AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #1 Skrevet 15. april 2024 Jeg skal steriliseres. Skulle egentlig steriliseres i 2021, men ble sendt hjem av anestesilegen grunnet kort tid siden jeg hadde hatt korona. Skulle få ny time, men har ikke hørt noe. Burde ha purret, men vi har vært konstant syke siden da. Vi har bokstavligtalt ikke hatt mer enn 8 dager sammenhengende uten sykdom i hus siden 2021. Blandt annet har vi hatt korona 5 ganger. Så jeg har hele tiden tenkt at vi må bli kvitt sykdom først… Nå har jeg blitt gravid. Vi har brukt kondom, men en må ha sviktet. Må ta abort ettersom jeg nesten ikke overlevde sist svangerskap og har forbud mot nytt svangerskap (derav innvilget offentlig dekket sterilisering). Jeg kan ikke ta medisinsk abort ettersom jeg prøvde de medisinene for å hjelpe til med tømming etter fødsel (rester som ikke kom ut), og reagerte med hjertetrøbbel på dem. Fikk beskjed om å kutte tvert og aldri ta dem igjen. (Jeg har bakenliggende utfordringer med hjertet). Dermed blir det kirurgisk abort. Tror dere jeg kan få steriliseringen samtidig? Når jeg likevel må inn…. Skjønner at det er større inngrep med steriliseringen, men samtidig må det jo være mindre resurskrevende å slå to fluer i en smekk? Skal spørre dem når jeg ringer neste uke, men er ikke vits å ringe enda, da man bare blir avvist når man er kortere enn 6 uker på vei… Anonymkode: c56e4...c97
Mymlen Skrevet 15. april 2024 #2 Skrevet 15. april 2024 Kirurgisk abort er jeg usikker på hvor de går inn, men sterilisering av kvinner er gjennom kikhul i magen. Siden egglederne skal kuttes/knytes, må nok livmor være ferdig renset der du har hatt minst en vanlig menstruasjon først? Det er vanlig å sterilisere i forbindelse med keisersnitt, men da er jo alt åpent uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå