Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jippi, nå kan jeg endelig slappe av resten av svangerskapet.. jeg har gått innvilget igangsettelse før termin  🤩

Jeg har vært bekymret rundt fødsel fra jeg ble gravid og vært på mange samtaler angående igangsettelse og nå har jeg endelig fått dato for igangsettelse i uke 37.

Anonymkode: 6d66b...fb4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gratz👍🏻

Anonymkode: bbc8a...105

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor får du igangsettelse såpass tidlig?:)

Anonymkode: ba442...5d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor får du igangsettelse såpass tidlig?:)

Anonymkode: ba442...5d6

Diverse personlige årsaker :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jippi, nå kan jeg endelig slappe av resten av svangerskapet.. jeg har gått innvilget igangsettelse før termin  🤩

Jeg har vært bekymret rundt fødsel fra jeg ble gravid og vært på mange samtaler angående igangsettelse og nå har jeg endelig fått dato for igangsettelse i uke 37.

Lykke til! Håper risikoen er verdt å ta og at det veier opp for deg og din opplevelse 🙂

• Liker 1
Skrevet
Petra200 skrev (1 time siden):

Lykke til! Håper risikoen er verdt å ta og at det veier opp for deg og din opplevelse 🙂

Øh hvilken risiko? Svangerskapet regnes som fullgått fra uke 37, og innenfor termin dato. Barna er ikke premature. Hadde ikke vært noe krise om barnet Ble født i uke 36 heller.

AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (20 minutter siden):

Øh hvilken risiko? Svangerskapet regnes som fullgått fra uke 37, og innenfor termin dato. Barna er ikke premature. Hadde ikke vært noe krise om barnet Ble født i uke 36 heller.

Folk er bare ute etter å skremme så den kommentaren tar jeg ikke innover meg.

Ts.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts.

Mulig du har rett. Har selv blitt igangsatt før men i uke 38, men pga diabetes før svangerskapet. Var ikke noe komplikasjoner i forbindelse med det, men tok litt tid fordi var ikke moden når prosessen startet.

Skal snart settes i gang med nr 2 pga det samme, men denne gangen i slutten av uke 36/begynnelsen av uke 37 da baby er litt stor. Er allerede rundt 3,7 kg og er i uke 35..

Skrevet
tussi84 skrev (1 time siden):

Jeg sa vel ingenting om risiko for babyen mtp lengde av svangerskapet? Det ER økt risiko ved induksjon av fødsel, det er fakta. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts.

I alle dager? Det er da ingen som skremmer?? Men det ER økt risiko ved induksjon og en grunn for at det skal være tungtveiende årsak for induksjon. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Petra200 skrev (4 timer siden):

Sånne kommentarer er 100% helt unødvendig. Du aner ikke om hvilke årsaker som ligger til grunn for at TS får igangsetting og det er en avgjørelse tatt av helsepersonell - ikke bedrevitere og dømmende mennesker på nett uten medisinsk erfaring eller utdannelse. 

Anonymkode: 719a9...22c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Petra200 skrev (1 time siden):

I alle dager? Det er da ingen som skremmer?? Men det ER økt risiko ved induksjon og en grunn for at det skal være tungtveiende årsak for induksjon. 

For meg er det en mye større risiko å gå over 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For meg er det en mye større risiko å gå over 

Ja, i noen tilfeller er det riktig 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sånne kommentarer er 100% helt unødvendig. Du aner ikke om hvilke årsaker som ligger til grunn for at TS får igangsetting og det er en avgjørelse tatt av helsepersonell - ikke bedrevitere og dømmende mennesker på nett uten medisinsk erfaring eller utdannelse. 

Anonymkode: 719a9...22c

Hva med min kommentar synes du er dømmende???

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Petra200 said:

Jeg sa vel ingenting om risiko for babyen mtp lengde av svangerskapet? Det ER økt risiko ved induksjon av fødsel, det er fakta. 

Pussig det der. Da jeg ba om planlagt keisersnitt(fordi det åpenbart er bedre for mor og barn - og spesielt barnet sammenlignet med standard norsk fødselstilbud) - så ble jeg tilbudt induksjon i stedet. Fordi de mente induksjon var "bedre." Aner ikke hvorfor, for jeg fikk først tilbud om induksjon ved termin - mens keisersnittet var i uke 39 +0 🤷‍♀️.

Induksjon i uke 37 virker som en veldig fornuftig greie for å kunne slå eg til ro med vaginal fødsel eller hvis man ønsker vaginal fødsel fordi ma skal ha flere barn- alt av eventuell økt risiko som følge av vaginal fødsel kan tas igjen i mindre dødsrisiko for barnet ved å bli forløst tidligere enn standard. 

Anonymkode: eec46...e6f

AnonymBruker
Skrevet

Troll. Bare ute etter å provosere.

Anonymkode: 190b3...046

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Pussig det der. Da jeg ba om planlagt keisersnitt(fordi det åpenbart er bedre for mor og barn - og spesielt barnet sammenlignet med standard norsk fødselstilbud) - så ble jeg tilbudt induksjon i stedet. Fordi de mente induksjon var "bedre." Aner ikke hvorfor, for jeg fikk først tilbud om induksjon ved termin - mens keisersnittet var i uke 39 +0 🤷‍♀️.

Induksjon i uke 37 virker som en veldig fornuftig greie for å kunne slå eg til ro med vaginal fødsel eller hvis man ønsker vaginal fødsel fordi ma skal ha flere barn- alt av eventuell økt risiko som følge av vaginal fødsel kan tas igjen i mindre dødsrisiko for barnet ved å bli forløst tidligere enn standard. 

Det skal og bør være en medisinsk grunn for både ks og induksjon. Det er da vel ikke et argument for induksjon at man skal ha flere barn?? 
Jeg ble for øvrig indusert og det unner jeg ikke min verste fiende

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, Petra200 said:

Det skal og bør være en medisinsk grunn for både ks og induksjon. Det er da vel ikke et argument for induksjon at man skal ha flere barn?? 
Jeg ble for øvrig indusert og det unner jeg ikke min verste fiende

Det er et argument for induksjon at man ønsker babyen forløst senest i uke 39 på grunn av dødfødselrisiko - og at man ikke ønsker keisersnitt fordi man vil ha stor familie med flere enn 2-3 barn. 

I Norge i dag er det reelt bedre (målt i barnets dødsrisiko) å be om keisersnitt enn planlagt vaginal fødsel dersom man må følge standard opplegg - og risikerer å måtte være i gruppen som må vente til uke 42 for induksjon. Hvis kvinner i stedet kan få tidlig induksjon så kan man få noe av samme "gode" uten å måtte bli operert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det er et argument for induksjon at man ønsker babyen forløst senest i uke 39 på grunn av dødfødselrisiko - og at man ikke ønsker keisersnitt fordi man vil ha stor familie med flere enn 2-3 barn. 

I Norge i dag er det reelt bedre (målt i barnets dødsrisiko) å be om keisersnitt enn planlagt vaginal fødsel dersom man må følge standard opplegg - og risikerer å måtte være i gruppen som må vente til uke 42 for induksjon. Hvis kvinner i stedet kan få tidlig induksjon så kan man få noe av samme "gode" uten å måtte bli operert. 

De er klart risiko ved både ks og induksjon. Poenget her er jo induksjon fordi man ønsker det …….

AnonymBruker
Skrevet

Da regner jeg med at du også er klar over at det kan bli skikkelig heftig for både deg og baby? Å modne en potensielt helt umoden kropp er ganske  krevende. Jeg måtte settes i gang og det tok 5 dager, masse medisiner, dårlige rier og stormrier, stressa baby, sugekopp og tilslutt keisersnitt. 

Anonymkode: 490d0...a7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...