Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere og flere eksperter uttaler at det er best for mor og barn å føde alene.

Hva er argumentene for å være med inn på fødestuen og hva er argumentene for å la den fødene i fred.

Var mannen din med på fødestuen?

Angrer du på det i ettertid?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Link til påstanden om disse ekspertene?

Anonymkode: 1f1d3...72d

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Mannen min var med, heldigvis! Han klarte å si i fra når jordmor gjorde en litt lei feil, og jeg ikke klarte. 

Men jeg kunne for min del like gjerne hatt en annen nær person der, feks min søster. Men for veldig mange er mannen den nærmeste man har. 

Har aldri sett en ekspert si noe ala det du nevner, har du link til kilde?😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var en selvsagt ting da jeg fødte for førti år siden. Den største opplevelsen i livet, uttalte faren.

Anonymkode: 81714...36d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvsagt. Hadde aldri giddet å få barn med en som ikke kunne være min støttespiller når jeg skulle igjennom noe så grusomt. 

Anonymkode: 1b0ba...bcd

• Liker 8
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Med førstemann ja, med tvillingene nei. Men det var fordi han fikk omgangssyke. Så jeg var alene under hele barselperioden også. Egentlig ganske greit under fødsel ( for han stiller noen ganger rare spørsmål🙈), men kjedelig på barsel. Fikk mye hjelp av de ansatte da🥰

Anonymkode: 7ae81...407

Skrevet

Jeg hadde ikke fått barn med en mann som ikke ønsket å være med.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det det du kaller "flere og flere"? 

"However, one of the world's leading obstetricians says the father's presence can lead to his partner needing a caesarean delivery, and even to marriage break-ups and mental illness."

Anonymkode: 6e343...b07

og artikkelen er fra 2009. At hele KGs moroklump ikke finner noe mer relevant enn dette sier jo litt.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Det står at fødsler der leger er tilstede varer lenger og er mer kompliserte enn fødsler der bare en jordmor er tilstede.

Betviler årsakssammenhengen her. Kan det heller være at legen er tilstede nettopp fordi fødelen er komplisert, og ikke motsatt? 

Men, ja, selvfølgelig var min mann med. Fødslene var ikke lange likevel, jeg hadde styrtfødsel med mann ved min side. Ikke endte de med KS, og ikke skilsmisse heller.

• Liker 5
Skrevet

Han var med på fødselen ja. Ikke at han kan få stille opp fysisk , men mentalt er det godt å ha han der. Han blir også med på neste.

Det er ingen gode grunner for at mannen min ikke skal være der. Unntaket måtte vært krise situasjon. 

• Liker 4
Skrevet

Han var med til det begynte å nærme seg 8 cm. Vi var begge klare på at han ville ut underveis og ikke kom til å være der under selve utdrivningen. Det var helt greit for meg, jeg hadde nok med mitt og merket ikke at han stakk :laugh:

Skrevet

Han var med og jeg angret ikke på det! Men jeg var ganske borte ved utdrivelsen, så om han hadde gått hadde jeg ikke lagt merke til det😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det det du kaller "flere og flere"? 

"However, one of the world's leading obstetricians says the father's presence can lead to his partner needing a caesarean delivery, and even to marriage break-ups and mental illness."

Anonymkode: 6e343...b07

Han og Ulf-Bjarne kan betegnes som «flere (enn en)». 

Haha

Anonymkode: e511d...012

• Liker 1
Skrevet

Nei, fordi jordmor mente at fødselen kom til å vare leeenge, og sendte mannen på jobb på andre siden av byen. 20 min senere hadde vi en baby og han kom 10 minutter for sent.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, han var sammen med storebror på 12 som hadde ventet hele livet på å få en lillebror, og som gledet seg nesten mer enn oss😅Derfor ventet de sammen utenfor.Han var med på storebror sin fødsel da. 

Anonymkode: cdd6c...8e3

AnonymBruker
Skrevet

Han var med alle 3 gangene. Han kjenner meg best og klarer å tale min sak. Det syntes jeg var godt. Han vet hva jeg trenger og var en trygg støtte for meg. Jeg stolte 100% på at han var der for meg, og etterhvert baby. 

Det finnes jo menn der ute som oppfører som store babyer (besvimer av tanken på fødsel) og som kun tenker på seg selv. De trenger man ikke. Jeg vil og tro at det ikke er noe særlig å ha med barnefar om det er en eks og det er konfliktfylt. Personen som er med, må være til støtte og den fødende må være 100%trygg på personen. 

Anonymkode: 17458...c8d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, min mann var ikke med på fødselen. Men det var ikke jeg heller.

Han satt ute på gangen mens jeg var i dyp narkose under katastrofekeisersnitt.

Anonymkode: 4f05c...78e

• Liker 1
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...