AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #1 Skrevet 15. april 2024 Hei. Vi har i dag får bekreftet våre mistanker om at datter i 6.kl har dysleksi. Vi skal søke nav om hjelpemidler, bl.a støtte til pc. Noen som kan anbefale hva som er best å bruke sammen med programmet lindys? Finner ingen anbefaler på nettet? Noen som vil dele erfaringer med brun av Lindys(opplæringstid, daglig bruk, om eleven selv er fornøyd, bruk på ungdomsskole). Viner helt ferske, så ønsker så mye info som mulig. Skal melde oss inn i dysleksiforeningen også. Anonymkode: 060ce...a7f
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #2 Skrevet 15. april 2024 Bruker samme program og har en Asus vivobook (bærbar pc) funker helt flott Anonymkode: 293ed...558
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #3 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Bruker samme program og har en Asus vivobook (bærbar pc) funker helt flott Anonymkode: 293ed...558 Var det krevende å lære seg programmet? Anonymkode: 060ce...a7f
Gjest jegerrinne Skrevet 15. april 2024 #4 Skrevet 15. april 2024 Kjøp ikke en for ku 3000kr. Da krasjer det fort hvis barne får forskjellige hjelpe program. Her har de lenova thinkpad husker ikke resten av navnet. Ga vel 10.000 men da har pc og fungert i 4-5 år uten at den har blitt treg. Ho på ppt sa rett ut at de pengene fra nav var alt for lite til en pc som skulle drive programet i mange tilfeller
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #5 Skrevet 15. april 2024 Jeg er voksen dyslektiker, og fikk utdelt pc med aktuelle programmer når jeg fikk i min tid (i 98 7./8.klasse), så jeg kan ikke helt relatere. Jeg har likevel erfaring med programmet fra universitetet og det var lett å lære seg da ihvertfall. Kjempebra at dere blir med i Dysleksiforbundet. Min mor fikk masse kunnskap igjennom dem for meg igjennom skolegangen, og blandene er veldig nyttige. Lurt å følge dem på Facebook også om dere er der. Jeg har selv klart meg bra og har nesten en master i et teoritungt fagområde. Fikk mye tilrettelegging av særlig eksamen ved universitetet jeg gikk på. Kan ikke svare på alt det andre, men ville kommentere på noe. Masse lykke til! Anonymkode: ed6ae...828
Gjest jegerrinne Skrevet 15. april 2024 #6 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Vi har i dag får bekreftet våre mistanker om at datter i 6.kl har dysleksi. Vi skal søke nav om hjelpemidler, bl.a støtte til pc. Noen som kan anbefale hva som er best å bruke sammen med programmet lindys? Finner ingen anbefaler på nettet? Noen som vil dele erfaringer med brun av Lindys(opplæringstid, daglig bruk, om eleven selv er fornøyd, bruk på ungdomsskole). Viner helt ferske, så ønsker så mye info som mulig. Skal melde oss inn i dysleksiforeningen også. Anonymkode: 060ce...a7f Her ble vi som foreldre og barne invitert på kurs på opplæring. Vi har dysleksi alle i husstanden her. Og vi klarte lett å bruke programet på kort tid. Det som er viktig er at de bruker programmet i alle fag. Her hjalp diktering programet i utrolig mye, da fikk de endelig produsert mer tekst, slik at de fikk flytt. Leste inn og programet skrev, dette har de og lov å bruke på tentamener og eksamen.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #7 Skrevet 15. april 2024 jegerrinne skrev (3 timer siden): Kjøp ikke en for ku 3000kr. Da krasjer det fort hvis barne får forskjellige hjelpe program. Her har de lenova thinkpad husker ikke resten av navnet. Ga vel 10.000 men da har pc og fungert i 4-5 år uten at den har blitt treg. Ho på ppt sa rett ut at de pengene fra nav var alt for lite til en pc som skulle drive programet i mange tilfeller Kan vi kjøpe pc godt, og så søke om støtte? Trenger jo noe å bruke programvaren på... Anonymkode: 060ce...a7f
Gjest jegerrinne Skrevet 16. april 2024 #8 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan vi kjøpe pc godt, og så søke om støtte? Trenger jo noe å bruke programvaren på... Anonymkode: 060ce...a7f Ja det kan en. Men noen steder får en avslag på pc fordi eks skolen skriver de har pc og elevene kan låne dems, så viktig å få skolen til å skrive at barne trenger det,
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #9 Skrevet 16. april 2024 jegerrinne skrev (1 time siden): Ja det kan en. Men noen steder får en avslag på pc fordi eks skolen skriver de har pc og elevene kan låne dems, så viktig å få skolen til å skrive at barne trenger det, Eller fordi skolen har læringsbrett (iPad)… skolen vår ville ikke skrive under på det fordi de tilbyr iPad. Men lindsys fungerer bedre på pc. Vi har også et barn med dysleksi i slutten på barneskolen. Anonymkode: 89a3c...c02 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #10 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eller fordi skolen har læringsbrett (iPad)… skolen vår ville ikke skrive under på det fordi de tilbyr iPad. Men lindsys fungerer bedre på pc. Vi har også et barn med dysleksi i slutten på barneskolen. Anonymkode: 89a3c...c02 Vår erfaring er faktisk ipad fungerer bra på noe og andre steder pc best. Så her brukte ungdommen begge deler ut fra det de skulle gjøre. Her fikk vi beskjed derfor viktig at de behersker begge deler. Men ikke lett hvis eks skolen kun vil bruke ipad, eller som i vårt tilfelle kun pc. Selv med skriv fra spesial helsevesen nekter skolen å bruke brettebok osv på nettbrett. Så vi endte med å kjøpe bøker på bretteboka selv Anonymkode: e876e...1af 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå