Gå til innhold

Noen som har aldersforskjell på 19 mnd og under?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har en datter på 10 mnd, er gravid igjen, blir da 19 mnd mellom dem. Noen som har aldersforskjell på 19 mnd eller under? Hvordan er det?❤️

Anonymkode: 4a873...cc2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

15 mnd mellom mine. Hadde lett gjort det igjen❤️ selvfølgelig slitsomt til tider (syntes det var mest slitsomt når de var 3 og 4 år), men verdt det på alle mulige måter. Hadde eldste fortsatt hjemme når yngste ble født, så han begynte ikke i barnehagen før han ble 2 år. Det året syntes jeg var nydelig. Sov lenge om morgenen, og tok dagene som de kom. Var en del på lekeplasser, og gikk en dag i åpen barnehage. Fikk brukt mye tid på storebror når lillesøster sov, og tror vi kom oss unna mye sjalusi ved å ha begge hjemme samtidig. Når jeg ser tilbake så vil jeg påstå at det året jeg var i permisjon med begge er et av de beste årene i mitt liv! 

Syntes egentlig utfordringene begynte etter barnehagestart med all logistikk og trøttere barn, nye rutiner osv. 

Anonymkode: be90d...ed7

• Hjerte 1
Skrevet

17 mnd mellom mine. Det var slitsomt, men fint! Tredjemann kom 2 år og 5 måneder etter nr 2, altså ble det under fire år fra første til tredje. Det er fantastisk å se dem vokse opp sammen, og de vil jo alltid ha noen å leke med. Søskenkrangling blir det nok, men også mange fine stunder. 

Jeg hadde gjort det igjen med de to første, hadde kaanskje ventet et par år med tredjemann om jeg fikk valget, haha. Det er sjukt hektisk og livet er kaos, men så fint! ❤️ 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min søster har 16 mnd mellom. 

Var veldig travelt i starten, men så har det vært veldig fint. Eldste var for liten til å føle sjalusi, og de har et unikt nært søskenforhold, selv om jente og gutt. Har alltid hatt god lekekamerat og venn i hverandre fra minste var over spebarnnsstadiet. Eldste ble ganske så tøff og selvstendig av at hun fra veldig ung alder måtte tåle at mor var opptatt med baby, men min søster har også vært en kjærlig og god mor, så hun har så definitivt følt seg elsket, trygg og sett også. Likevel, det at min søster for eksempel ammet når eldste falt/dunket seg, og ikke kunne løpe til alltid,  bare oppmuntre på avstand, gjorde at eldste ble veldig tøff."Huff!" sa hun og børstet det av seg liksom. Slik har hun også blitt videre i livet. Omtenksom (måtte tidlig ta hensyn), samt tøff og selvstendig. 

Anonymkode: 37d04...ce7

• Hjerte 1
Skrevet

Er søster med ei hvor det er kort tid mellom, mindre enn 19 mnd. Krever en GOD jobb av dere som foreldre. Det var skikkelig dritt å vokse opp uten noe rom til å være meg selv, hver gang jeg var ferdig med en fase var det pån igjen for søster. Vi kranglet ofte om venner fordi man har behov for å være sitt eget menneske men alle er jevngamle. 

Nå som vi er voksne har vi klart å etablere et vennskap. Men skal aldri få tette barn selv

AnonymBruker
Skrevet
On 4/16/2024 at 3:56 PM, Mockingjay93 said:

17 mnd mellom mine. Det var slitsomt, men fint! Tredjemann kom 2 år og 5 måneder etter nr 2, altså ble det under fire år fra første til tredje. Det er fantastisk å se dem vokse opp sammen, og de vil jo alltid ha noen å leke med. Søskenkrangling blir det nok, men også mange fine stunder. 

Jeg hadde gjort det igjen med de to første, hadde kaanskje ventet et par år med tredjemann om jeg fikk valget, haha. Det er sjukt hektisk og livet er kaos, men så fint! ❤️ 

Jeg har 17 mnd mellom 1 og 2 og 4 år til nr 3. Skulle gjerne hatt nr 3 nærmere 😅 men definitivt gjort det likt med de første

Anonymkode: a32cb...1f7

AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, Kjøttmeisen said:

Er søster med ei hvor det er kort tid mellom, mindre enn 19 mnd. Krever en GOD jobb av dere som foreldre. Det var skikkelig dritt å vokse opp uten noe rom til å være meg selv, hver gang jeg var ferdig med en fase var det pån igjen for søster. Vi kranglet ofte om venner fordi man har behov for å være sitt eget menneske men alle er jevngamle. 

Nå som vi er voksne har vi klart å etablere et vennskap. Men skal aldri få tette barn selv

Jeg vokste også opp med en søster med mindre enn 19 mnd og jeg trivdes med det

Anonymkode: a32cb...1f7

AnonymBruker
Skrevet

Har 18måneder mellom mine. Ene er snart 2år og andre snart 6måneder, så lang erfaring har jeg ikke. 

Var veldig travelt i starten. Litt tungt de første tre månedene da jeg ammet nesten hele døgnet. Når er det lettere, og koselig selv om det er travelt. 🙂

Anonymkode: bee41...fc2

AnonymBruker
Skrevet

14 mnd mellom mine, de er nå 5 og 6 og jeg hadde aldri gjort det igjen.

Anonymkode: 56ea3...02a

AnonymBruker
Skrevet

19 mnd mellom mine også. Er fortsatt relativt ferskt da minste bare er 8 mnd, men så langt har det gått over all forventning. Jeg har en partner som bidrar og leverer på alle plan. Vi legger hvert vårt barn, tar hvert vårt barn på natten og prioriterer foreldrerollen fullt (men får likevel tid til trening og teater som er våre hobbyer). Dersom man er innstilt på å være to voksne som dedikerer seg helt til dette så kan det gå ganske så knirkefritt. Det første barnet vårt er high maintenance mens barn nr to ikke er det,  og jeg tror at dersom vårt første barn hadde vert «enkelt» og barn nr to mer krevende, så hadde overgangen kanskje vert verre. Men begge våre sliter med søvn, og likevel syns jeg alt har gått veldig fint så langt, og er kjempe happy for at vi bare gikk for to tette. Gleden de har av hverandre er en lykkepille uten sidestykke btw 😍

Masse lykke til. 

Anonymkode: 949b9...d89

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 13.02):

Hei! Har en datter på 10 mnd, er gravid igjen, blir da 19 mnd mellom dem. Noen som har aldersforskjell på 19 mnd eller under? Hvordan er det?❤️

Det er mange bøker på temaet.

Korteste mellomrom på mine er 12 mnd

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

14 mnd mellom mine, de er nå 5 og 6 og jeg hadde aldri gjort det igjen.

Anonymkode: 56ea3...02a

Om det er en trøst så blir det bedre om få år

AnonymBruker
Skrevet

Ikke meg selv, men nær familie, de har 11 mnd mellom sine. To veldig slitne foreldre, som heller ville hatt tvillinger om de kunne velge 😅 travelt med to så tette som også utvikler seg i rekordfart og har vidt forskjellige behov, foreldrene gleder seg veldig til barna blir litt større, og de forhåpentligvis får mer glede ut av hverandre, og utviklingen jevner seg mer ut. 

Anonymkode: 4267e...b2d

Skrevet

17 mnd, og jentene er nå 9 og 10 år. Og det har vært, og er, helt supert med liten aldersforskjell. Stress i starten, men nå SÅ mye lettere. De har alltid hverandre og er gode venner, på så og si samme stadiet i livet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 13.02):

16 mndr mellom mine.. 

Har ikke angret en dag!! Selvom det er slitsomt med en som ammer og en som nettop har begynte å løpe rundt! 😅

Hvis du har en oppegående mann og far, så er det bare å glede seg❤️

Mine er samme kjønn og verdens beste venner, de er VELDIG forskjellige, så kanskje derfor de fungerer bra sammen❤️

Anonymkode: 31e21...d04

AnonymBruker
Skrevet

Har 19 måneder mellom mine, samme kjønn. Hadde glatt gjort det igjen. Men har hatt lette svangerskap, og veldig rolige barn som sov natten gjennom siden de var rundt 6 måneder. Vi har aldri hatt nattevåk, sene leggerutiner eller styr. Så det har selvsagt mye å si for at jeg kunne gjort det igjen. De har alltid hatt og har mye  glede av hverandre og er gode venner nå som større barn

Anonymkode: 5cdec...707

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...