AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #1 Skrevet 15. april 2024 Vi venter snart barn nummer 2 og er veldig spent på hvordan overgangen fra ett til to barn vil bli. Å gå fra ingen til ett barn var utfordrende for oss, så vi vil gjerne høre deres historie for å være litt bedre forberedt denne gangen. Det blir litt over to år mellom barna. Anonymkode: e1ed4...8fd
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #2 Skrevet 15. april 2024 Jeg synes det var lettere enn å gå fra null til ett. Det har nok gjerne noe med erfaring å gjøre. Det var jo selve overgangen til at du alltid måtte være hjemme/ med barnet, som var verst for meg. Forholdet som ikke lenger handlet om mine eller hans behov, men som dreide seg om barnet. Hele livet endret seg da vi gikk fra kun ansvar for oss selv til å ha ansvar for et barn- med alt det innebærer. Nummer 2 der var det litt mer av det samme, litt mer travelt, men ikke livsendrende...på en måte. Du vet hva som kommer, og du får en liten som du kan oppleve det sammen med. Som kan lære seg å dele, være et godt søsken. 2 år er flott! Da har du to som kan leke sammen. Det var 2 år mellom 2 og 3. Det synes jeg var fint! ...og de to er veldig tette. Bare få på plass rutiner og kos deg med dem.😊 Anonymkode: 5dced...e79
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #3 Skrevet 15. april 2024 Fikk nummer to for to uker siden. Det er to år i mellom søskenene. Ikke så stor forandring foreløpig. Mindre søvn og mer bleieskift. Blir sikkert mer stress etterhvert når babyen ikke sover hele dagen. Men vi er to voksne hjemme her hver ettermiddag og natt, så blir vel uansett ikke voldsomt til trykk. Å gå fra 0-1 barn var noe helt annet. Absolutt alt var nytt. Anonymkode: a7320...156
luxifine Skrevet 15. april 2024 #4 Skrevet 15. april 2024 Jeg var mye mer avslappet med nr to, heldigvis for nr var lite medgjørlig mtp endring av rutiner. Så vi la opp planene etter nr 1, nr 2 var "liksom bare med" i mange år. Etterhvert ble hun stor nok til å klare seg selv, omtrent samme tid som han ville mer selv også så det løste seg selv. 4,5 år mellom dem. Barna har lært at noenganger gjør vi ting jeg syntes er kjedelig for å kunne gjøre noen andre glad, så blir det min tur en annen gang. Funker bra det her.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #5 Skrevet 15. april 2024 Støtter meg på de andre. Syns overgangen fra 0-1 var en større overgang. Jeg syntes det ble mer hektisk når nr 2 ble mer mobil med både krabbing/gåing og tok mer plass, men da ble det jo også mer gøy for storesøster med en som kunne «være med» litt mer. 2 1/2 år mellom våre. Snart 5 og 2 1/2 nå og veldig glede av hverandre Også er det jo helt sykt å få nr 2 også elsker du det barnet like høyt som nr 1, noe man ikke greier å skjønne er mulig ❤️ masse lykke til!! Anonymkode: a141c...70b
Arkana Skrevet 15. april 2024 #6 Skrevet 15. april 2024 Som de andre synes vi overgangen fra null til ett barn var størst og etterpå var jo alt av rutiner og slikt på plass. Vi har to år mellom våre barn og synes det har gått veldig greit. Har i grunnen ikke så mange tips, jeg tror det kommer til å gå veldig fint for dere også, rett og slett fordi man er mer erfaren og avslappet. Våre er nå store (11, 13 og 15) og har mye glede av hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå