Gå til innhold

Mobbing i barneårene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har mobbing i barneårene påvirket deg nå i voksen alder? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, kan ta meg da. Jeg ble mobbet og utfrosset nesten hele grunnskolen og på vgs. Noen ganger på grunnskolen ble jeg invitert til bursdager, men det var mer i regi av foreldrene enn barna. (Jeg hadde én venninne i 2 år og da var det ingen problemer). Mitt problem var at jeg var sjenert og noe introvert. Lett mobbeoffer. 

Det jeg husker mest er at jeg ble sperret inne på et bomberom da jeg var litt under 10 år. Ble fortalt de håpet jeg døde. Siden jeg er her og kan skrive så kom det jo noen og fikk meg ut, også at jeg ble dyttet ned en lang trapp da jeg var 13 år. Falt heldigvis ikke men føk rett inn i veggen og det gjorde vondt. De som dyttet meg lo bare.
Da jeg var russ betalte foreldrene mine en klassevenninne litt penger for at hun skulle være med meg. Jeg ante ingenting. 
Jeg ble overveldet over at hun spurte meg om vi skulle henge sammen og likte godt dette. Problemet mitt var at all denne mobbingen og utfrysningen hadde ødelagt måten å sosialisere seg på med jevnaldrende. Selvfølgelig forlot hun meg midt i russetiden på et russetreff. Etter russetreffet spurte moren min meg hvordan det hadde gått og jeg fortalte at jenta hadde forlatt meg og da sier moren min at det skulle hun ikke ifølge avtalen. Hvilken avtale? Jeg følte meg såå dårlig da jeg fikk vite at hun jenta var «kjøpt og betalt» for å være med meg. Også da jeg var russ så skulle vi på en konsert i byen og så skulle vi gå hjem. Hjem var 3 timer til fots. Halvveis ble jeg utrolig trøtt og sakket av. Ingen av dem jeg gikk med spurte meg eller forsøkte å ta meg med videre. Jeg gikk hjem og ble glemt. 

Alle overnevnte gjorde at jeg ble veldig var på hvilke hensikter folk hadde og ble ekstremt kynisk og stolte ikke på noen. Regnet med de hadde baktanker. Tok all spøk som kritikk. Kritikk var ødeleggende. Gikk aldri foran noen. 
Tok meg 20 år for å bli der jeg kan gi komplimenter til folk. Hvor jeg ser på kroppstegn hva folk mener. 
Jeg blir dog illsint om jeg ser mobbing. Jeg gjør ingenting men jeg kan bli ekstremt stygg i munnen mot dem som mobber. 
Så ja, mobbing ødelegger.

Anonymkode: 5cdd6...616

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...