AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #1 Skrevet 15. april 2024 Jeg møtte mannen med stor M. The one and only. Etter etter 11 år langt dårlig forhold med psykisk vold, alenemor. Møtte jeg brått en mann som viste meg kjærlighet. På en måte jeg aldri har opplevd før… har aldri følt meg så elsket. Så trygg. Vi snakket om alt. Vi delte alt. Etter hvert flyttet vi sammen. Ungene våres kom så godt overens, endelig kjente jeg på en lykkelig følelse. så begynte det… eks konen hans klikker. Nekter samvær. Vil han skal dumpe meg. Lager ett H for oss men vi sto stødig i det. I flere mnd med trakassering, barnevernet, trusler, alt. Så håper jeg at ting skulle roe seg… men så kommer det fram: han har en gjeld på 1,5 millioner. Som er hos namsmannen. Hatt lønnstrekk. Venter på gjeldsordning. Dette er ingenting han har nevnt tidligere… noen gang. Jeg har ikke sett Dette komme. Fikk sjokk… men etter sjokket støttet jeg, sa vi skulle komme oss gjennom dette sammen. så endret han seg. Ble kald, avvisende, ingen kjærlighet lenger. Nærhet. Ingenting… plutselig bryr han seg ikke om barnet mitt, mine følelser, kan legge seg selvom jeg er lei meg, før snakket vi alltid ut om ting, kritiserer alt jeg gjør. Jeg er aldri god nok lenger. Noen dager er jeg men det er mer av de dårlige. så tok jeg en prat.. sa at alt jeg følte. Og at jeg fikk ett behov for å beskytte meg og mitt barn fordi jeg følte han ikke var den jeg kjente. Da dumpet han meg, kaldt og brutalt. Pakket tingene og reiste. På under 2 timer. Igjen sto jeg, knust. Oppriktig knust. Barnet mitt, knust. Så angrer han…. Vi snakket og prøver igjen. men han er så ustabil i humør. Gir ingen bekreftelse. Jeg har fortalt at den hendelsen sitter i meg, jeg trenger litt bekreftelse fra han… men han klarer ikke. Han vet ikke hvorfor for han elsker meg sier han. Han blir sjalu om jeg får oppmerksomhet fra andre eller meldinger fra andre menn som er medstudenter eller kollegaer klarer ikke gi meg kjærlighet slik som før. For jeg vet han kan. Har opplevd han når han elsker. Han mener en del av følelsen forsvant når jeg fikk vite sannheten om gjelden for da mistet han selvtilliten sin ovenfor meg. hva skal jeg gjøre? Går konstant med uro. Anonymkode: ee148...c18 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #2 Skrevet 15. april 2024 Du forlater han selvsagt. Ble han sammen deg for penger? Så sprakk boblen. En falsk elsker, sorry. Ta vare på deg selv og ditt barn. Dere har opplevd nok fra før. Anonymkode: 67277...dfc 14 3 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #3 Skrevet 15. april 2024 Forlat han. Beskytt deg selv og barnet ditt. Høres ut som starten på enda et forhold med psykisk vold… Anonymkode: 37613...15e 5 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #4 Skrevet 15. april 2024 Tror dere det? At det er falskt? Er jeg så naiv? Dette gjør så vondt. Hva som gjør at dere tenker det? Er det gjelden? Trenger bare snakke med noen. Anonymkode: ee148...c18
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #5 Skrevet 15. april 2024 Dette høres absolutt ikke bra ut og det må være utrolig utmattende for deg! Jeg har tidligere vært i et noe lignende forhold.. og det tok lang tid før jeg innså at jeg fortjente bedre! Jeg var selvfølgelig redd.. man blir fort vant til å være to, ha noen å dele alt med, ikke sove alene. Følelsen av at «klarer jeg meg egentlig alene?». Etter mye om og men så forlot jeg han, og har aldri sett meg tilbake. I dag ser jeg tilbake på dette og blir litt uvel, jeg burde støttet meg selv hele veien. Det viktigste er jo hvordan han behandler deg.. hvordan han får deg til å føle deg. Tror du egentlig han kommer til å forandre seg? Jeg synes du fortjener bedre Anonymkode: f278a...fde 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #6 Skrevet 15. april 2024 Ikke ta ham tilbake! Eller, dump ham, siden du har gått med på å prøve igjen. Dette vil ikke fungere. Han gir deg ikke noen grunn til å ha tillit til ham mer. I tillegg har han begynt å behandle deg dårlig, på en måte som er svært ødeleggende for deg. Dump ham - og se om du kan få hjelp til å bearbeide begge disse forholdene og det de har gjort mot deg. Ikke utsett barnet ditt for denne mannen som nå er blitt så ustabil. Anonymkode: 33309...a5f 4
Jessic_a Skrevet 15. april 2024 #7 Skrevet 15. april 2024 I en alder der jeg er voksen, trygg og har det bra, så hadde jeg dumpet han. Altfor rotete og stygg situasjon . Det finnes andre menn! 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #8 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror dere det? At det er falskt? Er jeg så naiv? Dette gjør så vondt. Hva som gjør at dere tenker det? Er det gjelden? Trenger bare snakke med noen. Anonymkode: ee148...c18 Han virker veldig ustabil. Kald, trekker seg unna deg, forlater deg og barnet på den måten. Ikke normal oppførsel, og absolutt ikke noe et barn skal måtte oppleve. Anonymkode: 37613...15e 5 2 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #9 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette høres absolutt ikke bra ut og det må være utrolig utmattende for deg! Jeg har tidligere vært i et noe lignende forhold.. og det tok lang tid før jeg innså at jeg fortjente bedre! Jeg var selvfølgelig redd.. man blir fort vant til å være to, ha noen å dele alt med, ikke sove alene. Følelsen av at «klarer jeg meg egentlig alene?». Etter mye om og men så forlot jeg han, og har aldri sett meg tilbake. I dag ser jeg tilbake på dette og blir litt uvel, jeg burde støttet meg selv hele veien. Det viktigste er jo hvordan han behandler deg.. hvordan han får deg til å føle deg. Tror du egentlig han kommer til å forandre seg? Jeg synes du fortjener bedre Anonymkode: f278a...fde Akkurat dette: jeg har slitt mye med angst.. og han ble en trygghet. Han klarte å håndtere meg. Så jeg er livredd for den alene følelsen. Både psykisk , og økonomisk. Den bekymringen det er ved å være alene. Jeg er 100% alene med barnet mitt . Mottar ingen barnebidrag eller noe. Fordi faren til barnet truer meg å saksøke meg for omsorgen om jeg krever barnebidrag. Men han ønsker ikke ha barnet. Jeg føler jeg konstant er i sjakk matt. Uansett… Anonymkode: ee148...c18 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #10 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han virker veldig ustabil. Kald, trekker seg unna deg, forlater deg og barnet på den måten. Ikke normal oppførsel, og absolutt ikke noe et barn skal måtte oppleve. Anonymkode: 37613...15e Jeg er helt enig. Logikken i meg ser det 100%. Hjertet mitt er livredd. Anonymkode: ee148...c18
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #11 Skrevet 15. april 2024 Jessic_a skrev (5 minutter siden): I en alder der jeg er voksen, trygg og har det bra, så hadde jeg dumpet han. Altfor rotete og stygg situasjon . Det finnes andre menn! Ja… jeg har vel bare mistet troen på at detfinnes andre menn. Kanskje dette er det jeg fortjener. Jeg har ikke lyst å leve livet alene. Sikkert klisje men jeg vil elske noen og bli elsket. Være to. Anonymkode: ee148...c18 2
Jessic_a Skrevet 15. april 2024 #12 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja… jeg har vel bare mistet troen på at detfinnes andre menn. Kanskje dette er det jeg fortjener. Jeg har ikke lyst å leve livet alene. Sikkert klisje men jeg vil elske noen og bli elsket. Være to. Anonymkode: ee148...c18 Du fortjener overhodet ikke en mann som mishandler deg. Kanskje du kan ta noen steg tilbake og tenke på livet ditt og hva du fortjener ? Bli kjent med deg selv og reflektere 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #13 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja… jeg har vel bare mistet troen på at detfinnes andre menn. Kanskje dette er det jeg fortjener. Jeg har ikke lyst å leve livet alene. Sikkert klisje men jeg vil elske noen og bli elsket. Være to. Anonymkode: ee148...c18 Du offrer barnet ditt TS. Er på vei å ødelegge barnet ditt fordi du vil bli elsket av en som behandler deg og barnet som søppel🚩🚩🚩 Anonymkode: 82c05...c8a 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #14 Skrevet 15. april 2024 Jessic_a skrev (1 minutt siden): Du fortjener overhodet ikke en mann som mishandler deg. Kanskje du kan ta noen steg tilbake og tenke på livet ditt og hva du fortjener ? Bli kjent med deg selv og reflektere Ja. Jeg har vel ikke troen på meg selv. Er på ett veldig dårlig sted nå.. er så langt nede. Og så ikke denne komme. Jeg ga han hele meg. Anonymkode: ee148...c18 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #15 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du offrer barnet ditt TS. Er på vei å ødelegge barnet ditt fordi du vil bli elsket av en som behandler deg og barnet som søppel🚩🚩🚩 Anonymkode: 82c05...c8a Det er det siste jeg vil. Barnet mitt er alt for meg. Alt. Anonymkode: ee148...c18 4
TomSawyer Skrevet 15. april 2024 #16 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg møtte mannen med stor M. The one and only. Etter etter 11 år langt dårlig forhold med psykisk vold, alenemor. Møtte jeg brått en mann som viste meg kjærlighet. På en måte jeg aldri har opplevd før… har aldri følt meg så elsket. Så trygg. Vi snakket om alt. Vi delte alt. Etter hvert flyttet vi sammen. Ungene våres kom så godt overens, endelig kjente jeg på en lykkelig følelse. så begynte det… eks konen hans klikker. Nekter samvær. Vil han skal dumpe meg. Lager ett H for oss men vi sto stødig i det. I flere mnd med trakassering, barnevernet, trusler, alt. Så håper jeg at ting skulle roe seg… men så kommer det fram: han har en gjeld på 1,5 millioner. Som er hos namsmannen. Hatt lønnstrekk. Venter på gjeldsordning. Dette er ingenting han har nevnt tidligere… noen gang. Jeg har ikke sett Dette komme. Fikk sjokk… men etter sjokket støttet jeg, sa vi skulle komme oss gjennom dette sammen. så endret han seg. Ble kald, avvisende, ingen kjærlighet lenger. Nærhet. Ingenting… plutselig bryr han seg ikke om barnet mitt, mine følelser, kan legge seg selvom jeg er lei meg, før snakket vi alltid ut om ting, kritiserer alt jeg gjør. Jeg er aldri god nok lenger. Noen dager er jeg men det er mer av de dårlige. så tok jeg en prat.. sa at alt jeg følte. Og at jeg fikk ett behov for å beskytte meg og mitt barn fordi jeg følte han ikke var den jeg kjente. Da dumpet han meg, kaldt og brutalt. Pakket tingene og reiste. På under 2 timer. Igjen sto jeg, knust. Oppriktig knust. Barnet mitt, knust. Så angrer han…. Vi snakket og prøver igjen. men han er så ustabil i humør. Gir ingen bekreftelse. Jeg har fortalt at den hendelsen sitter i meg, jeg trenger litt bekreftelse fra han… men han klarer ikke. Han vet ikke hvorfor for han elsker meg sier han. Han blir sjalu om jeg får oppmerksomhet fra andre eller meldinger fra andre menn som er medstudenter eller kollegaer klarer ikke gi meg kjærlighet slik som før. For jeg vet han kan. Har opplevd han når han elsker. Han mener en del av følelsen forsvant når jeg fikk vite sannheten om gjelden for da mistet han selvtilliten sin ovenfor meg. hva skal jeg gjøre? Går konstant med uro. Anonymkode: ee148...c18 Du skal ta på deg de spisse tuppefjortisirævaskoenedine og tuppe han loddrett ut av livet ditt for godt.! 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #17 Skrevet 15. april 2024 TomSawyer skrev (1 minutt siden): Du skal ta på deg de spisse tuppefjortisirævaskoenedine og tuppe han loddrett ut av livet ditt for godt.! Vet ikke om det var spydig eller frekt eller hva men for første gang i kveld så lo jeg litt😂🙊 Anonymkode: ee148...c18 1 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #18 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er det siste jeg vil. Barnet mitt er alt for meg. Alt. Anonymkode: ee148...c18 Da går du. Anonymkode: c34ee...458 4
tøydokka Skrevet 15. april 2024 #19 Skrevet 15. april 2024 Å holde skjult at man har 1,5 mill i gjeld er et såpass stort tillitsbrudd at det i seg selv hadde vært nok til å gå. Han her er ustabil og ikke til å stole på. Han bringer ulykke inn i livet ditt. Forlat han, ikke se deg tilbake. Og så må du lære deg å bli glad i deg selv og å tåle å være alene før du går for noe nytt forhold. 7 1 5
TomSawyer Skrevet 15. april 2024 #20 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet ikke om det var spydig eller frekt eller hva men for første gang i kveld så lo jeg litt😂🙊 Anonymkode: ee148...c18 Fortsett å le ts. Livet er for kort til å kaste bort på psyko menn som han du har nå. Eneste han kommer til å bringe til bordet er problemer..som du må fikse..han vil gjøre deg dønn ulykkelig.. Du virker som en oppegående reflektert kvinne og du har jaggu fortjent bedre enn det der..🫶 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå