AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #1 Skrevet 16. april 2024 Slitt med astma nå en ukestid, og jeg har så klart også økt dosering. Jeg sliter med pulsen min, både dag og natt. Den ligger høyt i forhold til det den pleier og jeg har mye hjertebank. Vet at Ventolin kan gi hjertebank, skjelvinger, men varer de bivirkningene hele døgnet? Dosen er høy nå tar 8 doser om dagen av den og 8 doser av atrovent. Regner egentlig med at dette er medisinene som gjør dette med kroppen min, men kanskje noen har erfaring? Anonymkode: 1ed53...dd8
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #2 Skrevet 16. april 2024 Det høres mest sannsynlig ut som om det er den høye dosen med astmamedisin som du tar som gir høy puls. Det er en vanlig bivirkning av ventoline (og atrovent). Er det legen som har satt deg på den dosen, og blir du da fulgt opp? Særlig etter som du får slike bivirkninger? Synes leger generelt er dårlige på å følge opp medisiner, dosering og bivirkninger. Skulle ha vært obligatorisk å ha en grundig gjennomgang det alt blir diskutert ved oppstart og bruk av medisiner. Bruker selv ventoline og får høy puls i ei god stund etter at jeg har tatt det. Anonymkode: 69c95...d4e 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #3 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det høres mest sannsynlig ut som om det er den høye dosen med astmamedisin som du tar som gir høy puls. Det er en vanlig bivirkning av ventoline (og atrovent). Er det legen som har satt deg på den dosen, og blir du da fulgt opp? Særlig etter som du får slike bivirkninger? Synes leger generelt er dårlige på å følge opp medisiner, dosering og bivirkninger. Skulle ha vært obligatorisk å ha en grundig gjennomgang det alt blir diskutert ved oppstart og bruk av medisiner. Bruker selv ventoline og får høy puls i ei god stund etter at jeg har tatt det. Anonymkode: 69c95...d4e Blir fulgt opp altså, men det hastet litt med å få satt meg på medisiner for jeg ble brått veldig dårlig. Har ikke vært så dårlig som nå før. Derfor den høye dosen, var der mandag skal tilbake fredag. Men enig med deg kunne vært fint å slippe å finne ut av alt selv, og når man er dårlig og får en tilleggs ting blir det enda mer stress 🥴 Trenger å få roet pulsen da dette går så klart utover søvnen, så dette er en ond sirkel. Du har nok rett i at dette er medisinene mine nå. Det er hardt kjør for kroppen🥺Ts Anonymkode: 1ed53...dd8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #4 Skrevet 17. april 2024 Er du utredet for allergi? Jeg får forverring av astma i pollensesongen. Merker egentlig lite til klassiske allergisymptomer, men får utslag på allergiprøver og merker det godt på pusten. Allergimedisiner roer astmaen i pollensesongen. Anonymkode: 4b075...ae1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #5 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Slitt med astma nå en ukestid, og jeg har så klart også økt dosering. Jeg sliter med pulsen min, både dag og natt. Den ligger høyt i forhold til det den pleier og jeg har mye hjertebank. Vet at Ventolin kan gi hjertebank, skjelvinger, men varer de bivirkningene hele døgnet? Dosen er høy nå tar 8 doser om dagen av den og 8 doser av atrovent. Regner egentlig med at dette er medisinene som gjør dette med kroppen min, men kanskje noen har erfaring? Anonymkode: 1ed53...dd8 Hjelper zyrtec for deg? Det er pollen sesong og mulig det er med på å få tyngre pust for deg. Vondt å ha det sånn. Jeg ville snakket med lege og forhørt meg om du kan trappe ned på ventolinen. Anonymkode: abfc7...56a
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #6 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er du utredet for allergi? Jeg får forverring av astma i pollensesongen. Merker egentlig lite til klassiske allergisymptomer, men får utslag på allergiprøver og merker det godt på pusten. Allergimedisiner roer astmaen i pollensesongen. Anonymkode: 4b075...ae1 Jeg tar alt jeg kan ta av både allergi og astma. Det er nok allergi som er triggeren her ja. Begynte for litt over en uke siden. Veldig godt utredet for allergi, men de har ikke oppdaget denne astmaen. Bare at jeg får astma hoste i pollensesong. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hjelper zyrtec for deg? Det er pollen sesong og mulig det er med på å få tyngre pust for deg. Vondt å ha det sånn. Jeg ville snakket med lege og forhørt meg om du kan trappe ned på ventolinen. Anonymkode: abfc7...56a Har vært lagt inn etter jeg skrev denne tråden, det er ganske heavy nå. Har fått enormt med Ventolin og de sa jeg må bare holde ut frem til vi får kontroll. Fineste sesongen, så skal kroppen ødelegge 🥺 Ts Anonymkode: 1ed53...dd8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #7 Skrevet 17. april 2024 Jeg hadde tre måneder med skikkelig tungpust og hoste i høst fram til jul. Har også astma, men usikker på om det faktisk var det. Gikk på høye doser ulike medisiner, samt Prednisolon. Hadde høy puls og høyt blodtrykk hele veien. Jeg var også innlagt ved et par anledninger, samt hadde veldig tett oppfølging av (bekymret) fastlege. Da pusten løsnet, så sank puls og blodtrykk. Jeg fikk beskjed om at høy puls var en naturlig bivirkning av både det å være så ekstremt tungpustet konstant OG medisinene (som ga meg ekstrem hjertebank). God bedring! Det er pyton å ha det sånn! Da pusten letnet hos meg etter så mange uker, så tenkte jeg "nå blir det bra", men da tok kroppen fullstendig kvelden. Fullstendig utslitt og uten energi. Så at det er anstrengende å gå sånn var ganske tydelig. Anonymkode: a93d6...f48
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #8 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg hadde tre måneder med skikkelig tungpust og hoste i høst fram til jul. Har også astma, men usikker på om det faktisk var det. Gikk på høye doser ulike medisiner, samt Prednisolon. Hadde høy puls og høyt blodtrykk hele veien. Jeg var også innlagt ved et par anledninger, samt hadde veldig tett oppfølging av (bekymret) fastlege. Da pusten løsnet, så sank puls og blodtrykk. Jeg fikk beskjed om at høy puls var en naturlig bivirkning av både det å være så ekstremt tungpustet konstant OG medisinene (som ga meg ekstrem hjertebank). God bedring! Det er pyton å ha det sånn! Da pusten letnet hos meg etter så mange uker, så tenkte jeg "nå blir det bra", men da tok kroppen fullstendig kvelden. Fullstendig utslitt og uten energi. Så at det er anstrengende å gå sånn var ganske tydelig. Anonymkode: a93d6...f48 Tre måneder ja, det er tøft og ikke rart kroppen tok fullstendig kvelden da. Etter den runden jeg har hatt nå er jeg fullstendig utslitt og beina er gele. Håper jeg slipper å gå så lenge som deg. Høres grusomt ut❤️ Ts Anonymkode: 1ed53...dd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå