Gå til innhold

Ørebetennelse bare gå over?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et barn på 8, feber på tredje dagen nå. Vondt i øret. Hatt ørebetennelse før også, fikk da antibiotika. Ikke kontaktet lege nå da jeg leser at man må vente og at for de fleste går dette over av seg selv. Stemmer det? Føler jeg alltid hører om folk med ørebetennelse som får antibiotika... 

Anonymkode: d6f27...c0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De går mer og mer bort fra antibiotika, og detmed god grunn. Nesespray kan hjelpe på, men det går helt klart over etter en stund, det spørs hvor plagsom/smertefull prossessen blir bare. 

Anonymkode: 8f8f6...ba4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De går mer og mer bort fra antibiotika, og detmed god grunn. Nesespray kan hjelpe på, men det går helt klart over etter en stund, det spørs hvor plagsom/smertefull prossessen blir bare. 

Anonymkode: 8f8f6...ba4

Ts

Da tester vi nesespray. Veldig vondt, lite effekt av paracet. 

Anonymkode: d6f27...c0e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kontaktet lege. Er betennelsen veldig ille kan det føre til at trommehinna sprekker.

Anonymkode: ecfd2...ddd

Gjest jegerrinne
Skrevet

Nå hadde jeg øre,nese og halsbrann barn. Her var det altid inn til kontroll dag 3 til crp, fortsatt smerter inn dag 5 ny crp og ofte antibiotika da. 

Men følg nøye på om det oppstår mer en 3 ganger løpet av et år, bør en henvises til øre ,nese og hals. For kontroll på mandler osv

AnonymBruker
Skrevet

Det anbefales lindrende behandling. Antibiotikaresistens er svært alvorlig, og det blir stadig flere resistente bakterier.

Har du forsøkt å gi Ibux? Den virker litt annerledes enn Paracet, det kan jo være verdt et forsøk. 

God bedring til barnet.

Kjerringråd mot ørebetennelse – Spurt.no

Anonymkode: 2282a...5ff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde kontaktet lege. Er betennelsen veldig ille kan det føre til at trommehinna sprekker.

Anonymkode: ecfd2...ddd

Opplevde dette med mitt barn. Fremdeles ikke helt seg selv, nå fem uker etter. Ble fort hissig og fikk antibiotika.

Anonymkode: 72929...a6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...