Gå til innhold

Venninne sender av og til meldinger. Er hun interessert eller bare sosial

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en bekjent. Ikke nær venn. Vi treffes av og til i sosiale lag og når vi gjør det føles det som vi har veldig god kjemi. Hun er en del yngre enn meg og derfor har jeg ikke vært så veldig "på". (hun er 41 og jeg 52).   Men jeg synes hun er veldig attraktiv og jeg liker personligheten hennes, så jeg har nok fattet litt mer enn vanlig interesse. Det samme virker det som på henne tilbake. Hun kommer alltid bort til meg osv. Så av og til har vi utvekslet meldinger etter vi har truffet hverandre. "Takk for sist" og sånt. Men så er det stille en lang stund. Plutselig, av og til sender hun meg en hyggelig melding og spør hvordan det går ol. Jeg svarer, og så blir det stille igjen. En gang foreslo jeg å treffes, men vi fant ikke noe tid som passet og så har jeg latt det ligge. Inntil nylig har jeg ikke tenkt så mye på det. For meg nå er hun en hyggelig venn og vi har en forbindelse. That's it. 

Men nå har jeg truffet en dame jeg er hodestups forelsket i, og da har jeg begynt å tenke på om denne forbindelsen er en mulig konflikt. Er hun unge interessert i noe mer (i og så fall veeldig forsiktig i måten hun går fram)? Eller overtenker jeg dette her og bare kan ta det med ro? Jeg kan ikke ha en mulig flørt gående med andre nå som jeg er i et forhold. Men det vil jo være sosialt åndssvakt av meg å sende noen form for avvisning dersom hun aldri var interessert i noe annet enn å holde en hyggelig tone. 

Anonymkode: 6d317...23a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan tenker du vi kan vite det?

Anonymkode: 8b48d...6eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan tenker du vi kan vite det?

Anonymkode: 8b48d...6eb

Det er det ikke snakk om heller. Dette er et diskusjonsforum for å lufte ting - ikke en orakeltjeneste! 

Jeg har inntrykk av at damer/jenter har en bedre innsikt i hvordan jenter tenker, enn det vi menn har. Det er det hele. 

Skrevet

Synes ikke du trenger å sende noen avvisning så lege hun ikke har sagt eller ymtet mer frempå om hun er interessert. Neste gang hun skriver til deg, kan du i svaret legge til at du har truffet en dame du er veldig interessert i. 

Da skjønner hun tegninga

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du overtenker til de grader. Hva spiller det for noen rolle om venninnen din har følelser for deg hvis du er hodestups forelsket i en annen?

Anonymkode: 12f6f...455

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

"Men det vil jo være sosialt åndssvakt av meg å sende noen form for avvisning dersom hun aldri var interessert i noe annet enn å holde en hyggelig tone."

Det har du veldig rett i. Her gjør du ingen verdens ting. Neste gang du treffer henne sniker du inn en setning om at du har truffet en annen, så hun vet. Hvis hun skriver til deg før du treffer henne i sosialt lag ser du nøkternt an HVA hun skriver, og tar stilling til om du må snike inn noe om hun du dater i det formatet også.

Jeg har sikkert 10-15 menn jeg skriver med på vennskapelig vis. Om jeg hadde fått en melding av den typen du vurderer å sende fra en av dem hadde jeg kuttet all kontakt tvert. Det fremstår svært arrogant. Jeg er ikke interessert i dem, og har heller aldri tenkt tanken på at de er interessert i meg. Jeg er nå kjempeforelsket i en fyr jeg dater - hadde aldri, aldri vurdert å gi en heads up til mine mannlige venner på noe vis..... 

Endret av ALB
  • Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, ALB said:

"Men det vil jo være sosialt åndssvakt av meg å sende noen form for avvisning dersom hun aldri var interessert i noe annet enn å holde en hyggelig tone."

Det har du veldig rett i. Her gjør du ingen verdens ting. Neste gang du treffer henne sniker du inn en setning om at du har truffet en annen, så hun vet. Hvis hun skriver til deg før du treffer henne i sosialt lag ser du nøkternt an HVA hun skriver, og tar stilling til om du må snike inn noe om hun du dater i det formatet også.

Jeg har sikkert 10-15 menn jeg skriver med på vennskapelig vis. Om jeg hadde fått en melding av den typen du vurderer å sende av en av dem hadde jeg kuttet all kontakt tvert. Det fremstår svært arrogant. Jeg er ikke interessert i dem, og har aldri tenkt tanken på at de er interessert i meg. Jeg er nå kjempeforelsket i en fyr jeg dater - hadde aldri, aldri vurdert å gi en heads up til mine mannlige venner på noe vis..... 

Takk. Dette var nyttig og det jeg ønsket å få tilbakemelding på. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ikke til å bli et problem så lenge du ikke gjør det til et. Om det ikke er noen form for sexuell eller romantisk kommunikasjon dere imellom så ser det jo bare ut som dere er venner/bekjente 😊

Anonymkode: 6c183...c88

AnonymBruker
Skrevet

Skriver og viser interesse på en vennlig måte til menn jeg bare er venn med. Føler ikke noe for dem, så er enig med andre her at det kan jo hende hun er interisert, men det trenger ikke være sånn heller. 

Anonymkode: 6c183...c88

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en bekjent. Ikke nær venn. Vi treffes av og til i sosiale lag og når vi gjør det føles det som vi har veldig god kjemi. Hun er en del yngre enn meg og derfor har jeg ikke vært så veldig "på". (hun er 41 og jeg 52).   Men jeg synes hun er veldig attraktiv og jeg liker personligheten hennes, så jeg har nok fattet litt mer enn vanlig interesse. Det samme virker det som på henne tilbake. Hun kommer alltid bort til meg osv. Så av og til har vi utvekslet meldinger etter vi har truffet hverandre. "Takk for sist" og sånt. Men så er det stille en lang stund. Plutselig, av og til sender hun meg en hyggelig melding og spør hvordan det går ol. Jeg svarer, og så blir det stille igjen. En gang foreslo jeg å treffes, men vi fant ikke noe tid som passet og så har jeg latt det ligge. Inntil nylig har jeg ikke tenkt så mye på det. For meg nå er hun en hyggelig venn og vi har en forbindelse. That's it. 

Men nå har jeg truffet en dame jeg er hodestups forelsket i, og da har jeg begynt å tenke på om denne forbindelsen er en mulig konflikt. Er hun unge interessert i noe mer (i og så fall veeldig forsiktig i måten hun går fram)? Eller overtenker jeg dette her og bare kan ta det med ro? Jeg kan ikke ha en mulig flørt gående med andre nå som jeg er i et forhold. Men det vil jo være sosialt åndssvakt av meg å sende noen form for avvisning dersom hun aldri var interessert i noe annet enn å holde en hyggelig tone. 

Tenker at du bør la det ligge, og så få flettet ny partner inn i samtalen ved neste anledning.

Enten blir hun stille og trekker seg vekk, eller så blir hun glad på vegne og er kun interessert i en vennskapelig relasjon i utgangspunktet.

Jeg er av den mer frempå typen, så slike meldinger i etterkant av sosiale treff ville bare vært vennskapelig fra min side. Og jeg hadde da blitt overrasket om jeg plutselig fikk en "jeg har fått meg dame" i innboksen..

AnonymBruker
Skrevet

Hadde hun faktisk vært interessert så hadde hun lagt større innsats i å få til å møtes når du foreslo det. Så det der trenger du ikke tenke på. Da kan du ganske enkelt si det når dere ses neste gang, eller hun sender melding, og spør hvordan det går: "Jo, jeg har det veldig bra, jeg har funnet kjærligheten og livet smiler"

Anonymkode: 73232...3e3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...