Gå til innhold

Vannet legger igjen rødt i dusjen/plantene dør

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt har et oppheng til leker i dusjen som er hvit med lommer og den har blitt helt rød nå og i hjørnene i dusjen ligger det igjen røde flekker. leiligheten som jeg leier vet jeg står på leire grunn og jeg mistenker at vannet ikke er helt rent da og at misfargingen kommer av dette.

Er det farlig? 

Alle grønne plantene mine dør også så jeg har nå undersøkt angående dette og at plantene rett og slett ikke liker vannet.

Hva gjør jeg? Kan jeg koke vannet og avkjøle det før jeg vanner plantene?

Er det farlig på sikt å drikke dette?

Anonymkode: 983a0...a39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leiren fra grunnen kommer ikke inn i rørene med mindre de har sprukket. Ved rød misfarging er det gjerne jern i vannet. Kontakt utleier og be om at det utredes og utbedres.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det bare i dusjen? 

For er det som du sier vil alt av rennende vann i vasker og vaskemaskin også gjelde. 

Anonymkode: 58a88...30e

AnonymBruker
Skrevet

I dusjen kan det være sopp som bli rødlig, da må du vaske oftere😉 Har huset offentlig vannverk, eller privat?

Anonymkode: f93ed...9b3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Barnet mitt har et oppheng til leker i dusjen som er hvit med lommer og den har blitt helt rød nå og i hjørnene i dusjen ligger det igjen røde flekker. leiligheten som jeg leier vet jeg står på leire grunn og jeg mistenker at vannet ikke er helt rent da og at misfargingen kommer av dette.

Er det farlig? 

Alle grønne plantene mine dør også så jeg har nå undersøkt angående dette og at plantene rett og slett ikke liker vannet.

Hva gjør jeg? Kan jeg koke vannet og avkjøle det før jeg vanner plantene?

Er det farlig på sikt å drikke dette?

Anonymkode: 983a0...a39

Da har du nok alunskifer i vannet. Da er det et filter du må skifte på vannpumpa. Når det har blitt så ille , ligger det nå i rørene og bør da en periode bytte mange filter til det blir rent igjen

Har leid bolig med det og har det i boligen jeg bor i nå. Er ikke farlig da. Men kan farge klesvask ol. Det hvite tøyet 

Anonymkode: 47df4...e4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...