Gjest Gjest_ella_* Skrevet 8. februar 2006 #1 Skrevet 8. februar 2006 tro om min lille datter hadde blitt innlagt på sykehus to ganger i løpet av ca 1 uke av de samme grunnene som Sverre Magnus.... Tror nok det er forskjell på kong Salamon og Jørgen Hattemaker, ja!
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #2 Skrevet 8. februar 2006 Datteren din er bare prinsessa di. Dette er prinsen vår.
Malama Skrevet 8. februar 2006 #3 Skrevet 8. februar 2006 Rikshospitalet fungerer som kongefamiliens fastlege. Om din vesle baby hadde blitt syk ville du gjerne også oppsøkt fastlegen din, for det er ikek noe kjekt når de små blir syke, de har ikke det helt store immunforsvaret enda, de er utsatte og tåler ikke så mye, e små kroppene har ikke så mye å gå på når de får omgangssyke, der er ikke mye ekstranæring å ta av i en så liten kropp, f.eks. De oppsøker sin fastlege, som altså er rikshospitalet. Det er nok kanskje litt forskjell... i nettopp det at de har sykehuset som sin fastlege, men synes du egentlig det er så rart? Det kreves en litt annen oppfølging, i forhold til alt fra media til sikkerhet når det gjelder kongehuset, så om de skulle hatt en vanlig fastlege hadde han kanskje ikke kunnet hatt så mange andre pasienter, (eller om han hadde det måtte de risikert å få forsinkelser pga at legen ble opptatt med pressekonferanse...)
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #4 Skrevet 8. februar 2006 tro om min lille datter hadde blitt innlagt på sykehus to ganger i løpet av ca 1 uke av de samme grunnene som Sverre Magnus.... Tror nok det er forskjell på kong Salamon og Jørgen Hattemaker, ja! ← Nå er det vel slik at spedbarn under 3 mnd rutinemessig blir lagt inn på sykehuset når det er snakk om omgangssyke over flere dager. Det sa i alle fall legene til oss da vår datter ble lagt inn av samme grunn. Dette fordi de blir så fort dehydrerte. Når han i tillegg får en luftveisinfeksjon rett i etterkant, så er det heller ikke noe rart at de vil ha ham til observasjon i og med at han hadde redusert immunforsvar etter omgangssyken. (muligens p.g.a faren for rs-virus?) Dette er altså ikke forskjellsbehandling, dette er rutine og sunn fornuft
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 12. februar 2006 #5 Skrevet 12. februar 2006 ja, det er nok forskjell....du hadde sikkert blitt avspist med hysterisk mor du og blitt sendt hem. Men hun som kommer dinglenede i 22-tiden i ski-klær, når sønnen ble innlagt om ettermiddagen har andre som gjør det for seg...hun har tross alt barnepike24/7 og tjenere..og en mormor som er der omtrent hele tiden (lurer på hvordan hun får tiden til å strekke siden hun og har en syk mann og andre barnebarn )
Gjest baby-E Skrevet 12. februar 2006 #6 Skrevet 12. februar 2006 ja, det er nok forskjell....du hadde sikkert blitt avspist med hysterisk mor du og blitt sendt hem. Men hun som kommer dinglenede i 22-tiden i ski-klær, når sønnen ble innlagt om ettermiddagen har andre som gjør det for seg...hun har tross alt barnepike24/7 og tjenere..og en mormor som er der omtrent hele tiden (lurer på hvordan hun får tiden til å strekke siden hun og har en syk mann og andre barnebarn ) ← detter var vel ikke en tråd for å kritisere MM?
Gjest Embla s Skrevet 12. februar 2006 #7 Skrevet 12. februar 2006 detter var vel ikke en tråd for å kritisere MM? ← Enig. Og om man syns det er feil at medlemmene av kongehuset har all verdens særfordeler, burde man heller engasjere seg for republikk istedenfor å kritisere en mor som benytter de muligheter hun har til rådighet når barnet er syk Og jeg syns ærlig talt ikke at medisinsk behandling er det verste eksempelet på urettferdighet og forfordelignen medlemmene i kongehuset har (jmfr markagrense osv).
Ambi Skrevet 12. februar 2006 #8 Skrevet 12. februar 2006 tro om min lille datter hadde blitt innlagt på sykehus to ganger i løpet av ca 1 uke av de samme grunnene som Sverre Magnus.... Tror nok det er forskjell på kong Salamon og Jørgen Hattemaker, ja! ← Jeg har reagert på akkurat det samme! Å nei du, innleggelse kunne du bare glemme for helt ufarlig barnesykdom som rammer oss alle av og til . Og om hydrering eller respirasjon virkelig hadde vært alvorlig truet var han neppe blitt utskrevet tter 2 døgn. Og nei, Gjest_ella dette er IKKE rutine. Ambi
Gjest gjest1 Skrevet 13. februar 2006 #9 Skrevet 13. februar 2006 Min eldste sønn ble hasteinnlagt den tredje dagen med omgangssyke da han var tre og et halvt, fordi han var på vei til å bli alvorlig dehydrert. Han ble liggende i et par dager med væske intravenøst i armen så han fikk væskebalansen i normalt gjenge igjen, og så var det hjem. Han lå også på isolat de par døgnene, fordi omgangssyke er smittsomt. Og vi er ikke det minste kongelige faktisk. Det er ikke til å spøke med når ungene er små, og lille Sverre er bare et spedbarn. herregud, skjerpe dere - uansett hva som skjer så er det sååå galt og det er sååå stor forskjell og blablabla....
prinsessen på erten Skrevet 13. februar 2006 #10 Skrevet 13. februar 2006 ja, det er nok forskjell....du hadde sikkert blitt avspist med hysterisk mor du og blitt sendt hem. Men hun som kommer dinglenede i 22-tiden i ski-klær, når sønnen ble innlagt om ettermiddagen har andre som gjør det for seg...hun har tross alt barnepike24/7 og tjenere..og en mormor som er der omtrent hele tiden (lurer på hvordan hun får tiden til å strekke siden hun og har en syk mann og andre barnebarn ) ← Hva vet du egentlig om dette her??
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #11 Skrevet 13. februar 2006 Nevøen min på 6 mnd har vært lagt inn på sykehus for det samme som prinsen.
:-) anna Skrevet 13. februar 2006 #12 Skrevet 13. februar 2006 Nå har jo ikke noen av de andre tre kongebarnebarne hatt klippekort hos sykehuset. Selv om vi vel må kunne regne med at de har vært syke de også. Jeg tror faktisk at legestanden vurderer best om noen trenger sykehusinnleggelse eller ikke. Det er faktisk ganske kraftige beskyldninger mot legestanden at de lar se kjøpe av hvem foreldrene til et sykt barn er.
:-) anna Skrevet 13. februar 2006 #13 Skrevet 13. februar 2006 Ikke som jeg vet om. Men hun vet at jeg ble kjent med deg gjennom Kvinneguiden. Så hun kjenner til at forumet finnes. Hva har skjedd?
Murf Skrevet 13. februar 2006 #14 Skrevet 13. februar 2006 Har to tantebarn som ble innlagt av akkurat de samme tingene som lilleprinsen, det er ikke sååå uvanlig å bli innlagt på sykehus etter 4 dagers diaré og så påfølgende RS-virus. Han har jo søster som går i barnehagen, og det er en del RS-virus ute og går over hele landet denne vinteren. Så jeg synes ikke det er sært at han ble innlagt en liten stund!
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #15 Skrevet 13. februar 2006 (endret) Hva vet du egentlig om dette her?? ← sitat fra atenposten.no - Jeg kan bekrefte at prinsen ble innlagt på Rikshospitalet i dag, sier Svein Gj. Gjeruldsen, informasjonsrådgiver ved Det Kongelige Slott, til Aftenposten.no tirsdag kveld. Sitatet er forkortet. I henhold til Kvinneguidens regler er det ikke lov til å poste materiale med kopirett. Det er ok å legge link til innlegget i steden. Hannen (moderator) Endret 13. februar 2006 av Hannen
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #16 Skrevet 13. februar 2006 (endret) sitat fra atenposten.no - Jeg kan bekrefte at prinsen ble innlagt på Rikshospitalet i dag, sier Svein Gj. Gjeruldsen, informasjonsrådgiver ved Det Kongelige Slott, til Aftenposten.no tirsdag kveld. Tenk at hun hadde skiklær på seg.... Nei fy fader du.. Sitatet er forkortet i henhold til Kvinneguidens regler om kopirett. Hannen (moderator) Endret 13. februar 2006 av Hannen
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #17 Skrevet 13. februar 2006 Tenk at hun hadde skiklær på seg.... Nei fy fader du.. ← Ja ikke sant... det er jo en skandale
Gjest vsn Skrevet 13. februar 2006 #18 Skrevet 13. februar 2006 Ja ikke sant... det er jo en skandale ← Ja, det synes jeg faktisk det er. Hvilken mor prioriterer å dra på skitur når ungen er så syk at han må legges inn på sykehus?? Ungen er jo under 3 mnd. Kan bare konkludere med at Mette Marit neppe ammer, og har (selvfølgelig) en hel hærskare som tar seg av ungen(e). Stakkars unger!!
Gjest Gjesta Skrevet 13. februar 2006 #19 Skrevet 13. februar 2006 Min eldste sønn ble hasteinnlagt den tredje dagen med omgangssyke da han var tre og et halvt, fordi han var på vei til å bli alvorlig dehydrert. Han ble liggende i et par dager med væske intravenøst i armen så han fikk væskebalansen i normalt gjenge igjen, og så var det hjem. Han lå også på isolat de par døgnene, fordi omgangssyke er smittsomt. Og vi er ikke det minste kongelige faktisk. Det er ikke til å spøke med når ungene er små, og lille Sverre er bare et spedbarn. herregud, skjerpe dere - uansett hva som skjer så er det sååå galt og det er sååå stor forskjell og blablabla.... ← Min søster var ca ett år da hun fikk slik prinsen hadde nå, og hun ble også lagt inn på Rikshospitalet.
Gjest Gjesta Skrevet 13. februar 2006 #20 Skrevet 13. februar 2006 Ja, det synes jeg faktisk det er. Hvilken mor prioriterer å dra på skitur når ungen er så syk at han må legges inn på sykehus?? Ungen er jo under 3 mnd. Kan bare konkludere med at Mette Marit neppe ammer, og har (selvfølgelig) en hel hærskare som tar seg av ungen(e). Stakkars unger!! ← Tror du virkelig så vondt om henne? Hvilket grunnlag har du for å tro det? Det kan jo hende hun kom fra fjellet da sønnen ble innlagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå