AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #1 Skrevet 16. april 2024 Hva er det gruppesamtaler som gjør det til en så god og mye brukt behandlingsform for mange lidelser? Anonymkode: 35bd1...480
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #2 Skrevet 16. april 2024 Sjekk ut podcasten sinnsyn, han har flere episoder om gruppeterapi. Han som lager podcasten er psykolog med gruppeterapi som spesialfelt. Anonymkode: b8a69...cb4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #3 Skrevet 16. april 2024 Jeg tror noe av poenget er at relasjoner kan virke helende og det er bra å se andres perspektiv og høre at andre sliter med det samme som en selv. Et slags fellesskap. Problemet er at man enkelte steder settes sammen med folk man overhode ikke passer med, feks folk med emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse og voldsom utagering sammen med folk med alvorlig sosial angst - som bare var stille og redde hele tiden. Jeg tror dps tenker «syk er syk», men det er jo sjelden der fellesskapet ligger. Anonymkode: 9cc88...096
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #4 Skrevet 16. april 2024 For å "behandle" flest mulig Anonymkode: 93c3e...81b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #5 Skrevet 16. april 2024 For min del var det utrolig godt å møte andre i samme situasjon. Det å kunne snakke med noen som kunne si "jeg vet hbordan du har det" og de faktisk mente det fordi de hadde opplevd det selv. Det lettet liksom litt på skammen, skyldfølelsen og det å føle seg alene. Anonymkode: 42c17...30b 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå