AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #21 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 13.08): Hei! Er nysgjerrig på om det er flere som tror på ånder/spøkelser? Og tror dere på synske mennesker? Jeg selv har opplevd ekstremt mye, så jeg føler meg ganske sikker på at det finnes. Jeg tror også på synske mennesker. Var hos ei synsk dame som blant annet forklarte nøyaktig hvordan hele huset mitt såg ut innvendig, hun har aldri vært hos meg før😅 Anonymkode: 6f84e...6ca Ja, det tror jeg finnes. Anonymkode: 711e5...f25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #22 Del Skrevet 13. juni 2024 Ja, jeg tror på en åndeverden - noe utenom det vi opplever som den fysiske verden. Jeg tror også noen mennesker oppfatter / sanser mer enn andre, eller hverfall er i stand til å tolke og forstå inntrykk på en annen måte en mange andre. Det betyr ikke at jeg tror på alle som sier de er synske, eller alle slags historier om alt mulig. Finnes masse humbug der ute. Anonymkode: 6b143...8c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #23 Del Skrevet 13. juni 2024 Jeg tror egentlig ikke på slikt, men samtidig så har vi opplevd endel rare ting i gamlehuset. Vi har bla video av noe av det, samt vi så og opplevde endel ting som er umulig å forklare. Mannen tok kontakt med Åndenes makt, de ble veldig tent når de hørte om det vi fortalte, så bilder og video, og de ville virkelig komme og lage et program, men jeg ville ikke fordi de ville at både mannen og jeg skulle være med, men jeg ville absolutt ikke på tv🙈 De ringte 4 ganger og spurte om vi ikke kunne vurdere det på nytt. Angrer litt i etterkant da, hadde vært morsomt å se hva dem "så" hos oss😅 Anonymkode: c1d58...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jane78 Skrevet 13. juni 2024 #24 Del Skrevet 13. juni 2024 On 4/16/2024 at 1:08 PM, AnonymBruker said: Hei! Er nysgjerrig på om det er flere som tror på ånder/spøkelser? Og tror dere på synske mennesker? Jeg selv har opplevd ekstremt mye, så jeg føler meg ganske sikker på at det finnes. Jeg tror også på synske mennesker. Var hos ei synsk dame som blant annet forklarte nøyaktig hvordan hele huset mitt såg ut innvendig, hun har aldri vært hos meg før😅 Anonymkode: 6f84e...6ca "Synske" mennesker er eksperter på å hente informasjon ut av deg uten at du skjønner det. Ingen synsk person i denne verden har klart å bruke "kreftene" sine i kontrollerte omgivelser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 13. juni 2024 #25 Del Skrevet 13. juni 2024 Nei selvfølgelig ikke, og ikke fordi tro har noe med saken å gjøre, men fordi ideer om ånder og synske mennesker ikke passer med vår forståelse av biologi, kjemi og fysikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 13. juni 2024 #26 Del Skrevet 13. juni 2024 Har fått beskrevet leiligheten av en fremmede dame som sa hun var synsk. Alt hun beskrev stemte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #27 Del Skrevet 14. juni 2024 K.B. skrev (7 timer siden): Nei selvfølgelig ikke, og ikke fordi tro har noe med saken å gjøre, men fordi ideer om ånder og synske mennesker ikke passer med vår forståelse av biologi, kjemi og fysikk. Men det stemmer ikke - studer litt kvantefysikk, og du vil bli overrasket 😉 Anonymkode: 6b143...8c4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 14. juni 2024 #28 Del Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 13.08): Hei! Er nysgjerrig på om det er flere som tror på ånder/spøkelser? Og tror dere på synske mennesker? Jeg selv har opplevd ekstremt mye, så jeg føler meg ganske sikker på at det finnes. Jeg tror også på synske mennesker. Var hos ei synsk dame som blant annet forklarte nøyaktig hvordan hele huset mitt såg ut innvendig, hun har aldri vært hos meg før😅 Anonymkode: 6f84e...6ca Tror på energi spor som blir igjen det stopper der, allså om en mann sitter å ser ut av det samme vindu i 70 år så kan man muligens se han etter hans bortgang i vindu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 14. juni 2024 #29 Del Skrevet 14. juni 2024 VetAlt skrev (På 22.4.2024 den 0.54): Kan det være ventilen som er åpen? 😂 Nei. Verandadøren har ikke ventil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 14. juni 2024 #30 Del Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men det stemmer ikke - studer litt kvantefysikk, og du vil bli overrasket 😉 Anonymkode: 6b143...8c4 Ja du har sikkert doktorgrad i kvantefysikk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #31 Del Skrevet 14. juni 2024 K.B. skrev (1 time siden): Ja du har sikkert doktorgrad i kvantefysikk.. 😂😂 nei det har jeg ikke, jeg er revisor dersom det skulle være relevant på noen måte? Jeg mente « studer» som i les en artikkel eller fem, det er veldig intressant. Anonymkode: 6b143...8c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 14. juni 2024 #32 Del Skrevet 14. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 15.43): 😂😂 nei det har jeg ikke, jeg er revisor dersom det skulle være relevant på noen måte? Jeg mente « studer» som i les en artikkel eller fem, det er veldig intressant. Anonymkode: 6b143...8c4 Da kan vi sikkert ca like mye og det er ingenting i kvantefysikk som åpner for sjel, ånder og kunne se inn i fremtiden på noen meningsfull måte. At ting er rart på et mikronivå betyr ikke at Åndenes makt er en representasjon av et genuint fenomen. Endret 16. juni 2024 av K.B. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #33 Del Skrevet 14. juni 2024 K.B. skrev (4 timer siden): Da kan vi sikkert ca like mye og det er ingenting i kvantefysikk som åpner for sjel, ånder og kunne se inn i fremtiden på noen meningsfull måte. At ting er rart på et mikronivå betyr ikke at Åndenes makt er en representasjon av eg genuint fenomen. Jeg tror hovedsaklig pga jeg siden barndommen selv har sett og opplevd mye jeg ikke kan forklare rasjonelt 😊 selvfølgelig kan det være at jeg egentlig er riv ruskende gal, men det er snodig at det ikke har skint gjennom på andre områder også da… jeg tror absolutt ikke på alt mulig, og det finnes hauger av sjarlataner der ute. Åndenes makt har jeg aldri sett på, så det kan jeg ikke uttale meg om. Når jeg vokste opp hadde jeg en nabo som visste alt mulig, folk spurte han hvor bortkomne ting / dyr var, og han hadde varme hender. Han oppsøkte aldri noen utenom at de om til han, tok aldri betalt for å hjelpe noen, og hadde en vanlig jobb som han levde av. Jeg tror på at det var noe utenom det vanlige med han. Utenom det har jeg ikke møtt noen synske som har overbevist meg, men jeg tror likevel på at de finnes. «Spøkelser» i forskjellige former har jeg sett flere av, både de som virker som et avtrykk - og de som har virket bevisst, altså at de ser meg også. Jeg kan ikke forklare det. Selv tror jeg mer på teorien om at verden som vi oppfatter den er en slags simulering. Da er fysikkens lover de reglene elementer innenfor simuleringen er regulert av, mens når vi kommer inn på kvantesfysikken pirker vi mer i selve simuleringen 😊 veldig spennende, for min del på et «hobby»nivå. Daglig lever jeg med føttene på jorda, kontorjobb, FAU og lufter bikkja 🙈 Anonymkode: 6b143...8c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 14. juni 2024 #34 Del Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror hovedsaklig pga jeg siden barndommen selv har sett og opplevd mye jeg ikke kan forklare rasjonelt 😊 selvfølgelig kan det være at jeg egentlig er riv ruskende gal, men det er snodig at det ikke har skint gjennom på andre områder også da… jeg tror absolutt ikke på alt mulig, og det finnes hauger av sjarlataner der ute. Åndenes makt har jeg aldri sett på, så det kan jeg ikke uttale meg om. Når jeg vokste opp hadde jeg en nabo som visste alt mulig, folk spurte han hvor bortkomne ting / dyr var, og han hadde varme hender. Han oppsøkte aldri noen utenom at de om til han, tok aldri betalt for å hjelpe noen, og hadde en vanlig jobb som han levde av. Jeg tror på at det var noe utenom det vanlige med han. Utenom det har jeg ikke møtt noen synske som har overbevist meg, men jeg tror likevel på at de finnes. «Spøkelser» i forskjellige former har jeg sett flere av, både de som virker som et avtrykk - og de som har virket bevisst, altså at de ser meg også. Jeg kan ikke forklare det. Selv tror jeg mer på teorien om at verden som vi oppfatter den er en slags simulering. Da er fysikkens lover de reglene elementer innenfor simuleringen er regulert av, mens når vi kommer inn på kvantesfysikken pirker vi mer i selve simuleringen 😊 veldig spennende, for min del på et «hobby»nivå. Daglig lever jeg med føttene på jorda, kontorjobb, FAU og lufter bikkja 🙈 Anonymkode: 6b143...8c4 La meg plukke ut et par ord: "Tror", "Ikke kunne forklare", "Varme hender" Så at du har hatt en opplevelse i barndommen (en tid i livet man ikke vet en dritt og tror på julenissen..) er ikke et argument for noe som helst. det faktum at det er en subjektiv opplevelse gjør det også umulig å ettergå, så det har ingen vitenskapelig verdi. Tror er kort for: Holde en overbevisning du ikke har bevis for, husk det. Varme hender er så absolutt en klisje, jeg har faktisk hilst på Snåsamannen og han hadde definitivt ikke de varme hendene det snakkes om. At vi lever i en simulert realitet er et tankeeksperiment fra Nick Bostrøm, selv Nick påpeker at det er et tankeeksperiment og påpeker at sjansen for at vi faktisk lever i en simulert virkelighet er liten. Kvantefysikk argumentet er typisk brukt av sjarlataner som Deepak Chopra, det er brukt som en variant av "det er mer mellom himmel og jord" Jeg fastholder at syneske personer, sjel osv. er ikke kompatibelt med den virkeligheten vi faktisk lever i. Det vil alltid være opplevelser vi ikke forstår, vi er skrudd sammen slik at vi leter etter mening, også der det ikke er mening, sånn som f.eks i fenomenet Pareidoli. Men det enkle svaret er at opplever du noe du ikke kan forklare, så er det ikke ånder eller spøkelser, eller sagt på en annen måte, den mest kompliserte forklaringen, da den bryter med fysikk og biologi. Det er litt som bruken av ordet "mirakel" som Hume påpeker, så er "det var et mirakel" alltid den minst sannsynlige forklaringen på en hendelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #35 Del Skrevet 14. juni 2024 K.B. skrev (2 timer siden): La meg plukke ut et par ord: "Tror", "Ikke kunne forklare", "Varme hender" Så at du har hatt en opplevelse i barndommen (en tid i livet man ikke vet en dritt og tror på julenissen..) er ikke et argument for noe som helst. det faktum at det er en subjektiv opplevelse gjør det også umulig å ettergå, så det har ingen vitenskapelig verdi. Tror er kort for: Holde en overbevisning du ikke har bevis for, husk det. Varme hender er så absolutt en klisje, jeg har faktisk hilst på Snåsamannen og han hadde definitivt ikke de varme hendene det snakkes om. At vi lever i en simulert realitet er et tankeeksperiment fra Nick Bostrøm, selv Nick påpeker at det er et tankeeksperiment og påpeker at sjansen for at vi faktisk lever i en simulert virkelighet er liten. Kvantefysikk argumentet er typisk brukt av sjarlataner som Deepak Chopra, det er brukt som en variant av "det er mer mellom himmel og jord" Jeg fastholder at syneske personer, sjel osv. er ikke kompatibelt med den virkeligheten vi faktisk lever i. Det vil alltid være opplevelser vi ikke forstår, vi er skrudd sammen slik at vi leter etter mening, også der det ikke er mening, sånn som f.eks i fenomenet Pareidoli. Men det enkle svaret er at opplever du noe du ikke kan forklare, så er det ikke ånder eller spøkelser, eller sagt på en annen måte, den mest kompliserte forklaringen, da den bryter med fysikk og biologi. Det er litt som bruken av ordet "mirakel" som Hume påpeker, så er "det var et mirakel" alltid den minst sannsynlige forklaringen på en hendelse. Selvfølgelig handler dette om tro ja, er ikke det selvsagt? 😊 hverken den mest overbeviste troende eller hardnakka ateisten vet noe? Anonymkode: 6b143...8c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 15. juni 2024 #36 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Selvfølgelig handler dette om tro ja, er ikke det selvsagt? 😊 hverken den mest overbeviste troende eller hardnakka ateisten vet noe? Anonymkode: 6b143...8c4 Du sidestiller to syn på et enkelt punkt der det ene er rasjonelt og det andre er irrasjonelt, det er en del av problemet, alt for mage kan ikke tenke kritisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #37 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 13.08): Hei! Er nysgjerrig på om det er flere som tror på ånder/spøkelser? Og tror dere på synske mennesker? Jeg selv har opplevd ekstremt mye, så jeg føler meg ganske sikker på at det finnes. Jeg tror også på synske mennesker. Var hos ei synsk dame som blant annet forklarte nøyaktig hvordan hele huset mitt såg ut innvendig, hun har aldri vært hos meg før😅 Anonymkode: 6f84e...6ca Kommer fra en klarsynt slekt hvor våre evner går i arv så ja uten tvil tror jeg på det jrg opplever det selv Anonymkode: 0ffce...cff 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #38 Del Skrevet 15. juni 2024 Det er ufattelig hva folk får seg til å tro på, for å være "spesielle" eller interessante. Anonymkode: 02590...c99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #39 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer fra en klarsynt slekt hvor våre evner går i arv så ja uten tvil tror jeg på det jrg opplever det selv Anonymkode: 0ffce...cff Åjada. Det er en kjent sak i forskningsmiljøet at slike "evner" arves. Anonymkode: 02590...c99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #40 Del Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ufattelig hva folk får seg til å tro på, for å være "spesielle" eller interessante. Anonymkode: 02590...c99 Haha, hva mener du egentlig med det? Anonymkode: c1d58...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå