Gå til innhold

Ønsker å ta med barna på en tur i Europa i sommer gjerne både storby og bading

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan godt dra til mer enn ett sted. Jeg har tenkt på å reise litt ulike steder i Italia, eller kombinere London med å fly videre til et annet sted. Egentlig er jeg åpen for forslag.

Har ikke vært så mye i østeuropa, så det kunne og vært en mulighet. Barna er 11-16 liker bading og opplevelser.

Tog er en fin mulighet, om vi reiste til en by og var der så kunne vi tatt toget videre ut til kysten og avslutte med en badeferie .Har og vurdert Korsika og Mallorca.

Noen som har gode ideer eller har gjort dette. Tenker å skygge unna Paris til OL.

Anonymkode: a2361...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Budapest? Er jo flere termalbad der, i tillegg nært grensa til Østerrike og Slovakia

Anonymkode: 2a72c...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barcelona - barna våre elsker den byen. Mye å finne på.

Palma - fantastisk by også. Med mange gode utflukstmuligheter

Valencia

Nice

Biarritz

San Sebastian

Marseilles

Anonymkode: 7caed...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nice kombinert med Diano Marina i Italia, og hva med å fly hjem etter noen dager i Roma. Fly ril Nice og vær der noen dager, vær en uke på Hotell i Diana Marin, går tog fra Nice, så kan du ta toget videre til Roma 😊

Anonymkode: 156ed...672

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Budapest! Har termalbad i selve byen (innendørs/utendørs), større badeanlegg rett utenfor, og Balatonsjøen er en kort togtur unna.

Anonymkode: 136db...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I år blir det Malaga-området for oss. Det er ikke en storby, men byen har likevel mye interessant å se på, og shoppingmuligheter. Vi bor tre dager på et hotell nært strand i sentrum, og fire netter en liten kjøretur østover, til en litt mindre by, med tilgang til basseng.

Anonymkode: 33fbf...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Budapest? Er jo flere termalbad der, i tillegg nært grensa til Østerrike og Slovakia

Anonymkode: 2a72c...19c

Vi har kombinert Budapest med å kjøre rundt Balaton sjøen, og ha noen overnattinger der for sol og bad. 

Men Budapest i Juli var drependes varm, selv på termalbadene var det kvelende. 

Anonymkode: 255bc...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kan godt dra til mer enn ett sted. Jeg har tenkt på å reise litt ulike steder i Italia, eller kombinere London med å fly videre til et annet sted. Egentlig er jeg åpen for forslag.

Har ikke vært så mye i østeuropa, så det kunne og vært en mulighet. Barna er 11-16 liker bading og opplevelser.

Tog er en fin mulighet, om vi reiste til en by og var der så kunne vi tatt toget videre ut til kysten og avslutte med en badeferie .Har og vurdert Korsika og Mallorca.

Noen som har gode ideer eller har gjort dette. Tenker å skygge unna Paris til OL.

Barcelona. Storby og bystrand. Foretrekker selv mindre badebyer  i Frankrike, mellom Montpellier og spanskegrensen, men vil du ha storby i tillegg så er Barcelona et godt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

San Sebastian

Anonymkode: 7caed...6c6

San Sebastian er nydelig, men kan vel ikke akkurat kalles en storby. 

Anonymkode: c32a2...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Barcelona.

Styr iallfall unna Korsika, det er ikke verd turen. Bonifacio er fint, men det er ellers en kjedelig og kronglete øy å ta seg frem på.

Anonymkode: 8ac60...92d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

San Sebastian er nydelig, men kan vel ikke akkurat kalles en storby. 

Anonymkode: c32a2...fec

Er veldig grei å kombinere med spennende Bilbao. Riktignok ikke storby den heller. Men mye å finne på, og spennende for barn. 

Men TS må være forberedt på at været kan være ustabilt. Det er en del dager, selv i Juli, der det er direkte surt på stranda, og vannet er kaldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en varebil og kastet inni en madrass og ymse og tok med ungene (tenåringer) på 5 uker tur igjennom Nord Eurpoa i 5 uker i fjor. (Danmark, Tyskland, Nederland, England, Skottland og Belgia). Vi synes det var stor stas! Kan absolutt anbefales. Mannen møtte oss i Skottland så han fikk vært med på deler av turen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg ville vurdert Nord-Italia. Der er det stabilt vær, men samtidig fine temperaturer. Det er et område der det er veldig fint å ta ut bil og kjøre selv. Kombiner Como og Bergamo eller Milano. Eller Garda, i kombinasjon med ulike byer, for eksempel Venezia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Barcelona er vel det første som slår meg. Spennende storby med alt den har og by på. Og strender og badeliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Steder jeg har vært som har vært fine:

Barcelona

Palma (Mallorca)

San Sebastien

Malaga med tur til alhambra

Athen har jeg ikke vært på stranda, bare kjørt forbi - det så veldig fint ut! Og det er ferger til øyene hele tiden fra havna.

Dubai hvis dere skal reise vår/høst

København, Malmø og Århus har nydelige strender, men er litt væravhengig.

Ellers kan du kanskje vurdere Sør-England, nord i Polen og så klart steder som vender mot Middelhavet 😊

Anonymkode: 8c9ad...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tok en lignende tur med barna mine, da tok vi fly til Nice, toget til Diano Marina, der hadde vi bade ferie, så tilbake til Nice, hvor vi var noen dager, og tok dagstur til Monaco, så tok vi toget til Lyon, var der noen dager, så toget til Paris, da bodde vi rett ved Disneyland, og var der i 5 dager, hadde 4 dager i parken, og en dag i Paris, så tok vi fly hjem. Dette er den beste ferien vi har vært på.

Anonymkode: 64851...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...