AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #1 Skrevet 16. april 2024 Nattillegget i helsevesenet er vel på ca 70 kr timen. Helgetillegg på 56 kroner Så usselt. Tror dere dette øker? Anonymkode: cdff3...5de
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #2 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): helsevesenet Ingen som tvinger noen å jobbe i helsevesenet, hvis de vil tjene mye penger så kan de finne en annen jobb. Anonymkode: 88a72...eae 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #3 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ingen som tvinger noen å jobbe i helsevesenet, hvis de vil tjene mye penger så kan de finne en annen jobb. Anonymkode: 88a72...eae Nei det er ingen som tvinger noen nei. Anonymkode: cdff3...5de
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #4 Skrevet 16. april 2024 Ja det fortjener helsepersonellet. 50% tillegg for kveld og helg hadde de fortjent! Anonymkode: 30c68...883 2
Dishwalla Skrevet 16. april 2024 #5 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen som tvinger noen å jobbe i helsevesenet, hvis de vil tjene mye penger så kan de finne en annen jobb. Anonymkode: 88a72...eae Ja, der har du løsningen på demografiutviklingen som allerede har begynt å bli et samfunnsproblem.. For få helsepersonell på for mange eldre ( og yngre) med behov for helsehjelp. Tilleggene må opp nå hvis vi skal klare å rekruttere helsepersonell i turnus, men er usikker på om det blir prioritert i årets oppgjør. 3 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #6 Skrevet 16. april 2024 Jeg er så lei klagingen til helsepersonell...Synes det er tråd på tråd her inne om dagen. Mange av oss har en jobb der vi er tilgjengelige hele tiden, og også tar unna mail ved bassengkanten på ferie. Der det ofte må planlegges inn litt jobb etter leggetid, eller en søndag. Slår meg innimellom hvor behagelig det må være å komme på jobb, dra på seg en uniform, så dra hjem igjen 8 timer senere uten å måtte ofre jobben en tanke før neste vakt. Anonymkode: 70dd6...709 13
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #7 Skrevet 16. april 2024 Damn, som nattevakt i industrien hadde jeg 100% tillegg mellom 21 og 06. Vilt at noen gidder å jobbe natt med det usle tillegget der, det er jo knalltungt. Anonymkode: 14433...851 8
mitch92 Skrevet 16. april 2024 #8 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen som tvinger noen å jobbe i helsevesenet, hvis de vil tjene mye penger så kan de finne en annen jobb. Anonymkode: 88a72...eae Ja det var lurt du gitt. Vi hadde jo ikke nettopp en pandemi der vi måtte stenge ned hele landet blandt annet pga manglende intensiv kapasitet. Deriblant en stor mangel på intensivsykepleiere. Ikke har vi en eldrebølge på vei heller. De eldre kan ta vare på seg selv. Og hvermannsen kan vel og ta vare på intensivpasienter, post peri og pre op pasienter, føde kvinner med mer. Fantastiske løsninger du kommer med! 9
mitch92 Skrevet 16. april 2024 #9 Skrevet 16. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg er så lei klagingen til helsepersonell...Synes det er tråd på tråd her inne om dagen. Mange av oss har en jobb der vi er tilgjengelige hele tiden, og også tar unna mail ved bassengkanten på ferie. Der det ofte må planlegges inn litt jobb etter leggetid, eller en søndag. Slår meg innimellom hvor behagelig det må være å komme på jobb, dra på seg en uniform, så dra hjem igjen 8 timer senere uten å måtte ofre jobben en tanke før neste vakt. Anonymkode: 70dd6...709 Unnskyld meg for at jeg ikke syns lusne 3000 kroner i mnd etter skatt er verd å være borte fra familie for 2 kvelder i uken og en helg i mnd. Om du syns det så kult. Bla videre. Ingen tvinger deg til å være her? Endret 16. april 2024 av mitch92 3 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #10 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er så lei klagingen til helsepersonell...Synes det er tråd på tråd her inne om dagen. Mange av oss har en jobb der vi er tilgjengelige hele tiden, og også tar unna mail ved bassengkanten på ferie. Der det ofte må planlegges inn litt jobb etter leggetid, eller en søndag. Slår meg innimellom hvor behagelig det må være å komme på jobb, dra på seg en uniform, så dra hjem igjen 8 timer senere uten å måtte ofre jobben en tanke før neste vakt. Anonymkode: 70dd6...709 Dette, bare at innlegget jeg siterer inneholder 1 feil; En vakt er ordinært sett på 7,5 timer, ikke 8. siden lunsjen er betalt. mitch92 skrev (6 timer siden): Unnskyld meg for at jeg ikke syns lusne 3000 kroner i mnd etter skatt er verd å være borte fra familie for 2 kvelder i uken og en helg i mnd. Om du syns det så kult. Bla videre. Ingen tvinger deg til å være her? For det første så har man lett mer enn 3000,- i måneden brutto i tillegg i 100% stilling i turnus, og for det andre så er det et symptom på at lønna slett ikke er så ille dersom man ikke gidder å jobbe på litt ubekvemme tidspunkt for flere tusen kroner ekstra i måneden. Anonymkode: a4e95...ded
mitch92 Skrevet 16. april 2024 #11 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette, bare at innlegget jeg siterer inneholder 1 feil; En vakt er ordinært sett på 7,5 timer, ikke 8. siden lunsjen er betalt. For det første så har man lett mer enn 3000,- i måneden brutto i tillegg i 100% stilling i turnus, og for det andre så er det et symptom på at lønna slett ikke er så ille dersom man ikke gidder å jobbe på litt ubekvemme tidspunkt for flere tusen kroner ekstra i måneden. Anonymkode: a4e95...ded Jeg snakker om kvelds og helgetillegg ikke hele lønna.... Det må jo du og skjønne? Og nei det blir jo ikke så mye når det kun er 56 kr timen i tillegg. Flere tusen 😂😂😂😂 man kommer ikke langt med 3000 kr. Det er jo ingenting sett opp mot belastningen med turnus 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #12 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Dette, bare at innlegget jeg siterer inneholder 1 feil; En vakt er ordinært sett på 7,5 timer, ikke 8. siden lunsjen er betalt. For det første så har man lett mer enn 3000,- i måneden brutto i tillegg i 100% stilling i turnus, og for det andre så er det et symptom på at lønna slett ikke er så ille dersom man ikke gidder å jobbe på litt ubekvemme tidspunkt for flere tusen kroner ekstra i måneden. Anonymkode: a4e95...ded Du påstår masse som ikke stemmer her. Mener du virkelig at alle sykepleiere har betalt pause? Det har jeg kun hatt ved én av fire arbeidsplasser. Der jeg er ansatt nå er vaktene fra kl 07.00-15.00, og fra 14.45-23.00. Ubetalt pause, men må like vel bistå i pausen min hvis det trengs. De faste tilleggene mine er på ca 4500kr før skatt. Vær så snill å slutt å forsøk å sette sykepleiere i et dårlig lys, det er så ufortjent! Anonymkode: 30c68...883 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #13 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Damn, som nattevakt i industrien hadde jeg 100% tillegg mellom 21 og 06. Vilt at noen gidder å jobbe natt med det usle tillegget der, det er jo knalltungt. Anonymkode: 14433...851 Det hadde vært noe… jeg jobber i staten, i en tidligere jobb jeg hadde (også i staten), startet arbeidsdagen klokka 05:30. Jeg fikk hele 10kr i skumringstillegg for hver påbegynte time før klokka 06:00. Dvs 10kr ekstra for å stå opp klokka 04:50. 🤣🤣 Fant meg en annen jobb, for å si det sånn. Anonymkode: 73cba...787 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #14 Skrevet 16. april 2024 mitch92 skrev (3 timer siden): Jeg snakker om kvelds og helgetillegg ikke hele lønna.... Det må jo du og skjønne? Og nei det blir jo ikke så mye når det kun er 56 kr timen i tillegg. Flere tusen 😂😂😂😂 man kommer ikke langt med 3000 kr. Det er jo ingenting sett opp mot belastningen med turnus Hvis du leser hva jeg skrev så vil du se at det står «i tillegg»… Hvor du får «hele lønna» fra er uklart for meg. T-trinn på 3000 kr. brutto i mnd. er en «snill» turnus. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du påstår masse som ikke stemmer her. Mener du virkelig at alle sykepleiere har betalt pause? Det har jeg kun hatt ved én av fire arbeidsplasser. Der jeg er ansatt nå er vaktene fra kl 07.00-15.00, og fra 14.45-23.00. Ubetalt pause, men må like vel bistå i pausen min hvis det trengs. De faste tilleggene mine er på ca 4500kr før skatt. Vær så snill å slutt å forsøk å sette sykepleiere i et dårlig lys, det er så ufortjent! Anonymkode: 30c68...883 Beklager, jeg har selv hatt betalt lunsj alle steder jeg har jobbet som sykepleier. Hvor har du jobbet hvor pausen ikke er betalt? Innen KS-området er i alle fall pausen betalt. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det hadde vært noe… jeg jobber i staten, i en tidligere jobb jeg hadde (også i staten), startet arbeidsdagen klokka 05:30. Jeg fikk hele 10kr i skumringstillegg for hver påbegynte time før klokka 06:00. Dvs 10kr ekstra for å stå opp klokka 04:50. 🤣🤣 Fant meg en annen jobb, for å si det sånn. Anonymkode: 73cba...787 😆 Anonymkode: a4e95...ded
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #15 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du leser hva jeg skrev så vil du se at det står «i tillegg»… Hvor du får «hele lønna» fra er uklart for meg. T-trinn på 3000 kr. brutto i mnd. er en «snill» turnus. Beklager, jeg har selv hatt betalt lunsj alle steder jeg har jobbet som sykepleier. Hvor har du jobbet hvor pausen ikke er betalt? Innen KS-området er i alle fall pausen betalt. 😆 Anonymkode: a4e95...ded Ubetalt pause i ks og Oslo kommune. Eller, i Oslo var det betalt pause på kveldsvakt, i kommunen jeg jobber nå er det ikke betalt pause verken dag, kveld eller langvakter. Anonymkode: 30c68...883
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #16 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ubetalt pause i ks og Oslo kommune. Eller, i Oslo var det betalt pause på kveldsvakt, i kommunen jeg jobber nå er det ikke betalt pause verken dag, kveld eller langvakter. Anonymkode: 30c68...883 Ikke? Da kan man forlate arbeidsplassen i pausen. Er ikke tilgjengelig for arbeidsgiver. Er dere det? Anonymkode: 73cba...787 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #17 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke? Da kan man forlate arbeidsplassen i pausen. Er ikke tilgjengelig for arbeidsgiver. Er dere det? Anonymkode: 73cba...787 Vi kan forlate om vi ønsker ja, men det er jo ikke noe sted å forlate til med mindre man er blant røykerne som trekker ut. Det er likevel en godt innarbeidet ukultur med at man er tilgjengelig. Er som regel den eneste sykepleieren på vakt på avdelingen. Du trenger ikke å forklare forskjellen på betalt og ubetalt pause for meg. Pausen er ubetalt og vi er på jobb 8 og 8t+15min pr vakt. Anonymkode: 30c68...883
Gjest Vecky Skrevet 16. april 2024 #18 Skrevet 16. april 2024 Jeg ønsker meg heller bedre bemanning enn bedre lønn.. I tillegg trenger vi en omorganisering og ny/bedre fordeling av oppgaver.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #19 Skrevet 16. april 2024 Hmm, jeg tenker at de eneste det går utover når man velger å jobbe turnus er familien og ikke en selv. Man har jo mer fri (færre arbeidstimer) enn andre som jobber 40 timer i uken, jobber man overtid får man betalt for det. Har du turnusarbeid og barn får du myyyye mer egentid enn den som stiller opp hjemme når du er på jobb. Beklager å si det, men «ubekvem» er nok et relativt begrep - og man står fritt til å søke de jobbene som finnes. Jeg føler det er JEG som betalte prisen for mannens turnus i 10 år. Jeg måtte ha fleksitid og både kunne levere og hente i bhg, jeg var alene morgen, ettermiddag, kvelder, netter pg helger konstant. Og så mener du at HAN skulle fått mer betalt? Vil man tjene en million i året må man i de aller fleste tilfeller påta seg mye mer ansvar, si ifra seg rett på overtidsbetalt, og jobber når jobben krever det - ofte mye mer enn 8 timer om dagen. Alle på ledernivå hos oss har møter 8-16, og så kan de gjøre alt det de egentlig burde gjort av jobbing på dagtid på kvelden når barna er i seng. Vi snakker 2-4 timer HVER DAG uten ekstra betalt. Jeg synes de med bachelornivå i praktiske yrker bør fortsette å ligge på gjennomsnittslønn etter alle tillegg, og jeg tenker at det skal mye til å øke lønna såpass som de fleste i ekkokammeret av sykepleiere og lærere synes de fortjener fordi de er viktigere enn alle andre. Anonymkode: 002d9...cc1 3
mitch92 Skrevet 16. april 2024 #20 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hmm, jeg tenker at de eneste det går utover når man velger å jobbe turnus er familien og ikke en selv. Man har jo mer fri (færre arbeidstimer) enn andre som jobber 40 timer i uken, jobber man overtid får man betalt for det. Har du turnusarbeid og barn får du myyyye mer egentid enn den som stiller opp hjemme når du er på jobb. Beklager å si det, men «ubekvem» er nok et relativt begrep - og man står fritt til å søke de jobbene som finnes. Jeg føler det er JEG som betalte prisen for mannens turnus i 10 år. Jeg måtte ha fleksitid og både kunne levere og hente i bhg, jeg var alene morgen, ettermiddag, kvelder, netter pg helger konstant. Og så mener du at HAN skulle fått mer betalt? Vil man tjene en million i året må man i de aller fleste tilfeller påta seg mye mer ansvar, si ifra seg rett på overtidsbetalt, og jobber når jobben krever det - ofte mye mer enn 8 timer om dagen. Alle på ledernivå hos oss har møter 8-16, og så kan de gjøre alt det de egentlig burde gjort av jobbing på dagtid på kvelden når barna er i seng. Vi snakker 2-4 timer HVER DAG uten ekstra betalt. Jeg synes de med bachelornivå i praktiske yrker bør fortsette å ligge på gjennomsnittslønn etter alle tillegg, og jeg tenker at det skal mye til å øke lønna såpass som de fleste i ekkokammeret av sykepleiere og lærere synes de fortjener fordi de er viktigere enn alle andre. Anonymkode: 002d9...cc1 Ja det er jo han som jobber ikke du? Altså... 😅 Det er ikke bare fryd og gammen og egentid å jobbe turnus. Mye av tiden brukes for å komme seg etter hektiske vakter, mangel på søvn (sen/tidlig og natt). Du tror ikke det tærer noe på mannen din å vite atqt du er alene med barna mye og ikke få være med dere? Eller at feriene som kunne vært tilbrakt sammen så er han på jobb?Tror kanskje du trenger en reality check. Gjennomsnittlig lønn for over gjennomsnittet slit mtp vaktbelastning er oppskrift på å øke helsepersonellmangelen. Du virker kun å ha evne til å se deg selv og ikke noe som helst av slitet til mannen din. Glad jeg ikke har en partner som deg herrefred.. ingen har snakket om en million heller forøvrig men noe mer enn 20 kroner per timen me enn kveldsvakt for å risikere helsa si syns jeg er lavt. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå