: vil du forstå damer, lytt til dem og ikke til tullinger som Ulf-Bjarne her. Et velmenende råd- damer er som menn, forskjellige. Tror ikke det er «typisk damer» å ville endre en mann de nettopp har møtt, så det er mulig du bare tilfeldigvis har møtt mange av det slaget. Det gjelder å finne ut hva du selv mener, og holde på det, samtidig som du er åpen for forandring til det bedre. Hvis noen mener du skal forandre frisyre ville jeg tenkt - liker jeg selv frisyren min? Forstår jeg bakgrunnen for hvorfor hun sier det?  Liker jeg henne ellers? (Hvis ja er du kanskje villig til å vurdere endringen hun foreslår?) 

Anonymkode: 21d28...b52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...