Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Føndra
Skrevet

Noen spørsmål til dere

1. Hvilken foundation bruker du?

2. Hvordan bruker dere den? Hele ansiktet?

3. Ser det naturlig ut etterpå? (Jeg har en foundation og huden ser helt unaturlig ut. Føles som om jeg har på en maske. Jeg har Smooth Result fra Maybelline).

4. Jeg har ganske stygg hud - porene vises godt (føler jeg). Huden har litt forskjellig farge i ansiktet. Har blandingshud. Hvilken found. kan være bra for meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Noen spørsmål til dere

1. Hvilken foundation bruker du? Chanel et-eller-annet

2. Hvordan bruker dere den? Hele ansiktet? Ja, hele ansiktet, påfører med svamp og fingre

3. Ser det naturlig ut etterpå? (Jeg har en foundation og huden ser helt unaturlig ut. Føles som om jeg har på en maske. Jeg har Smooth Result fra Maybelline). Ja, jeg vil tro det, aldri noen som har sagt at det ser teit/for mye ut ihvertfall

4. Jeg har ganske stygg hud - porene vises godt (føler jeg). Huden har litt forskjellig farge i ansiktet. Har blandingshud. Hvilken found. kan være bra for meg?

Jeg aner ikke, jeg er forholdsvis heldig med huden min

Endret av Fjompe
Skrevet

jeg bruker litt forskjellig. det så veldig kunstig ut før.... husker ikke helt hva jeg brukte da. nå bruker jeg foundations fra maybelline, maxfactor, l'oreal og t.o.m h&m's eget merke.... ser ikke fake ut lenger. jeg vet ikke hvorfor :)

Skrevet

Noen spørsmål til dere

Chanel Vitalumiere

Kommer an på. På dagtid har jeg som oftest bare litt på kinnene og rundt nesen. Om kvelden kjører jeg gjerne full pakke.

3. Ser det naturlig ut etterpå? (Jeg har en foundation og huden ser helt unaturlig ut. Føles som om jeg har på en maske. Jeg har Smooth Result fra Maybelline).

Har aldri fått noen kommentarer på det motsatte.

Det kommer an på om du vil ha en som dekker mest mulig eller er naturlig. Jeg har hørt mye bra om Helena Rubinstein Color Clone som visstnok tilpasser seg ansiktsfargen, men det er vanskelig å si fordi en foundation sjelden passer alle.

Men, for å oppnå best mulig resultat bør du gå innom et parfymeri for å be om prøver der. De kan også hjelpe deg med å finne en foundation som passer din hudtype og hudtone.

Skrevet
Noen spørsmål til dere

Lancome Teint Idole Ultra

Ja jeg bruker den i hele ansiktet. Påfører den med fingrene.

Den ser naturlig ut ja. Bruker også litt løspudder over for å matte ned (har fet T-sone)

4. Jeg har ganske stygg hud - porene vises godt (føler jeg). Huden har litt forskjellig farge i ansiktet. Har blandingshud. Hvilken found. kan være bra for

meg?

Jeg ville gått i ett parfymeri og bedt om noen prøver og sett hvordan de forskjellige ser ut på huden

Gjest Nemesis
Skrevet (endret)

1.

Id BareMinerals

2.

Ja.

3.

Det kommer jo an på hvor mye man har på. Man kan se svært sminket ut, og helt naturlig ut, fritt valg :)

4.

Jeg har også litt ulik farge, og jeg er veldig fornøyd med Id.

Endret av Nemesis
Skrevet

1. Enten ID Bare Minerals (som oftest) eller HR Color Clone.

2. ID bruker jeg i hele ansiktet, men HR bare flekkvis etter behov.

3. Jeg takler ikke dekkende sminke, så bruker bare bittelitt; Color Clone dekker knapt, og det passer meg utmerket. ID kan tilpasses de fleste behov. Ingen av dem har matt finish, men gir glød til huden.

4. Jeg har tørr hud, så for meg er det viktig at foundation ikke tørker ut. Men du kunne jo prøve ID, for den passer alle hudtyper.

Gjest Jalileh
Skrevet (endret)

* I.D Bare Minerals

* Ja.

* Veldig naturlig.

* Usikker. :) Kunne jo prøvd med I.D Bare Minerals og heller dekke til ujevnehetene med noe annet?

Endret av Seniorita_
Gjest KATTAstrofe
Skrevet

1. Helena Rubinstein Color Clone

2. Nei, ikke hele.

3. Ser veldig naturlig ut

4. Kanskje Helena Rubinstein Sensual Clone? Den er flytende, men mer "pudderaktig", passer visstnok blandingshud/fet hud

Skrevet
Noen spørsmål til dere

Dermalogica har en god foundation. Den er ganske dekkende, samtidig som den ikke tetter porene (viktig for å unngår problemhud).

Skrevet

1. Dermalogica sheer tint moisture

(Er egentlig en farget fuktighetskrem)

2. Bruker den i hele ansiktet

3. Ser ekstremt naturlig ut, samtidig som du får en flott glød i ansiktet

4. Vet dessverre ikke, jeg har absolutt ingen problemer med min hud. Den kremen jeg bruker dekker ikke noe egentlig, jeg får angst av maskelignende foundationer. Men kanskje du skulle prøve den fra dermalogica som blir foreslått over?

Skrevet

Chanel Vitalumiere

Det varierer. Noen ganger bruker jeg den i hele ansiktet, mens andre ganger bare i enkelte deler av ansiktet.

3. Ser det naturlig ut etterpå?

Ja, jeg synes den dekker akkurat passe. Ser ikke unaturlig ut.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

1. Nivea Beatué Skin Like

2. Kommer vel litt an på hvor god tid jeg har... Rekker som regel bare å bruke den på de verste kriseområdene.

3. Så lenge du bruker riktig farge skal det se ganske naturlig ut, ja. Bruker du en som er altfor mørk gjør det jo selvfølgelig ikke det. Og om du gjør, burde du passe godt på at du gnir den gjevnt ut, hvis ikke får skjolder og tydelige "foundationstreker" o.l. Det er ikke bra vet du ;)

4. En foundation er jo først og fremst til for å dekke over urenhetene, gi ansiktet en gjevn farge og skjule porer, så hvis du føler at dette fortsatt er et veldig stort problem når du har på deg foundation har du kanskje ikke en som er så kjempebra... Selv om de fleste foundationer er ganske oppskrytt da, men de funker helt greit. Men du kan jo se i parfymerier og spørre om tips og råd, og du finner sikkert også stoff på foundationflaska hvis den er spesielt beregnet for folk med ekstra kvisete hud o.l.

Håper jeg kunne være til noe hjelp!

PS. Føler du at du har problemer med huden er det jo masse rensegreier og kremer og sånt som forebygger det meste!

Skrevet

Chanel sin.

Ja:)

Ja det er narturlig ut.

Det lureste du kan gjøre er å høre med noen som virkelig har peil på forskjellige hudtyper og found.. F.eks på et parfymeri. Man skjønner fort om de bare prater pis eller om de faktisk kan litt. Du trenger jo ikke køpe de dyre der men lytte litt til de rådene de har. Hvis du har uren hud må du huske å rense morgen og kveld og smøre med god fuktighets krem kan også være lurt hvis du ikke allerede gjør det.

Skrevet

- Bruker clarins true comfort foundation

- Av og til bare på deler av huden, men oftest over hele ansiktet. Påfører med fingrene.

- Ja, veldig. Den gir dekker i grunnen godt, men gir veldig god fuktighet, og smelter veldig godt inn i huden. Fargen passe også perfekt.

- Vil garantert anbefale deg å legge inn litt mer penger i foundationen din. Da får du foundtioner som ser mer naturlig ut, holder lengre, hduen tåler bedre og selvom kanskje prisen er dyr så veier det opp med at de varer som regel veldig lenge. Vet ikke helt hvilken du bør ha, men kanskej du bør dra til ett parfymeri/hudpleier og få skikkelig hjelp til hvilken hud du har og hva du bør bruke.

Skrevet (endret)
Noen spørsmål til dere

ID Bare Minerals

I hele ansiktet

Den ser helt naturlig ut, og jeg kjenner ikke at jeg har sminke på meg.

Jeg har også store porer enkelte steder, men Bare Minerals fungerer kjempebra på meg. Jeg sliter også med litt eksem som gjør at jeg blir rød enkelte steder i ansiktet av og til. Bare minerals dekker bra og det ser kjempebra ut. Jeg vil anbefale ID Bare Minerals. 100% naturlige mineraler, ikke tilsatt kunstige stoffer og sånn.

Endret av Saeria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...