Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det blir krig. Vil da olje aksjer eksplodere i verdi? Mange dobbel seg , er det det betyr? 

Anonymkode: 49265...232

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oljeaksjer kan øke i verdi, ja. Men ikke mangedoble seg. Det har jeg ingen tro på.

Men en krig i Midtøsten med enda en ny faktor og enda en runde med inflasjon- og råvarekrise i den allerede eksisterende ustabile økonomiske ligningen, så kan vi få børskrakk. Oljeaksjene vil nok da sikkert holde seg på et OK nivå. Er bare markedet rundt som raser. Og markedet er særdeles overpriset fra før.

Iht. til aksjehandler er det mange faktorer nå. FED tegnet et bilde av enda en renteheving i USA, som er det motsatte av hva som var forventet. Markedet i USA går stadig oppover, så økonomien klarer ikke lande. 

Og den norske krona er jo helt på bærtur. 

Er ganske sikker på at vi får en ny renteheving i Norge snart. De spådde rentekuttene vil ikke komme, for økonomien responderer ikke slik de trodde. 

Og et børskollaps i Norge vil dra ned oljesektoren også, på tross for oljeboom. For vi er veldig sårbare i Norge. 

Men jeg vet ikke. Mulig jeg er dommedagsprofet. Likevel ser jeg at markedet trues fra veldig mange hold, og jeg kan ikke skjønne at dette skal ende med myk landing. Isåfall har menneskeheten "lurt" markedet og alle indikatorer og teorier rundt børs og marked. Det blinker rødt overalt.

AnonymBruker
Skrevet

Råvareprisene vil stige. Kommer til å bli et rally spesielt på gull og sølv. Kina, India og andre kjøper store mengder gull for tiden, hvorfor tror du? Sølv sier alle er underpriset. Så har vi Brics i tillegg. Stor fare for krakk i USA (les kreditt og statsgjeld). Jeg hadde aldri kjøpt aksjer eller fond nå så fremt du har lang horisont. For all del, jeg er menigmann og har ikke så mye greie på dette, men jeg går etter magefølelsen.

Anonymkode: 4238e...17e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...