Gå til innhold

Gentest kreft

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tatt gentest? Hvor lang tid før du fikk svar? Det står opptil 2 mnder men går det og få det før? Hva skjedde etter testing? 

Anonymkode: f1e73...1b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken gentest? BRCA?

Svartiden er bare ca, kan komme før eller kan komme etter. Hva som skjer avhenger av hvilken test det er. Hva sa den som henviste deg til testen?

Anonymkode: d73a4...940

Skrevet

Jeg fikk den kjapt, var nok bare snakk om 1-2 uker.

Skrevet

Tok 2-3 uker før jeg fikk svar. Fikk brev og oppringt 

AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke helt hvor lang tid det tok. Siden det var lang reisevei ble vi oppringt i etterkant av testen og informert om resultatet. Fikk vel også et brev i posten og et nummer vi kunne ringe om vi hadde flere spørsmål. Vi hadde ikke noen av de arvelige typene, så det skjedde ingenting. Var bærer av en genfeil, men det fikk ikke noen praktiske konsekvenser.

Anonymkode: ca1f0...646

AnonymBruker
Skrevet

Får jeg spørre: tok du pga kreft som går igjen i familien eller «bare fordi»? Min pappa døde av kreft for 10 år siden, og er den eneste jeg vet om i familien som har hatt kreft - men legen anbefalte meg den gangen å ta test, men jeg har ikke gjort det.

Anonymkode: 81ccd...a93

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får jeg spørre: tok du pga kreft som går igjen i familien eller «bare fordi»? Min pappa døde av kreft for 10 år siden, og er den eneste jeg vet om i familien som har hatt kreft - men legen anbefalte meg den gangen å ta test, men jeg har ikke gjort det.

Anonymkode: 81ccd...a93

Mye kreft i familien. Er ikke bare å ta testen man henvises. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvilken gentest? BRCA?

Svartiden er bare ca, kan komme før eller kan komme etter. Hva som skjer avhenger av hvilken test det er. Hva sa den som henviste deg til testen?

Anonymkode: d73a4...940

BRCA ja. De har sikkert sagt mye jeg ikke har fått med meg eneste jeg husker nå er at jeg venter på sendingen dems med utstyret og at jeg skal poste familiehistorikken så fort som mulig. Gruer meg helt vanvittig og håper ikke jeg plutselig bare blir oppringt at jeg har genet mens jeg er avsted😱 men vill jo få det overstått også så vill vite så fort som de har svar også.. 

dere som har testet positivt , gikk det også over telefon?

Anonymkode: f1e73...1b6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...