Gå til innhold

Ekstraslag i løp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har helt siden jeg var 11-12 år gammel (er 20 nå) opplevd anfall av ekstraslag sammenhengende i hvert hjerteslag ca 1-2 ganger i året, anfallene varer 2-3 minutter hvor jeg tipper jeg har mellom 220-250 i puls, og de går bort av seg selv etter 2-3 minutter. Konsumerer ikke koffein. Alle anfallene har også skjedd under aktivetet hvor jeg har enten spilt fotball eller bare løpt og har veldig høy puls fra før. Etter jeg fikk det første gang da jeg var 11-12 følte jeg at jeg skulle død. Tok det opp med legen og ble henvist til hjertespesialist hvor jeg utførte arbeids ekg og tok ultralyd på hjerte. De fant ingenting å sa jeg var frisk. Følte meg beroliget av å høre det, men anfallene kom fortsatt ca 1-2 ganger i året under aktivitet. Jeg har bare prøvd å levd med det helt til for 6 månders tid siden, etter jeg hadde samleie og hadde meget høy puls, skulle jeg bare bøye meg ned for å plukke opp noe, fikk jeg anfall igjen. Men dette var værre en før og kjentes mer kraftig ut. Varte 3 minutter da og følte jeg skulle død igjen. Kontaktet legevakt og de spurte om jeg hadde fått i meg koffein og den dagen var siste gang jeg drakk noe med koffein. De mente at grunnen til anfallet var at jeg hadde drukket 1 liter energidrikke denne dagen. Men det tviler jeg på da jeg har fått anfall tidligere uten å drukket noe koffein. Kontakter så lege og han mente det var mistanke om atrieflimmer. Fikk 24 timers ekg/holte men de fant ingenting. Kun at jeg hadde 3 ventrikulære ekstraslag, som de mente var normalt. Går greit å ha ekstraslag ett par ganger om dagen en og en, problemet er når det kommer i løp i hvert eneste hjerteslag. Sliter mye med angst nå også pga dette og tørr ikke å trene eller løpe lengre pga dette. Legen kan heller ikke gjøre noe så føler meg hjelpesløs. Noen som vet noe om dette eller kan gi meg råd til hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: afc88...ed8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Historien min er helt lik din, fikk svært hurtig og uregelmessig puls hver gang jeg trente. Jeg var heldig og de fikk fanget det på ekg en gang jeg fikk anfall, dro direkte til fastlegen som har ekg- maskin. 

Det er ofte utrolig stress å få det dokumentert. Be om å få holter for registrering igjen, og sykkeltest på sykehuset. Dette er nok ikke farlig, men veldig ubehagelig og man føler man har null kontroll når det står på. 

Jeg fikk utført ablasjonsbehandling for 10 år siden og har vært helt god siden, så det er håp♥️ Lykke til 

Anonymkode: e0295...682

AnonymBruker
Skrevet

En ting til, legen anbefalte meg å ta magnesiumtilskudd hver kveld for mindre ekstraslag og mer jevn pul. Verdt å prøve❤️

Anonymkode: e0295...682

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...