AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #1 Skrevet 15. april 2024 Har en venninne som er begynt å klenge seg mellom og overta samtaler med alle menn jeg snakker med. Selv om det fra min side er bare vennskap, er det begynt å bli veldig irriterende. Og i helgen som var ble jeg invitert på grilling, hun var ikke med, og en mann som var der sa at hvis hun hadde kommet ville han ha gått, fordi hun er så innpåsliten. Da skjønte jeg at i allfall noen menn også reagerer på dette. Hun var ikke slikt før, har startet med det de siste årene. Så..hva gjør man videre med dette "problemet"? Anonymkode: 71f84...8da 2 1
Kullsyrevann Skrevet 15. april 2024 #2 Skrevet 15. april 2024 Ah ja, den beryktede "pick me" jenta. Er et helvetes mas å så åpenbart for alle andre enn henne. Det handler om at hun må føle seg som stjerna i rommet, hvis ikke bryter selvbildet sammen. Har hun blitt dumpet eller vært uheldig på datingmarkedet? 1 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #3 Skrevet 15. april 2024 Ja egentlig. Hun har slanket seg veldig mye de siste årene...hadde nok ikke så mye tjangs før. Hun oppførte seg ikke slik tidligere da hun var overvektig Anonymkode: 71f84...8da 1 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #4 Skrevet 15. april 2024 Jeg ville vært forsiktig med å si noe, i frykt for reaksjonen hennes. Hvor gode venninner er dere? Vil hun tåle det hvis du sier ifra, eller vil hun bli sint, og beskylde deg for å være sjalu etc. Hun høres ut som om hun er veldig usikker og needy, og da tenker jeg man skal velge sine ord med omhu. Eventuelt så sier du det til henne, og tåler reaksjonen. Jeg ville ha sagt det han fyren sa (litt snillere), og spurt om det hadde skjedd noe der - for så å komme inn på temaet - på en objektiv måte. Anonymkode: 41b2a...d4e 1 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #5 Skrevet 15. april 2024 Har kjent henne i mange år, men hun er som sagt veldig forandret. Feks så sto jeg og ei annen å snakket med en mann hun ikke kjente da ennå, hun kom inn og rett til oss, klenga seg mellom meg og hun jeg var der med fra før, og begynte å stryke ham på kinnene, sa du er så fin osv. Holdt på lenge. Og jeg blir nesten flau på hennes vegne.. og har lyst å unngå henne.. Anonymkode: 71f84...8da
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #6 Skrevet 15. april 2024 Hun har vel fått en slags større selvtillit etter vektnedgangen, blandet med usikkerhet, på en måte, ja, det er selvmotsigende. Uansett, hun har bare ikke peiling på hva hun driver på med, og skal ta igjen for alt hun føler hun har gått glipp av. Samtidig som hun kanskje føler seg "best og finest" på en måte og tror alle menn plutselig er klar for henne. Jeg vet ikke, men det er dette som slo meg først. Hvor god venninne er hun, altså hvor nære er dere? Om dere er noe nær, så kan du si det til henne, selv om det nok er kjipt å både si ifra og motta. Det vil jo hjelpe både henne og alle andre. Kvinn deg opp og snakk med henne. Anonymkode: 00b40...a8c 3 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #7 Skrevet 16. april 2024 Jeg vet ikke. Har en slik venninne selv, og det handler om dårlig selvfølelse og behov for oppmerksomhet. Hun har dessverre vært slik siden vi var tenåringer, og det ble ikke bedre av at hun ble (ulykkelig) gift heller. Snarere tvert imot. Nå er hun skilt, og dette er blitt så intenst at flere ektemenn protesterer på at hun inviteres med på ting. Vi damene er faktisk mer villige til å overse dette enn mennene som føler seg angrepet. Min mann fikk nok på en fest hun var så innpåsliten at han ba meg oppholde henne når han gikk på toalettet, for han var redd for at hun skulle følge etter, og han skulle komme i en klemme mellom å ikke havne i en situasjon jeg ville bli sur for eller måtte bli direkte ufin mot henne. En ektemann synes hun er gøy, de andre synes hun er for mye. Vi kvinner synes også hun er for mye, men vet at det ikke nytter å si noe til henne, og er også glade i henne, samt at vi på en måte har en slags medfølelse for at hun er slik. Dessuten er vi regelrett vant til at hun er slik. Dessverre har nå dette ført til at hun utelukkes fra mye, og det hjelper jo ikke på at hun får bedre selvfølelse eller oppførsel når hun er med på noe. Hun blir bare mer needy og intens, for hun blir jo mer ensom. Veldig trist egentlig, for hun er egentlig veldig søt og grei, og veldig ensom og nedfor etter skilsmissen. Det som gir henne positivt påfyll oppleves bare for negativt for mange andre, så det er blitt veldig vanskelig å takle. Anbefaler deg å prøve å prate med henne om dette, men kan ikke garantere at det virker. Vi har forsøkt mange ganger. Anonymkode: 7330a...9c3 1 5 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #8 Skrevet 16. april 2024 Jeg hadde ei sånn venninne, det vennskapet gikk over da hun forsøkte å ligge med min samboer. En ting var da vi var single og jeg møtte en fyr et par ganger, så møtte hun han sammen med meg og begynte å flørte med han foran meg. Han er single og kan fritt velge og vrake, kan han velge andre fremfor meg så var ikke vi meningen at skulle skje. Et par ganger endte hun til sengs med kamerater av meg og andre ganger med noen jeg datet et par ganger. Ene fyren drev jeg på med og hadde ligget med 2-3 ganger, men han viste tegn på sjalus, kontroll og vold så det var ok å gi slipp. Hun trodde derimot at jeg var sjalu da hun begynte å ligge med han. Hun endte med å leve i et ekstremt voldelig forhold og tilslutt besøksforbud. Noen år senere så møttes vi igjen, hun ble kjent med min nye samboer og lå med broren hans. En kveld etter fest overnattet hun på gjesterommet og sto brått naken utenfor toalettet og ventet på min samboer. Samboer er heldigvis til å stole på, han syns det var ganske ekkelt og turte ikke gå på do mer den natten. Har null tillit til slike jenter. Anonymkode: 4ebf8...7e6 4 3 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #10 Skrevet 16. april 2024 Tough cookie skrev (26 minutter siden): Hvor gammel er venninnen din? Over 40 Anonymkode: 71f84...8da
Tough cookie Skrevet 16. april 2024 #11 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Over 40 Anonymkode: 71f84...8da Tragisk 1 3
Isambard Skrevet 16. april 2024 #12 Skrevet 16. april 2024 Den er vanskelig, men jeg tenker det er best å ikke si noe. Hun har kanskje lav nok selvtillit fra før. Det får bli opp til mennene å si fra hvis det blir for mye. 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #13 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg vet ikke. Har en slik venninne selv, og det handler om dårlig selvfølelse og behov for oppmerksomhet. Hun har dessverre vært slik siden vi var tenåringer, og det ble ikke bedre av at hun ble (ulykkelig) gift heller. Snarere tvert imot. Nå er hun skilt, og dette er blitt så intenst at flere ektemenn protesterer på at hun inviteres med på ting. Vi damene er faktisk mer villige til å overse dette enn mennene som føler seg angrepet. Min mann fikk nok på en fest hun var så innpåsliten at han ba meg oppholde henne når han gikk på toalettet, for han var redd for at hun skulle følge etter, og han skulle komme i en klemme mellom å ikke havne i en situasjon jeg ville bli sur for eller måtte bli direkte ufin mot henne. En ektemann synes hun er gøy, de andre synes hun er for mye. Vi kvinner synes også hun er for mye, men vet at det ikke nytter å si noe til henne, og er også glade i henne, samt at vi på en måte har en slags medfølelse for at hun er slik. Dessuten er vi regelrett vant til at hun er slik. Dessverre har nå dette ført til at hun utelukkes fra mye, og det hjelper jo ikke på at hun får bedre selvfølelse eller oppførsel når hun er med på noe. Hun blir bare mer needy og intens, for hun blir jo mer ensom. Veldig trist egentlig, for hun er egentlig veldig søt og grei, og veldig ensom og nedfor etter skilsmissen. Det som gir henne positivt påfyll oppleves bare for negativt for mange andre, så det er blitt veldig vanskelig å takle. Anbefaler deg å prøve å prate med henne om dette, men kan ikke garantere at det virker. Vi har forsøkt mange ganger. Anonymkode: 7330a...9c3 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hun har vel fått en slags større selvtillit etter vektnedgangen, blandet med usikkerhet, på en måte, ja, det er selvmotsigende. Uansett, hun har bare ikke peiling på hva hun driver på med, og skal ta igjen for alt hun føler hun har gått glipp av. Samtidig som hun kanskje føler seg "best og finest" på en måte og tror alle menn plutselig er klar for henne. Jeg vet ikke, men det er dette som slo meg først. Hvor god venninne er hun, altså hvor nære er dere? Om dere er noe nær, så kan du si det til henne, selv om det nok er kjipt å både si ifra og motta. Det vil jo hjelpe både henne og alle andre. Kvinn deg opp og snakk med henne. Anonymkode: 00b40...a8c Vi har kjent hverandre siden vi var tenåringer. Vi var veldig nær i mange år men så fikk vi barn og samboere og hun holdt seg mer for seg selv. Hun har prøvd å gå ut av forholdet med mannen mange ganger opp igjennom årene men det virker ikke som hun kan være alene. Han er den eneste hun har vært i forhold med. Og så har hun perioder hun vil ut på byen, og da flørter og styrer hun og snakker som om hun er singel. Jeg har sagt flere ganger, du er gift, så andre hører. Skjønner hva du mener med større selvtillit blandet med usikkerhet, har tenkt det samme. Synes også at hun virker passiv aggressiv noen ganger. Vi er flere venninner som har kjent hverandre siden vi var ung og som bruker å møtes. Jeg har egentlig mest lyst til å kutte henne ut fordi jeg er lei og har mine tvil om at det nytter å prate med henne. Men jeg kan jo ikke si til de andre hvordan Jeg opplever dette fordi jeg vet ikke om de opplever det på samme måte. Og da kan det virke som det er jeg som er problemet og vil ha henne bort eller at jeg er sjalu. Anonymkode: 71f84...8da 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #14 Skrevet 16. april 2024 Isambard skrev (Akkurat nå): Den er vanskelig, men jeg tenker det er best å ikke si noe. Hun har kanskje lav nok selvtillit fra før. Det får bli opp til mennene å si fra hvis det blir for mye. Jeg er selv singel men har ikke vært sammen med noen på tre og et halvt år. Har bare lyst til å danse og prate med menn hvis jeg er på byen. Det som er slitsomt er at hvis jeg danser med noen så går hun rett på de og overtar, eller begynner å stryke på de og holde i hånden osv. Anonymkode: 71f84...8da 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #15 Skrevet 16. april 2024 Har ingen positive opplevelser m3d slike veninder. Det begynner der også går det over i sjalusi og baksnakking. Så trekker meg stille og rolig unna. Å ta en oppvask med de har jeg kun erfaring med at det blir værre. Så jeg hadde iallefall vært veldig selektiv iht hva jeg hadde tatt med henne på Anonymkode: 83ec4...a00 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #16 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har ingen positive opplevelser m3d slike veninder. Det begynner der også går det over i sjalusi og baksnakking. Så trekker meg stille og rolig unna. Å ta en oppvask med de har jeg kun erfaring med at det blir værre. Så jeg hadde iallefall vært veldig selektiv iht hva jeg hadde tatt med henne på Anonymkode: 83ec4...a00 Ja har litt følelsen av at hun kan bli verre og at hun kan ødelegge forholdene mine med de andre felles venninnene, selv om flere nok har begynt å se det samme. Det som er vanskelig i forhold til å kutte henne ut er at vi har så mange felles kjente Anonymkode: 71f84...8da 1
sommerkroppen Skrevet 16. april 2024 #17 Skrevet 16. april 2024 Hvis du har en følelse av at det uansett ikke vil nå inn ved å prate med henne, så ville jeg latt være. Men jeg ville begrenset aktiviteten, og droppet å invitere henne med på ting. Spør hun, så får du heller svare på vegne av både du og flere. Blir hun sur så er det vel ingen tap sånn egentlig? 1 1
Isambard Skrevet 16. april 2024 #18 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er selv singel men har ikke vært sammen med noen på tre og et halvt år. Har bare lyst til å danse og prate med menn hvis jeg er på byen. Det som er slitsomt er at hvis jeg danser med noen så går hun rett på de og overtar, eller begynner å stryke på de og holde i hånden osv. Anonymkode: 71f84...8da Ok. Det bør du si fra om, for det er ikke greit. 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #19 Skrevet 16. april 2024 sommerkroppen skrev (1 minutt siden): Hvis du har en følelse av at det uansett ikke vil nå inn ved å prate med henne, så ville jeg latt være. Men jeg ville begrenset aktiviteten, og droppet å invitere henne med på ting. Spør hun, så får du heller svare på vegne av både du og flere. Blir hun sur så er det vel ingen tap sånn egentlig? Vi har en fellesgruppe på Facebook, så alle vet om noen skal noe, og det blir jo vanskelig å ikke invitere henne da Anonymkode: 71f84...8da
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #20 Skrevet 16. april 2024 Isambard skrev (2 minutter siden): Ok. Det bør du si fra om, for det er ikke greit. Ja burde si i fra, men har en følelse av at det kan komme til å gå ut over meg selv. Hun kan virke passiv aggressiv også og komme med nesten skjulte spydigheter om du skjønner. Ikke hvis man er alene med henne men hvis man er flere sammen Anonymkode: 71f84...8da 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå