Humas Skrevet 16. april 2024 #1 Skrevet 16. april 2024 Hadde en samtale om gjenbruk av disse løkene. Jeg trodde ikke de var egnet til å plante ut i ‘norske’ hager. Det er ca 10 løk per potte. Er de flerårige og av god kvalitet? De er veldig små i forhold til de store påskeliljene jeg har hatt i Hagen i mange år.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #2 Skrevet 16. april 2024 Vi har plantet de i fjør i hagen og de vokser nå ! Så det skader vel ikke å prøve. Anonymkode: 766c0...a86
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #3 Skrevet 16. april 2024 Har satt de løkene ut i hagen i flere år. De kommer opp igjen år etter år. Det finnes ulike typer påskeliljer, noen har små løk andre har større løker. Anonymkode: 47405...c51 2
Million Skrevet 16. april 2024 #4 Skrevet 16. april 2024 Hvis de får lov til å visne ned naturlig etter blomstring og ikke klippes, så samler de opp næring nok i løken til å komme tilbake neste år. Det går an å plante dem ute nå og prøve, kanskje de kommer tilbake neste år som større og sterkere. Løkene øker jo i størrelse. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #5 Skrevet 16. april 2024 Mange typer påskeliljer 🙂 Jeg slenger de alltid i bedene og lar de visne ned. Kommer opp år etter år slik som annen blomsterløk du kjøper på plantasjen o.l. Anonymkode: e13c1...d45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå