Gjest Jalileh Skrevet 7. februar 2006 #3 Skrevet 7. februar 2006 takk for info...jeg var nemlig ikke helt sikker.
Gjest vimse Skrevet 7. februar 2006 #4 Skrevet 7. februar 2006 Og tråkker sikkert ørten og tjue på tærne, men jeg ble bare så
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #5 Skrevet 8. februar 2006 Ja på bokmål så ..... ← Hva er det på nynorsk?
Wonderwoman Skrevet 8. februar 2006 #7 Skrevet 8. februar 2006 Det heter verst både på bokmål og nynorsk såvidt jeg vet
Gjest Purple Skrevet 8. februar 2006 #9 Skrevet 8. februar 2006 DET SKRIVES VERST, IKKE VÆRST!!!!! ← Ja, nemlig! Jeg blir like gal som deg når jeg ser at noen skriver det med æ.
Night Owl Skrevet 8. februar 2006 #10 Skrevet 8. februar 2006 Oj, og jeg som alltid har skrevet det med æ
Shea Skrevet 8. februar 2006 #11 Skrevet 8. februar 2006 (endret) Ja det er det samme på nynorsk, men i denne sms alderen er det jo så mye som skrives på dialekt. Når en sitter foran skjermen og skriver kjappe svar så tror jeg mange inkludert meg , ikke tenker så nøye over det, da det vi skriver ikke er noen formelle brev. Endret 8. februar 2006 av Shea
Night Owl Skrevet 8. februar 2006 #12 Skrevet 8. februar 2006 Ja det er det samme på bokmål, men i denne sms alderen er det jo så mye som skrives på dialekt. Når en sitter foran skjermen og skriver kjappe svar så tror jeg mange inkludert meg , ikke tenker så nøye over det, da det vi skriver ikke er noen formelle brev. ← Det vil jeg også skylde på
Gjest Jalileh Skrevet 8. februar 2006 #14 Skrevet 8. februar 2006 Og tråkker sikkert ørten og tjue på tærne, men jeg ble bare så ← Hehe. Det går fint for min del. Er klar over at jeg trenger litt refreshing i norskkunnskapene mine.
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2006 #15 Skrevet 8. februar 2006 Ja det gjør det! Og takk til strådstarter som kommenterer det! Og det med å skrive på sms og dialekt er ingen unnskyldning. Det er bare et bevis for at dette er med på å forsøple språket vårt.
Night Owl Skrevet 8. februar 2006 #16 Skrevet 8. februar 2006 (endret) Ja det gjør det! Og takk til strådstarter som kommenterer det! Og det med å skrive på sms og dialekt er ingen unnskyldning. Det er bare et bevis for at dette er med på å forsøple språket vårt. ← Språket vårt har jo forandret seg flere ganger og ser ingen grunn til at det skal slutte med det nå... Før skrev vi jo på dansk også... Endret 8. februar 2006 av Night Owl
Anglofil Skrevet 8. februar 2006 #17 Skrevet 8. februar 2006 Ja det gjør det! Og takk til strådstarter som kommenterer det! Og det med å skrive på sms og dialekt er ingen unnskyldning. Det er bare et bevis for at dette er med på å forsøple språket vårt. ← Det ble like stort ramaskrik da vi gikk fra å skrive chauffeur til sjåfør. Dette er en del av utviklingen, til og med du er en del av den. Med mindre du skriver chauffeur da.. Mvh Yvonne
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2006 #18 Skrevet 8. februar 2006 Oj, og jeg som alltid har skrevet det med æ ← Mi tu
Gjest Jalileh Skrevet 8. februar 2006 #19 Skrevet 8. februar 2006 Mi tu ← ehm... du trenger kanskje en liten oppfriskning i engelskkunnskapene dine også kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå