Gå til innhold

Kona putta morsmelk i maten uten å si i fra!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kona var hjemme med ungene som var syke mens jeg har hjemmekontor. Kom opp til lunsjen og oppdaget at hun hadde laget muffins. Jeg spurte om å få et par og hun sa ja. Jeg gomlet de i meg og syns de var gode og spurte hva det var i de. Hun ramset opp blant annet banan, avokado, eple, morsmelk..! Jeg ble helt satt ut. Morsmelk? Spurte jeg rolig (trodde jeg, men hun ba meg slutte å rope så er litt usikker). Hu sa at den minste på 8 månder ikke kunne ha vanlig melk, så da ble det morsmelk istedet. Jeg spurte hvorfor hun ikke sa noe, hu bare trakk på skuldrene og sa hun ikke tenkte noe over det. Jeg ble helt kvalm og måtte gå å legge meg litt nedpå etter det. Er det jeg som overreagerer? 

Anonymkode: 25b05...e22

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, er det bedre med melk fra kua?

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Men du overlevde. 

Anonymkode: f7f10...130

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kona var hjemme med ungene som var syke mens jeg har hjemmekontor. Kom opp til lunsjen og oppdaget at hun hadde laget muffins. Jeg spurte om å få et par og hun sa ja. Jeg gomlet de i meg og syns de var gode og spurte hva det var i de. Hun ramset opp blant annet banan, avokado, eple, morsmelk..! Jeg ble helt satt ut. Morsmelk? Spurte jeg rolig (trodde jeg, men hun ba meg slutte å rope så er litt usikker). Hu sa at den minste på 8 månder ikke kunne ha vanlig melk, så da ble det morsmelk istedet. Jeg spurte hvorfor hun ikke sa noe, hu bare trakk på skuldrene og sa hun ikke tenkte noe over det. Jeg ble helt kvalm og måtte gå å legge meg litt nedpå etter det. Er det jeg som overreagerer? 

Begge overreagerer. En frisk 8 mnd gammel unge kan fint få i seg litt melk. Regner med ungen ikke spiser 10 muffins til lunsj… Hadde du ikke visst hvilken melk som var i så hadde du ikke blitt kvalm tipper jeg 😅

Anonymkode: 36d87...a73

• Liker 12
Skrevet

Det søren ikke ofte jeg hører om menn som spør hva bakverk inneholder. Om dette er sant så tror jeg henne på at hun ikke tenkte noe over det. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo spesielt å ikke si fra om at det var morsmelk i de, jeg hadde syntes det var ekkelt selv. Mulig hun er av typen som ikke tenker over at det avviker fra hva man serverer andre enn eget barn 😅 

En på 8 mnd kan forøvrig fint spise melkeprodukter, med mindre det er snakk om allergi. 

Anonymkode: 1010e...bc9

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det jeg som overreagerer? 

Ja. Morsmelk er naturlig og muffinsene var vel gjennomstekt, så ingen fase for at du har fått i deg noen bakterier eller hva du nå er redd for?

Hvorfor er melk fra et menneske så farlig, mens melk fra en ku ikke er det, i dine øyne?

Anonymkode: bec56...b74

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Enorm overreaksjon. Morsmelk er da ikke farlig? Tvert imot. 

Barn under 10 mnd skal ikke ha kumelk (jada, litt går bra, men har man muligheten er det supert å erstatte kumelk med morsmelk) så din kone har gjort alt riktig.

Regner med muffinsene i utgangspunktet var tiltenkt barnet og ikke deg.

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

🤢🤮

Anonymkode: 4aad2...0ed

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel mye eklere å bli servert morsmelk fra en ku enn fra sin egen kone? Fruen her hadde enormt med melkeproduksjon og brukte overskuddet i masse bakverk da barna var mindre. Helt topp spør du meg, jeg drikker ikke melk fra andre arter og har ingen problemer med melken til min egen kone. 

Anonymkode: d6810...911

• Liker 10
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det samme som over her. Kumelk er jo også morsmelk, bare fra en annen art. Det er jo egentlig eklere.

Anonymkode: 92a11...383

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
exictence skrev (11 minutter siden):

Ja, er det bedre med melk fra kua?

Ja. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, du overreagerer ikke. Hun må jo spørre seg om du ønsker å innta hennes kroppsvæsker i maten. Jeg hadde blitt sur.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Anononyma skrev (8 minutter siden):

Enorm overreaksjon. Morsmelk er da ikke farlig? Tvert imot. 

Barn under 10 mnd skal ikke ha kumelk (jada, litt går bra, men har man muligheten er det supert å erstatte kumelk med morsmelk) så din kone har gjort alt riktig.

Regner med muffinsene i utgangspunktet var tiltenkt barnet og ikke deg.

Hvorfor skal man servere muffins og kaker til et barn under 10 måneder? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Begge overreagerer. En frisk 8 mnd gammel unge kan fint få i seg litt melk. Regner med ungen ikke spiser 10 muffins til lunsj… Hadde du ikke visst hvilken melk som var i så hadde du ikke blitt kvalm tipper jeg 😅

Anonymkode: 36d87...a73

Du hadde sikkert heller ikke blitt kvalm av å spise noe du senere fant ut var hund eller katt. Men du hadde garantert blitt kvalm hvis du fikk vite det i ettertid.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får lage sædseikaker til henne og se hva hun tenker om det 🤔

Anonymkode: 2f25a...33c

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er kona di, er det ikke? Er melka fra brystene mer ekkelt enn spyttet i munnen, eller væsken fra vagina?

Nå antar jeg jo at dere som et ektepar deler seng og kysser litt på hverandre over alt, og da deler man jo fort litt ulike kroppsvæsker. Om man er litt spontan, er det jo fort litt tisserester også der nede.

Altså er melk fra brystet mer ekkelt enn andre kroppsvæsker. Om det er muffins, har det jo til og med blitt varmebehandlet.

Hadde vært ekkelt å servere de til gjester, men med en person man deler andre kroppsvæsker med, det synes jeg er innafor.

Anonymkode: e5c4b...23f

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Rosalilje84 skrev (3 minutter siden):

Ja. 

Hvorfor?

Skrevet
exictence skrev (Akkurat nå):

Hvorfor?

Hvorfor? Fordi vi har kyr med det formål å gi oss kjøtt og melk. Mener du at det er innenfor å spise menneskekjøtt også? Siden det er bedre å spise/drikke noe fra samme art?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er jo spesielt å ikke si fra om at det var morsmelk i de, jeg hadde syntes det var ekkelt selv. Mulig hun er av typen som ikke tenker over at det avviker fra hva man serverer andre enn eget barn 😅 

En på 8 mnd kan forøvrig fint spise melkeprodukter, med mindre det er snakk om allergi

Anonymkode: 1010e...bc9

Feil. Hvor har du det fra? De skal ikke ha melk før de er over ett år pga det hindrer jern fra i å bli absorbert i kroppen. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...