Gå til innhold

Merker du at "dine avdøde" er med deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser om folk som merker at deres avdøde mor/ mann/ sønn er rundt de.

Hvordan merker de det?

Jeg ønsker nesten at min avdøde kjæreste skulle gitt tegn fra seg, og tror det hadde hjulpet meg i sorgen, men vet ikke om jeg hadde blitt skremt eller glad.

Jeg har nesten ikke drømt om han etter at han gikk bort, men tenker på han dagen lang.

Anonymkode: b3162...50a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja forsåvidt hver dag. Men ikke fordi mamna er med meg. Men jeg vet hva hun hadde sagt og gjort. 

Så feks når jeg er usikker på noe. Hører jeg henne si nå er du dum og tulle lugger meg i krona. Ord sagt med humor og kjærlighet.  Så jeg finner jo svar om jeg spør

Anonymkode: 0235a...a8c

• Liker 1
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen tro på at det er slik. Men at man ilegger ting og hendelser slik betydning. For eksempel begynte det å dukke opp kjærlighetserklæringer fra mor til barn på tik tok. Men det er jo algoritmer, der jeg sikkert har dvelt litt ved noe lignende en gang, og også leser de når de dukker opp nå, i stedet for å sveipe rett videre. Samme med spotify, når en særskilt sang kommer er det jo fordi algoritmene har fått med seg at du vanligvis hører den ferdig når denne plukkes. Eller så enkelt som at tingen skjer like ofte som ellers, men at du har et veldig bevisst forhold til at det betyr noe spesielt, som en som plutselig ser sommerfugler overalt. 

Men hun er jo med slik personen over meg skriver. Om jeg somler når jeg skal hente noe i kjøleskapet, for eksempel, så er det nesten slik at jeg kan høre henne be meg skynde meg, for å høre meg selv svare at dette er mitt hus, ikke hennes (på en humoristisk måte). 

Anonymkode: 4ad8a...bb8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen, så nei. Synes dere som har vokst opp med kjærlighet er så heldige. 

Anonymkode: b9d09...bcc

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg merker når bestefaren min er i rommet med meg og bestemor. 

Jeg hører stemmen og ser tegn til farmoren til barnet mitt i situasjoner der vi hadde trengt henne. Snakker om henne når disse tegnene kommer veldig synlig frem. 

Anonymkode: 8d56c...e23

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det merker jeg.  Som oftest fordi jeg vet hva de ville sagt, men også på litt mer direkte måter, at jeg "ser" eller "hører" dem.

For eksempel en gang jeg henga meg selv til selvmedlidenhet!  Da skjedde det noe brått og uventet som "vekket meg opp", og jeg "hørte" en klar beskjed om å ta meg sammen, og slutte synes synd i meg selv.

Anonymkode: 16ccc...575

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke på den måten du spør om. Men i 20 år etter at min far døde, så drømte jeg om at han sto mange meter unna og så på meg. Eller bak et vindu. Og jeg fikk aldri tak i ham. Opplevde de drømmene som behagelige, men jeg tror ikke på noe overnaturlig 🙂

Anonymkode: bbaab...aba

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja, jeg merker når bestefaren min er i rommet med meg og bestemor. 

Jeg hører stemmen og ser tegn til farmoren til barnet mitt i situasjoner der vi hadde trengt henne. Snakker om henne når disse tegnene kommer veldig synlig frem. 

Anonymkode: 8d56c...e23

Hvordan merker du at bestefaren din er i rommet?

Er det i hodet ditt du hører stemmen til farmoren (til barnet ditt)?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tør ikke be om tegn, jeg er redd det overnaturlige som jeg vet er der. Men jeg har dem med meg hele tiden på den måten at jeg tenker på hva de hadde syntes om ting jeg gjør. Jeg kjente dem så godt og visste hva de ville like og ikke like. Jeg greier ikke ta valg som er helt " på kant" med det de mente var riktig. 

Anonymkode: 1b5c2...d0f

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ikke på den måten du spør om. Men i 20 år etter at min far døde, så drømte jeg om at han sto mange meter unna og så på meg. Eller bak et vindu. Og jeg fikk aldri tak i ham. Opplevde de drømmene som behagelige, men jeg tror ikke på noe overnaturlig 🙂

Anonymkode: bbaab...aba

Hvorfor tror du ikke på det overnaturlige?

AnonymBruker
Skrevet

De avdøde er ikke med meg, nei, de er jo borte. Har mistet både mor og far, og selvsagt aldri fått noe tegn eller noe annet som tyder på at de ikke er borte for alltid. Bedre å forsone seg med det, enn å leve på fantasier. 

Anonymkode: cf551...229

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Merker det på energien i rommet. Som at det er en person til der. Kjenner også om det er familiær energi, men ikke nøyaktig hvem. Ofte er det min tipp tipp oldemor, men oftere og oftere er det slektninger på lin manns side innom for å hilse på barnet vårt.

Du kan meditere over f.eks bergkrystall, labradoritt, svart turmalin eller ametyst for å åpne kronechakra og dermed åpne for det spirituelle - gjer deg selv lettere tilgjengelig for kontakt.

Utiver det tenker jeg nok din kjære er med deg uten å gjøre noe stort vesen av seg. Med gode hensikter vil som regel de som har krysset over bare komme på besøk. De vil ikke gjøre noe forsøk på å svinge på lamper eller flytte stoler med mindre de har en spesifikk beskjed.

Anonymkode: 2e342...42a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Merker det på energien i rommet. Som at det er en person til der. Kjenner også om det er familiær energi, men ikke nøyaktig hvem. Ofte er det min tipp tipp oldemor, men oftere og oftere er det slektninger på lin manns side innom for å hilse på barnet vårt.

Du kan meditere over f.eks bergkrystall, labradoritt, svart turmalin eller ametyst for å åpne kronechakra og dermed åpne for det spirituelle - gjer deg selv lettere tilgjengelig for kontakt.

Utiver det tenker jeg nok din kjære er med deg uten å gjøre noe stort vesen av seg. Med gode hensikter vil som regel de som har krysset over bare komme på besøk. De vil ikke gjøre noe forsøk på å svinge på lamper eller flytte stoler med mindre de har en spesifikk beskjed.

Hvorfor må man alltid meditere, stirre dypt inn i en flamme eller kjøpe inn krystaller for å få kontakt?

Jeg vet ikke helt om jeg tror på det.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg har null tro på det overnaturlige, mitt syn  på døden er at når man dør, så blir det som før man var født: ingenting. Så opplevde jeg at en veldig nær meg døde nylig. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Har hørt lyder, ting har beveget seg mens jeg har sett på det og jeg har luktet en bestemt lukt som har med avdøde å gjøre. Jeg forsøker å finne rasjonelle forklaringer, men sitter igjen med at jeg enten har blitt sprø eller at hun faktisk er rundt meg.

Anonymkode: 3a808...da7

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja. Jeg har null tro på det overnaturlige, mitt syn  på døden er at når man dør, så blir det som før man var født: ingenting. Så opplevde jeg at en veldig nær meg døde nylig. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Har hørt lyder, ting har beveget seg mens jeg har sett på det og jeg har luktet en bestemt lukt som har med avdøde å gjøre. Jeg forsøker å finne rasjonelle forklaringer, men sitter igjen med at jeg enten har blitt sprø eller at hun faktisk er rundt meg.

Anonymkode: 3a808...da7

Hvorfor tror du at det er ingenting før man blir født? Kanskje du bare har glemt? Hva med alle barn som husker ting fra et tidligere liv?

AnonymBruker
Skrevet
Adrenalina1 skrev (28 minutter siden):

Hvorfor tror du ikke på det overnaturlige?

Det blir som å spørre deg hvorfor du ikke tror på Jesus. Eller hvorfor du ikke tror på profeten Muhammed. 

Anonymkode: 4ad8a...bb8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja forsåvidt hver dag. Men ikke fordi mamna er med meg. Men jeg vet hva hun hadde sagt og gjort. 

Så feks når jeg er usikker på noe. Hører jeg henne si nå er du dum og tulle lugger meg i krona. Ord sagt med humor og kjærlighet.  Så jeg finner jo svar om jeg spør

Meg igjen. Jeg hadde en hendelse samme dag mamma døde da. Hun hadde et par dager tidligere spurt hva jeg drømte mest om å ta bilde av, er hobby fotograf.  Så jeg svarte at jeg visste om et jorde der jeg av og til så elg. Men alltid når det var for mørkt til å ta bildet. Og bous ville vært et bilde med elg og kalv akkurat der. Når jeg dro hjem fra sykehuset, etter un døde.  Sto det en elg med to kalver på akkurat det jordet i riktig lys. Fikk tatt bildet, og følte det som en siste hilsen fra henne. Anser det som en ren tilfeldighet.  Men velger å se det som en siste hilsen fra henne 

• Hjerte 2
Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg leser om folk som merker at deres avdøde mor/ mann/ sønn er rundt de.

Hvordan merker de det?

Jeg ønsker nesten at min avdøde kjæreste skulle gitt tegn fra seg, og tror det hadde hjulpet meg i sorgen, men vet ikke om jeg hadde blitt skremt eller glad.

Jeg har nesten ikke drømt om han etter at han gikk bort, men tenker på han dagen lang.

Nei det er stille, de går jo videre å blir noe annet. Man er alene i livet og det er vakkert❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvorfor må man alltid meditere, stirre dypt inn i en flamme eller kjøpe inn krystaller for å få kontakt?

Jeg vet ikke helt om jeg tror på det.

Ts

Du må ingenting :) det kan hjelpe for å åpne opp. 

Høres ut som du er litt avstengt og da vil du ikke merke subtile endringer som en energi til i rommet. Men det er greit det og. Er ikke alle som kan eller vil være tilgjengelige for den andre siden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Meg igjen. Jeg hadde en hendelse samme dag mamma døde da. Hun hadde et par dager tidligere spurt hva jeg drømte mest om å ta bilde av, er hobby fotograf.  Så jeg svarte at jeg visste om et jorde der jeg av og til så elg. Men alltid når det var for mørkt til å ta bildet. Og bous ville vært et bilde med elg og kalv akkurat der. Når jeg dro hjem fra sykehuset, etter un døde.  Sto det en elg med to kalver på akkurat det jordet i riktig lys. Fikk tatt bildet, og følte det som en siste hilsen fra henne. Anser det som en ren tilfeldighet.  Men velger å se det som en siste hilsen fra henne 

Vakkert ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...