AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #1 Skrevet 17. april 2024 Hei! Jeg er ei dame på rundt 40 og har hele livet følt veldig på dette med å ikke passe inn, og være litt outsider. Har familie og venner som jeg har jevnlig kontakt med. Men har ikke klart å skaffe meg noen venner i nærmiljøet etter å ha bodd her i mange år. Naboene er ikke interessert i kontakt heller. På jobb har jeg en god kollega, men føler meg ellers veldig utilpass på kontoret. Det er et ungt miljø med høy sosial faktor. Jeg blir så deprimert og sliten av å hele tiden føle på dette. Hva er galt med meg, hvorfor passer jeg ikke inn, hvorfor er jeg tilsynelatende annerledes enn alle andre. Er det bedre å bare slutte å dra på kontoret, jobbe kun hjemmefra, flytte til et sted uten naboer og bare gi opp og prøve? Er det noen som har gjort det og fått det bedre? Anonymkode: 67973...53f
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #2 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! Jeg er ei dame på rundt 40 og har hele livet følt veldig på dette med å ikke passe inn, og være litt outsider. Har familie og venner som jeg har jevnlig kontakt med. Men har ikke klart å skaffe meg noen venner i nærmiljøet etter å ha bodd her i mange år. Naboene er ikke interessert i kontakt heller. På jobb har jeg en god kollega, men føler meg ellers veldig utilpass på kontoret. Det er et ungt miljø med høy sosial faktor. Jeg blir så deprimert og sliten av å hele tiden føle på dette. Hva er galt med meg, hvorfor passer jeg ikke inn, hvorfor er jeg tilsynelatende annerledes enn alle andre. Er det bedre å bare slutte å dra på kontoret, jobbe kun hjemmefra, flytte til et sted uten naboer og bare gi opp og prøve? Er det noen som har gjort det og fått det bedre? Anonymkode: 67973...53f Jeg er også 40, og har gitt opp. Folk vil ikke bli kjent, vil ikke være venner. Jeg lever godt med hus, jobb, barn, dyr og bøker. Anonymkode: 06773...604 1 1
Granskudd Skrevet 17. april 2024 #3 Skrevet 17. april 2024 Jeg er også introvert. Og jeg fikk det mye bedre med seg selv når jeg bare godtok at sånn er det. Når jeg sluttet med å prøve og passe inn da roet jeg meg ned, sluttet å stresse så ble alt mye bedre! Jeg tror jeg ble lettere tilnærmelig for andre når jeg ikke kavet meg så opp. Da jeg sluttet å prøve ble jeg ikke så sliten etter sosiale sammenkomster heller. Det er så mye lettere å bare godta at enten liker noen meg for den jeg er som introvert og litt spesiell, eller så har jeg det helt faktisk fint på jobb/sosiale settinger uten andre mennesker. Personlig synes jeg det er langt enklere å kommunisere med folk på nett og bli kjent med folk på den måten, og når jeg da har møtt dem har det ikke vært så vanskelig å være meg selv heller. Har fått et par helt supre venner som jeg har vært venn med i lang lang tid via sosiale medier. Jeg ville ikke sluttet med å prøve å passe inn, men heller byttet strategi og gjort meg selv komfortabel som den jeg er i det som er 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #4 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei! Jeg er ei dame på rundt 40 og har hele livet følt veldig på dette med å ikke passe inn, og være litt outsider. Har familie og venner som jeg har jevnlig kontakt med. Men har ikke klart å skaffe meg noen venner i nærmiljøet etter å ha bodd her i mange år. Naboene er ikke interessert i kontakt heller. På jobb har jeg en god kollega, men føler meg ellers veldig utilpass på kontoret. Det er et ungt miljø med høy sosial faktor. Jeg blir så deprimert og sliten av å hele tiden føle på dette. Hva er galt med meg, hvorfor passer jeg ikke inn, hvorfor er jeg tilsynelatende annerledes enn alle andre. Er det bedre å bare slutte å dra på kontoret, jobbe kun hjemmefra, flytte til et sted uten naboer og bare gi opp og prøve? Er det noen som har gjort det og fått det bedre? Anonymkode: 67973...53f Føler den, men nå jobber jeg ikke selv, er ufør. Det å ikke finne venner i voksen alder er tøft, men man gjør så godt man kan.Har heldigvis dyr men det er ikke helt det samme. Anonymkode: 8b0bc...da5
Tabris Skrevet 17. april 2024 #5 Skrevet 17. april 2024 Jeg er introvert og forsøker ikke å være ekstrovert. Jeg har lært med årene å ta mer hensyn til meg selv og mine behov. Men det betyr ikke at jeg lever i isolasjon eller ikke har venner. Jeg har bare ikke så mye sosial omgang med dem som mine mer ekstroverte venner har.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #6 Skrevet 17. april 2024 Litt i samme båt 😅 Noen ganger drømmer jeg om å flytte ut på landet, men da vet jeg at jeg hadde blitt veldig isolert. Så leiligheten i byen passer meg egentlig bra. Selv om jeg ikke har blitt venner med noen av naboene, så ser jeg i alle fall folk, er på nikk og hils med et par av dem. Er på kontoret tre dager i uka, så ser jeg kollegaer også. Selv om jeg ikke er så nær med noen av dem, og stort sett spiser lunsj for meg selv, så blir det i alle fall litt kontakt og litt intetsigende småprat ved kaffemaskina. Har bare innfunnet meg med at jeg er meg, og at jeg aldri vil bli noen sosial solstråle 🤔 Men jeg lever godt med det altså. Anonymkode: f65aa...452
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #7 Skrevet 17. april 2024 Finn ut hva man selv trives med (mye sosial kontakt, mindre, eller lite sosial kontakt), og jobb for å oppnå det. Husk det finnes alle mulige varianter - selv er jeg veldig utadvendt og pratsom sammen med andre, men også avhengig av mye alene-tid. Ikke forsøk å strebe etter å være noe en ikke er. Anonymkode: 21158...e36
Granskudd Skrevet 17. april 2024 #8 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Litt i samme båt 😅 Noen ganger drømmer jeg om å flytte ut på landet, men da vet jeg at jeg hadde blitt veldig isolert. Så leiligheten i byen passer meg egentlig bra. Selv om jeg ikke har blitt venner med noen av naboene, så ser jeg i alle fall folk, er på nikk og hils med et par av dem. Er på kontoret tre dager i uka, så ser jeg kollegaer også. Selv om jeg ikke er så nær med noen av dem, og stort sett spiser lunsj for meg selv, så blir det i alle fall litt kontakt og litt intetsigende småprat ved kaffemaskina. Har bare innfunnet meg med at jeg er meg, og at jeg aldri vil bli noen sosial solstråle 🤔 Men jeg lever godt med det altså. Anonymkode: f65aa...452 Jeg bort på landet, og har stort sett bare hjemmekontor Det er helt ypperlig! Noen få faste, gode og stabile venner. Familie. Og kollegear jeg snakker med daglig både skriftlig og video.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå