Gå til innhold

Går det virkelig ikke an å stramme fotstrikken på PoP sin skallbukse???

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da er den jo i så fall helt ubrukelig fordi buksen sklir oppover.

"Alle" anbefalte meg denne buksen fra Polarn o Pyret, så punget ut helle 700 kr for at barnet skulle ha en god bukse som holder tørt og varmt. Men kan ikke se mulighet for å stramme strikken under foten, så den holder ikke buksen på plass. Andre plagg har gjerne huler i strikken og knapper man kan stramme den i. 

😥😥😥

Anonymkode: f7fc8...f76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det selve strikken som ikke har flere hull? Disse kan man jo isåfall enkelt bytte ut med noen andre strikk man har liggende eller kjøpe egne strikk 😊

Anonymkode: b4072...2e6

AnonymBruker
Skrevet

Kort inn strikken? Lag flere hull? Bytt den ut? Sy på en ny?

Anonymkode: a1298...154

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kort inn strikken? Lag flere hull? Bytt den ut? Sy på en ny?

Anonymkode: a1298...154

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Er det selve strikken som ikke har flere hull? Disse kan man jo isåfall enkelt bytte ut med noen andre strikk man har liggende eller kjøpe egne strikk 😊

Anonymkode: b4072...2e6

Strikken har ingen hull.

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
minister-mio skrev (35 minutter siden):

Den nåværende strikken er sydd fast, skal jeg bare klippe den av når jeg bytter da?

Buksne har to knapper der, så det er mulig å sette på de du kan linket til 

AnonymBruker
Skrevet

Yep, og det er heller i gen måte å bytte strikken på når den slites ut uten å sy. Pop er noe dritt på uteklær!

Anonymkode: b67a6...f61

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Yep, og det er heller i gen måte å bytte strikken på når den slites ut uten å sy. Pop er noe dritt på uteklær!

Anonymkode: b67a6...f61

De har to knapper der til å feste ny strikk med hull, så skjønner ikke hvorfor de har sydd fast strikken som følger med og at den ikke har huller til å strammes.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har prøvd å selv lage hull i strikken, går det eller vil den rakne? Vanskelig å feste når den er festet to steder?

AnonymBruker
Skrevet

Går ikke. Buksa vi har er i tillegg grusomt stiv og barnet nekter å ha den på. Et av de mest overvurderte merkene jeg vet om. 

Anonymkode: be511...d69

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Går ikke. Buksa vi har er i tillegg grusomt stiv og barnet nekter å ha den på. Et av de mest overvurderte merkene jeg vet om. 

Anonymkode: be511...d69

Ja, tror ikke jeg kommer til å kjøpe mer fra dem, skalljakke er også veldig stiv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det noen som har prøvd å selv lage hull i strikken, går det eller vil den rakne? Vanskelig å feste når den er festet to steder?

Hvis det er vanlig strikk, slik som vist på bildet fra Lindex over her (men uten hull), så går det bra for noen gangers bruk, men blir nok ikke altfor holdbart.

Jeg har investert i slike strikk som fra Lindex som klippes i ønska lengde (tror det er èn meter med strikk jeg kan dele opp), men husker ikke hvor det er fra. Lindex sine ser ut til å være bedre egna som fotstrikk mtp at den er forsterka, men veldig dyr i forhold til den jeg har 😅 Jeg tror min er mer egna som strikk i livet som f.eks finnes i noen barnebukser, så de kan tilpasses enkelt i livet, så jeg har trengt å bytte strikk 1-2 ganger i året. Vet ikke hvor vanlig det er å måtte bytte strikk fordi de blir slitt, men jeg har jo bytta nettopp fordi fotstrikket som fulgte med buksa, har røket. 

Jeg synes for øvrig HH sine skallbukser er de beste, og fås på tilbud iblant. Her brukes det fremfor regnbukse på yngste. Eldste bada helst i sølepyttene, så da holdt ikke engang det dyreste og "beste" oljehyre tett etter litt tid. De er lette og myke i forhold til mange andre skallbukser. 

Anonymkode: 93ada...4b0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis det er vanlig strikk, slik som vist på bildet fra Lindex over her (men uten hull), så går det bra for noen gangers bruk, men blir nok ikke altfor holdbart.

Jeg har investert i slike strikk som fra Lindex som klippes i ønska lengde (tror det er èn meter med strikk jeg kan dele opp), men husker ikke hvor det er fra. Lindex sine ser ut til å være bedre egna som fotstrikk mtp at den er forsterka, men veldig dyr i forhold til den jeg har 😅 Jeg tror min er mer egna som strikk i livet som f.eks finnes i noen barnebukser, så de kan tilpasses enkelt i livet, så jeg har trengt å bytte strikk 1-2 ganger i året. Vet ikke hvor vanlig det er å måtte bytte strikk fordi de blir slitt, men jeg har jo bytta nettopp fordi fotstrikket som fulgte med buksa, har røket. 

Jeg synes for øvrig HH sine skallbukser er de beste, og fås på tilbud iblant. Her brukes det fremfor regnbukse på yngste. Eldste bada helst i sølepyttene, så da holdt ikke engang det dyreste og "beste" oljehyre tett etter litt tid. De er lette og myke i forhold til mange andre skallbukser. 

Takk for tips!😊

AnonymBruker
Skrevet

Er HH mykere en POP sine?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er HH mykere en POP sine?

Ja, i hvert fall de barna mine har hatt, og fremdeles har. Mener vi kjøpte disse på tilbud fra Obs i fjor ei gang. Kan ha vært XXL også. Finnes jo litt ulike typer rundt om. Skal du ha noe virkelig mykt, så er det jo softshell og de er varierende vanntette. Barna hadde softshelljakke fra Reima da de var små, og den holdt overraskende nok tett i regnvær (prøvde ikke i pøsregn). Husker barnehagen var veldig imponerte over hvor godt den holdt tørr. Det var ikke bukse, da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe fra Reflex, de ser greie ut.

Anonymkode: d98be...8f3

AnonymBruker
Skrevet

Ja, i hvert fall de barna mine har hatt, og fremdeles har. Mener vi kjøpte disse på tilbud fra Obs i fjor ei gang. Kan ha vært XXL også. Finnes jo litt ulike typer rundt om. Skal du ha noe virkelig mykt, så er det jo softshell og de er varierende vanntette. Barna hadde softshelljakke fra Reima da de var små, og den holdt overraskende nok tett i regnvær (prøvde ikke i pøsregn). Husker barnehagen var veldig imponerte over hvor godt den holdt tørr. Det var ikke bukse, da. 

De trenger ikke å være vanntette, vi har regntøy til det😊

Men softshell blir for varmt og klamt på barnet.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg vurderer å kjøpe fra Reflex, de ser greie ut.

Anonymkode: d98be...8f3

Har vært fornøyd med både PoP og Reflex til min som nå er 2 :)

Anonymkode: cab01...16d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har vært fornøyd med både PoP og Reflex til min som nå er 2 :)

Anonymkode: cab01...16d

Er de like stive/myke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...