Gå til innhold

Kroppen tviholder på vannet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynte å slanke meg for 3 uker siden og merker nå at buksene sitter løsere, men vekta viser 3 kg mer enn da jeg startet :forvirret:

Har ikke vært så flink til å drikke vann, men i går helte jeg nedpå 3-4 liter vann og vips så var jeg da nede i 1 kg mindre enn startvekten.(den kiloen jeg gikk ned etter en uke)

Veide meg så igjen i dag tidlig og da var det 3 kg opp!

Jeg ser jo at kroppen min har forandret seg på disse 3 ukene, har minsket noen cm, så vekta får bare vise hva den vil, men jeg må innrømme at motivasjonen min svikter :forvirret:

Hvor lang tid kan det gå før kroppen klarer "å gi slipp på" vannet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser du mye karbohydrater? De får kroppen til å tviholde på vannet. Ellers kan jeg ikke gi annet råd enn å drikke masse vann, og unngå kaffe. Jeg sliter litt med det samme problemet, og det er kjipt når kroppen føles som en ballong uten nevneverdig årsak.

Skrevet

Takk for svar!

Ja, jeg spiser en masse karbohydrater..

Er kanskje en idé å kutte litt ned på inntaket av brød og poteter.(pasta spiser jeg meget lite av)

Skrevet

P-piller binder vann hos mange, om det er tilfellet hos deg vil kroppen fortsette å holde på det til du slutter på de.

Skrevet
P-piller binder vann hos mange, om det er tilfellet hos deg vil kroppen fortsette å holde på det til du slutter på de.

Jeg føler at jeg sliter mindre med vann i kroppen etter at jeg skiftet til Cerazette. I hvertfall sliter jeg ikke med så mye oppblåsthet og hovne fingrer. Jeg øver på å drikke mer vann, men vil helst ha med kullsyre, spesielt hvis jeg ikke har isbiter tilgjengelig.

Skrevet

Jeg føler jeg sliter litt med dette selv... og jeg prøver å bli flinkere til å drikke vann.

Men er det sånn at kroppen gir mer slipp på vannet hvis den får jevnlig tilførsel av masse vann?? Hvordan fungerer egentlig dette?

Det sies vel også at kroppen bruker energi (= forbrenner kalorier) på å varme opp det kalde vannet vi drikker?

Gjest Elfrida
Skrevet

Er det så nøye hva vekta sier så lenge du selv ser at du har blitt slankere? Vei deg litt sjeldnere så slipper du sånne dumme nedturer fordi du tilfeldigvis har litt mere vann i kroppen.

Skrevet
Det sies vel også at kroppen bruker energi (= forbrenner kalorier) på å varme opp det kalde vannet vi drikker?

Det er rett og slett en myte.

Skrevet

Men er det sånn at kroppen kvitter seg med mere vann hvis man drikker mye vann da? At kroppen holder på vannet fordi det er "mangelvare", men kvitter seg mere med det når den får masse...?? ;)

Siden det er så viktig å drikke masse vann når man slanker seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...