Gå til innhold

Hvordan si i fra at noen må vaske seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan si i fra? Bytter genser men er enda svart på buksa og lukter etter å gravd men sier han bare har vært svart på henda. Blir fornærmet når jeg sier i fra men jeg vill ikke sitte i en bil med lukt og bakterier så føler jeg må.. sa det kanskje var greit å dusje men det gikk dårlig og jeg vill ikke være slem men jeg klarer ikke bakterier. Jeg er ikke overdreven renslig selv men jeg dusjer og vasker jo 

Anonymkode: 92691...f1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han bestemmer vel selv? Men du bestemmer om du vil sitte i bil med han - si han ikke kan sitte på/at du ikke vil sitte på, avhengig av hvem som bil det er.

Anonymkode: 0a527...499

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan si i fra? Bytter genser men er enda svart på buksa og lukter etter å gravd men sier han bare har vært svart på henda. Blir fornærmet når jeg sier i fra men jeg vill ikke sitte i en bil med lukt og bakterier så føler jeg må.. sa det kanskje var greit å dusje men det gikk dårlig og jeg vill ikke være slem men jeg klarer ikke bakterier. Jeg er ikke overdreven renslig selv men jeg dusjer og vasker jo 

Hvem sin bil er det? Hvorfor sitter du på? 

Og hvem er denne møkkete personen? 

Anonymkode: 5eb6a...bbf

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det faren din? Broren din? Du kan ikke bestemme at et voksent menneske skal ta av skitten bukse fordi du er redd for bakterier. Da må du kjøre egen bil.

Anonymkode: 451b6...dee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er galt med at barnet ditt blir fornærmet? Det føler på skam, det betyr ikke at du ikke skal si ifra?

Anonymkode: 5fcdd...28e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke du bør argumentere med bakterier, for det er ikke noe å frykte etter å ha gravd, men at det ikke lukter noe godt kan jeg levende forestille meg, og det må det gå an å si ifra om. Si det rett ut, helt uten å være anklagende eller nedlatende. Bare si at han stinker etter en god treningsøkt. 

Anonymkode: f984a...5f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, snakker vi om en voksen eller et barn?

Og hvorfor er du redd for bakterier fra en skitten bukse?

Anonymkode: dc3f9...dde

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I min bil ikke aktuelt å sette seg inn i bilen med sånt tøy. Sin egen, hans problem. Derimot stinker det, så tas den i lett tone og litt fnising å fyttirakkern på tide å dusje. Det betyr også å bytte klær. 

Min mann spør meg veldig spakt skal du dusje... eller oi det var litt av en odør. Har en kronisk sykdom som av og til gir litt spesiell krops lukt. Og etter noen dager kjenner jeg det ikke selv

Anonymkode: 18d46...d49

• Liker 1
Skrevet

Er det snakk om et barn som har vært uheldig? Det skjønner jo ikke at det må vaske seg når en voksen er redd det skal bli fornærmet.

Si at barnet må dusje og ta på ren bukse. Det er ikke slemt, det er slemt å la være.

AnonymBruker
Skrevet

Er det en voksen person som setter seg møkkete inn i din bil er det bare å si at slik fungerer ikke din bil.

Er det kjæresten din og bil dere eier sammen kan du oppfordre til å skifte siden lukt og møkk kan sette seg.

Er det venner eller andre i familien i sin egen bil er det bare å godta. Hva andre gjør i sin bil har du ikke noe med selv om du sitter på eller ikke.

Hvis du faktisk hadde gitt info hadde det vært så mye enklere å svare 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: d7e14...a9c

AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke frykte bakterier etter å ha gravd. Dette handler nok mer om ditt hysteri og ikke om andres (etter ditt syn) urenslighet. Du kan ikke tvinge andre til å vaske seg etter din standard, men du trenger selvsagt ikke kjøre bil med dem om du ikke vil det. Tror du har en god del å jobbe med deg selv. 

Anonymkode: 50211...a0b

Skrevet

Umulig å svare på når vi ikke vet om det er et barn eller en voksen, og hvilken relasjon dere har, og hbem sin bil det er.

Hvis det hadde vært min mann eller tenåringen min, hadde jeg bare sagt "Du trenger visst en dusj og den buksa der må til vask".

Hadde det vært barnet til en kollega hadde jeg holdt stilt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

I min bil ikke aktuelt å sette seg inn i bilen med sånt tøy. Sin egen, hans problem. Derimot stinker det, så tas den i lett tone og litt fnising å fyttirakkern på tide å dusje. Det betyr også å bytte klær. 

Min mann spør meg veldig spakt skal du dusje... eller oi det var litt av en odør. Har en kronisk sykdom som av og til gir litt spesiell krops lukt. Og etter noen dager kjenner jeg det ikke selv

Anonymkode: 18d46...d49

Men da dusjer du vel hver dag??

Anonymkode: 05304...d46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...