AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #1 Skrevet 17. april 2024 Hei! Jeg havner på AAP midlertidig fra og med denne måneden og etter planen ut året før jeg forhåpentligvis er 100% tilbake i vanlig virke. Jeg har opparbeidet meg 100% feriepenger fra jobb i fjor, og nå lurer jeg på om jeg i juni får utbetalt både aap OG feriepenger, eller om aap ikke blir utbetalt den måneden? Noen som vet? Anonymkode: 5c4fa...f65
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #2 Skrevet 17. april 2024 Dette var det første som kom opp når jeg googlet: Hvis du får utbetalt feriepenger som du har opparbeidet deg, vil ikke dette føre til reduksjon i dine AAP. Google is your friend Anonymkode: 271fc...e9c 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #3 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette var det første som kom opp når jeg googlet: Hvis du får utbetalt feriepenger som du har opparbeidet deg, vil ikke dette føre til reduksjon i dine AAP. Google is your friend Anonymkode: 271fc...e9c Tusen takk!! Jeg har googlet en del selv, men ikke funnet noe! Hodet spiller visst ikke helt på lag her, så tusen hjertelig takk!😊❤️ Anonymkode: 5c4fa...f65
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #4 Skrevet 17. april 2024 Om du har gått over på AAP nå så regner jeg med du har vært sykemeldt i fjor og brukt opp sykepengene? Vær klar over at satsen på feriepenger fra sykepenger (10,2%?) er noe lavere enn mange lønnsinntekter (12,5%?), kommer litt an på hva slags sats du har hatt før (5 uker ferie - 4 uker?). Har arbeidsgiver forskuttert sykepenger så kan du se ut som du fullt opptjeningsgrunnlag fra lønn, mens du har vært sykemeldt. Så om du har hatt fullt ut med sykepenger i fjor, så må du rekne med å få 10,2% utbetalt av inntektene i fjor og ikke 12,5% om jeg ikke tar feil. Anonymkode: 4b0a1...0af
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #5 Skrevet 20. april 2024 Hvis du hargått over på AAP nå i år, har du ikke da tatt ut ferien ( og fått utbetalt feriepengene, før du gikk over på AAP? De fleste går det for å utsette oppstart på AAP å lenge som mulig. Anonymkode: 76ca9...b94
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #6 Skrevet 20. april 2024 On 4/17/2024 at 11:24 AM, AnonymBruker said: Om du har gått over på AAP nå så regner jeg med du har vært sykemeldt i fjor og brukt opp sykepengene? Vær klar over at satsen på feriepenger fra sykepenger (10,2%?) er noe lavere enn mange lønnsinntekter (12,5%?), kommer litt an på hva slags sats du har hatt før (5 uker ferie - 4 uker?). Har arbeidsgiver forskuttert sykepenger så kan du se ut som du fullt opptjeningsgrunnlag fra lønn, mens du har vært sykemeldt. Så om du har hatt fullt ut med sykepenger i fjor, så må du rekne med å få 10,2% utbetalt av inntektene i fjor og ikke 12,5% om jeg ikke tar feil. Anonymkode: 4b0a1...0af Slett ikke sikkert. Dersom arbeidsgiver forskutterte, kan det hende hun har opptjent feriepenger fra dem. Etter maksdato kan man få både aap og feriepenger dersom man har opptjent ferie. Men man må utføre avtalt aktivitet. Anonymkode: 1c93e...93f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #7 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvis du hargått over på AAP nå i år, har du ikke da tatt ut ferien ( og fått utbetalt feriepengene, før du gikk over på AAP? De fleste går det for å utsette oppstart på AAP å lenge som mulig. Anonymkode: 76ca9...b94 De fleste gjør nok det, men jeg gjorde ikke. Jeg gikk over på AAP i mai i fjor. Jeg jobbet jo deltid ved siden av AAP, og ønsket selvsagt å ha ferie fra jobben samtidig som mann og barn i skoleferien. Anonymkode: 2abd6...bdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå