AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #1 Skrevet 15. april 2024 Jeg har lån i husbanken til leiligheten min, da jeg kjøpte leiligheten min så betalte jeg inn egenandel på 700 000 kr. Nå skulle jeg hatt ny bil og sliter litt med å få billån. Kan en søke hos husbanken om å øke lånet med f eks 100 000 til bil? Slik som en kan gjøre i en bank? jeg vet ikke så lurer på om noen vet? Anonymkode: d0b99...399
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #2 Skrevet 15. april 2024 Nei, det går ikke. En venn av meg prøvde å øke lånet til oppussing av boligen, men fikk avslag av husbanken. De driver ikke som en vanlig bank. Men du kan jo ta en tlf og høre med dem? Anonymkode: a58da...7cf
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #3 Skrevet 15. april 2024 I § 5-3.Hva det kan gis lån til Kommunen kan gi lån til a) kjøp av bolig b) utbedring og tilpasning av bolig c) oppføring av ny bolig d) refinansiering av dyre lån dersom det bidrar til at husstanden kan bli boende i boligen. Boligen skal være egnet for husstanden, nøktern og rimelig sammenliknet med prisnivået på stedet. Kommunen kan bruke startlånet til å fullfinansiere boligen eller som topplån der private eller Husbanken gir grunnfinansiering. Kommunen skal vurdere om samfinansiering kan oppnås. Anonymkode: 5415d...760
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #4 Skrevet 15. april 2024 Jeg fikk nettopp refinansiert lånet mitt i husbanken pga verdien på bolig har steget. Måtte legge ved verditakst, 3 lønnsslipper og dokumentere at jeg var forsikret. Anonymkode: 44cd9...d96
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #5 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg fikk nettopp refinansiert lånet mitt i husbanken pga verdien på bolig har steget. Måtte legge ved verditakst, 3 lønnsslipper og dokumentere at jeg var forsikret. Anonymkode: 44cd9...d96 Men dette er boliglån i selve husbanken, og ikke startlån? Må bare spørre fordi mange blander begrepene. Anonymkode: f2b5f...0dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå