AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #1 Skrevet 16. april 2024 Har arvet en samling mynter fra mange forskjellige land, og gir nå opp å prøve å søke selv etter verdien på disse... Nå lurer jeg på om noen har litt peiling på temaet, og kan si meg om mynten som selges på Ebay for over $1700, er den samme som jeg nå eier😏 1000 italienske Lire fra 1998. Anonymkode: abb61...25e
Million Skrevet 16. april 2024 #2 Skrevet 16. april 2024 Bor du i nærheten av en større by? Da kan du jo i stedet ta med deg samlingen til en myntforhandler og få den verdivurdert? 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #3 Skrevet 16. april 2024 Beklager: Den mynten er verdt et par tiere-ish, i god kvalitet. Hva galninger på ebay surrer med kan gi et galt inntrykk av verdi, og det gjør det i dette tilfellet. Denne mynttypen (som tilsvarer en norsk femkroning i daglig bruk) ble preget i en overgangsperiode mellom 1997 og 2002, da Euro ble innført og denne gikk ut av sirkulasjon. 1998 er den mest vanlige varianten, og – hold deg fast – 180 millioner av dem ble preget det året. I den grad noen av disse myntene har en verdi så er det den fra 1999 som gjelder. Det året ble det preget snaut 52 000 av dem. I svært god kvalitet snakker vi likevel bare om et par hundrelapper... Anonymkode: 3a33e...ec9 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #4 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Beklager: Den mynten er verdt et par tiere-ish, i god kvalitet. Hva galninger på ebay surrer med kan gi et galt inntrykk av verdi, og det gjør det i dette tilfellet. Denne mynttypen (som tilsvarer en norsk femkroning i daglig bruk) ble preget i en overgangsperiode mellom 1997 og 2002, da Euro ble innført og denne gikk ut av sirkulasjon. 1998 er den mest vanlige varianten, og – hold deg fast – 180 millioner av dem ble preget det året. I den grad noen av disse myntene har en verdi så er det den fra 1999 som gjelder. Det året ble det preget snaut 52 000 av dem. I svært god kvalitet snakker vi likevel bare om et par hundrelapper... Anonymkode: 3a33e...ec9 Tusen takk for svar! Høres ut som du vet hva du snakker om 😊 Det som er litt rart da, er at personen som selger den mynten, har mange tidligere myntsalg registrert, og gode anmeldelser fra kjøpere - hvorav flere kommenterer at han er dyktig og pålitelig 🤔 Fant også 4-5 andre annonser på denne mynten, fra 97 og 98, og noen er priset på samme nivå, mens et par andre selges for rundt $300. Så dette er ganske forvirrende! Du er sikker i din sak? 🙃 TS Anonymkode: abb61...25e
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #5 Skrevet 16. april 2024 Million skrev (15 timer siden): Bor du i nærheten av en større by? Da kan du jo i stedet ta med deg samlingen til en myntforhandler og få den verdivurdert? Dette var det første jeg sjekket, men ingen myntforhandler i området hvor jeg bor. TS Anonymkode: abb61...25e
Gibralfaro Skrevet 16. april 2024 #7 Skrevet 16. april 2024 9 dollar på ebay. 13 dollar på etsy. I følge ucoin er verdien 1,79 dollar. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå