AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #1 Skrevet 15. april 2024 Nokon som veit om ein kan få Bustadlån med AAP? Eg er på 3dje året på AAP, og er framleis uavklart.. (Har nokre hundretusen i banken, men forstår at det ikkje tel.) Har litt angst for å ringe banken, sidan eg synst det er så fælt å snakke om min usikre situasjon, både helsemessig og økonomisk. Og er vel mest redd for å få eit rungande NEI! Ville berre høyre her om det er nokon som har erfaring med dette 😔 Anonymkode: 5696d...ef4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #2 Skrevet 15. april 2024 AAP er ikkje rekna som fast inntekt, og du vil difor ikkje få bustadlån i banken, dessverre. Eg fekk lån så fort eg gjekk frå AAP til uføretrygd. Anonymkode: 2e920...541 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #3 Skrevet 15. april 2024 Nei, først må situasjonen avklares - jobb, uføretrygd eller en kombinasjon. AAP er en midlertidig ytelse. Anonymkode: 76dca...f1a 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #4 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): AAP er ikkje rekna som fast inntekt, og du vil difor ikkje få bustadlån i banken, dessverre. Eg fekk lån så fort eg gjekk frå AAP til uføretrygd. Anonymkode: 2e920...541 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, først må situasjonen avklares - jobb, uføretrygd eller en kombinasjon. AAP er en midlertidig ytelse. Anonymkode: 76dca...f1a Uff, ja. Var det eg trudde. Men hadde eit håp. Takk for svar! ❤️ Anonymkode: 5696d...ef4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #5 Skrevet 15. april 2024 Jeg fikk husbanklån på aap. Nå skal det sies at søknaden for ufør skulle sendes inn, men jeg fikk faktisk lån før ufør søknaden var sendt. Anonymkode: d2be0...205
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #6 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nokon som veit om ein kan få Bustadlån med AAP? Eg er på 3dje året på AAP, og er framleis uavklart.. (Har nokre hundretusen i banken, men forstår at det ikkje tel.) Har litt angst for å ringe banken, sidan eg synst det er så fælt å snakke om min usikre situasjon, både helsemessig og økonomisk. Og er vel mest redd for å få eit rungande NEI! Ville berre høyre her om det er nokon som har erfaring med dette 😔 Anonymkode: 5696d...ef4 Få uføretrygd. Startlån gis ikke ved aap,men med uføretrygd gis det Anonymkode: dd9ed...8ac 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #7 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): AAP er ikkje rekna som fast inntekt, og du vil difor ikkje få bustadlån i banken, dessverre. Eg fekk lån så fort eg gjekk frå AAP til uføretrygd. Anonymkode: 2e920...541 Hvor mye fikk du i lån på ufør? Jeg trodde man ikke fikk lån på ufør? Er på AAP og antar jeg havner på ufør og antok at jeg ikke fikk boliglån da? Anonymkode: 5052c...682
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #8 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fikk husbanklån på aap. Nå skal det sies at søknaden for ufør skulle sendes inn, men jeg fikk faktisk lån før ufør søknaden var sendt. Anonymkode: d2be0...205 Men du var jo avklart og fikk uføretrygd. Du hadde ikke fått det om ikke. Fikk selv da jeg var uføretrygdet. Du får ikke startlån ved aap uten du er avklart. Anonymkode: dd9ed...8ac 1
Grüner Skrevet 15. april 2024 #9 Skrevet 15. april 2024 For å få innvilget lån, må du ha en viss egenkapital og en stabil inntekt, slik at banken har en trygghet på at du vil klare å betale tilbake lånet ditt.
Grüner Skrevet 15. april 2024 #10 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Få uføretrygd. Startlån gis ikke ved aap,men med uføretrygd gis det Anonymkode: dd9ed...8ac Uføretrygd er ikke noe du bare bestiller. Dessuten kan det jo hende ts klarer å komme tilbake i jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #11 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor mye fikk du i lån på ufør? Jeg trodde man ikke fikk lån på ufør? Er på AAP og antar jeg havner på ufør og antok at jeg ikke fikk boliglån da? Anonymkode: 5052c...682 Uføretrygd er fast inntekt og faktisk sikrere enn lønnsinntekt. Hvor mye du får i lån, beregnes på samme måte som om inntekten var lønn. Anonymkode: c8823...2aa 1
Gjest Lykkedykker Skrevet 15. april 2024 #12 Skrevet 15. april 2024 Jeg og kona fikk da kona hadde aap, mens jeg hadde fast jobb.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #13 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men du var jo avklart og fikk uføretrygd. Du hadde ikke fått det om ikke. Fikk selv da jeg var uføretrygdet. Du får ikke startlån ved aap uten du er avklart. Anonymkode: dd9ed...8ac Var under avklaring er mer riktig. Men det var ganske klart hvor det gikk, derav innvilget. Anonymkode: d2be0...205
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #14 Skrevet 15. april 2024 Jeg fikk øke boliglånet mitt for å kjøpe ut eksmannen da vi skilte oss da jeg var sykemeldt og skulle over på aap. Men foreldrene mine måtte stille som medlåntakere på den delen jeg manglet i egenkapital. fikk kjøpe nytt hus med ny samboer nå på aap noen måneder før uføresøknad skulle bli sendt inn. Anonymkode: 62403...0df
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #15 Skrevet 15. april 2024 Jeg fikk lån på 1,2 mill da jeg gikk på AAP for noen år siden. Hadde god egenkapital, 900 000 og kunne vise til mye sparing siste tiden. Trodde ikke det ville gå, men tok sjansen. Var Nordea som ga lånet. Anonymkode: 7e2bc...cdb 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #16 Skrevet 16. april 2024 Jeg fikk startlån og tilskudd da jeg gikk på AAP, men dette var vel i 2014 så mulig noe har endret seg etter det. Anonymkode: 4e3e9...1ae 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #17 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor mye fikk du i lån på ufør? Jeg trodde man ikke fikk lån på ufør? Er på AAP og antar jeg havner på ufør og antok at jeg ikke fikk boliglån da? Anonymkode: 5052c...682 Eg har fått lån fleire gongar på uføretrygd. Første gongen var det husbanklån på 1,4 og tilskot, men dette er ti-elleve år sidan. Har etterpå fått lån i vanleg bank, både åleine og saman med partner. Anonymkode: 2e920...541
Million Skrevet 16. april 2024 #18 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvor mye fikk du i lån på ufør? Jeg trodde man ikke fikk lån på ufør? Er på AAP og antar jeg havner på ufør og antok at jeg ikke fikk boliglån da? Anonymkode: 5052c...682 Uføretrygd kan jo være veldig forskjellig fra person til person, avhengig av hva man har hatt i jobbinntekt før uføretrygden og også eventuelle forsikringer. Det regnes uansett som fast inntekt, og er uføretrygden høy nok, kan man få boliglån. Jeg er uføretrygdet, har forsikring i tillegg, og har fått boliglån i vanlig bank (flere banker, faktisk, da jeg har "shoppet rundt" etter bedre rentetilbud). Man har også mulighet til å søke om husbanklån om man går på AAP, de godtar dette noen ganger. Får man avslag i vanlige banker som uføretrygdet, kan man også henvende seg til husbanken og søke. De gir lån til varig vanskeligstilte. Men man må selvfølgelig ha betalingsevne. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #19 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg fikk startlån og tilskudd da jeg gikk på AAP, men dette var vel i 2014 så mulig noe har endret seg etter det. Anonymkode: 4e3e9...1ae Oi, heldig du då! ❤️ Anonymkode: 5696d...ef4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #20 Skrevet 17. april 2024 Sjekk med banken din. Jeg har også AAP, og tenkte jeg ikke ville få boliglån. Jeg arvet litt penger, og tok en prat med bankrådgiver for å få råd om hvordan disse pengene kunne forvaltes på best mulig måte. Endte opp med boliglån, og fikk kjøpt meg en leilighet. Vil altså anbefale deg å snakke med banken din. Lykke til 😊 Anonymkode: 7f317...bac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå