Gå til innhold

Tampong full med store svarte klumper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

TW før du leser da det er blod og detaljert forklaring.

Fikk mensen idag.

Jeg pleier å få litt levret blod under mensen.

Men denne gangen ble jeg litt engstelig, første tampongen var helt svart med masse store svarte klumper. Tok ikke bilde av den, hele var full.

Andre tampongen var det litt mindre men en del svarte klumper. Tok bilde av den tilfelle jeg må til lege.

Er dette levret blod? Eller burde jeg kontakte legen for dette?

Jeg føler meg ikke syk eller noe.

Jeg tror jeg spontan aborterte forrige måned. Kan det være rester som kommer ut?

Noen her som har opplevd det?

Kunne lagt til bilde men aner ikke hvordan jeg gjør det også er jeg redd det ikke er lov her inne da det er blod.

Anonymkode: 4b687...d5e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke lege og kun lege som kan gi deg 100% riktig svar på dette men er nok gammelt blod. Last opp bildet til en slik bildeside og post linken her så kan folk se om de vil, jeg kan ta en titt, er ikke redd blod og har mensen selv. 

Anonymkode: a256a...82c

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke opplevd det selv, men kan godt hende det kan være litt rester etter abort. Svart farge på blod tyder på at det er gammelt og koagulert. Vanligvis ikke noe farlig 😊 men du kan jo sende en melding til legen din på helsenorge og høre om du er bekymret?

Anonymkode: ce99d...011

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er ikke lege og kun lege som kan gi deg 100% riktig svar på dette men er nok gammelt blod. Last opp bildet til en slik bildeside og post linken her så kan folk se om de vil, jeg kan ta en titt, er ikke redd blod og har mensen selv. 

Hvilken side kan jeg bruke for å laste opp bilde og få link?

AnonymBruker
Skrevet

Der fikk jeg det til. Admins må bare slette om det ikke er greit å vise.

Dette er bilde av den andre tampongen jeg hadde i, første tampongen var hele tampongen full med de klumpene.

20240415-171845.jpg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken side kan jeg bruke for å laste opp bilde og få link?

https://postimages.org/ tror denne fungerer

AnonymBruker
Skrevet

Høres helt normalt ut. 

Anonymkode: d1d52...90f

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har hatt det mye. Ihvertfall når jeg har gått på minipiller og mensen samler seg opp i flere mnd.

Anonymkode: 250e3...d2b

AnonymBruker
Skrevet

Skjeden er sur, så blod levrer og klumper seg raskt der. Det vil også kunne være litt "ekstra" med menstruasjonene etter en spontanabort. Mest sannsynlig er det noe helt vanlig og ufarlig, men nevn alt som er nytt og uvanlig for DEG til legen.

Anonymkode: 140a3...255

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skjeden er sur, så blod levrer og klumper seg raskt der. Det vil også kunne være litt "ekstra" med menstruasjonene etter en spontanabort. Mest sannsynlig er det noe helt vanlig og ufarlig, men nevn alt som er nytt og uvanlig for DEG til legen.

Jeg har begynt med probiotic tamponger da jeg har sliti med phen. Kan det da være derfor siden du sier skjeden er sur?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har begynt med probiotic tamponger da jeg har sliti med phen. Kan det da være derfor siden du sier skjeden er sur?

Ordla meg litt teit, men mente at siden jeg har sliti med pH verdiene, kan det være derfor jeg får slike klumper siden du sier skjeden er sur?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ordla meg litt teit, men mente at siden jeg har sliti med pH verdiene, kan det være derfor jeg får slike klumper siden du sier skjeden er sur?

Skjeden har naturlig en ph på mellom 3,5 til 4,5 noe som gjør at blodet som er i det miljøet kan koagulere og/eller bli mørkt, brunt, svart. (Prøvde å finne informasjon om hvordan/hvorfor, men hodet orket ikke å lese forskning i kveld) Det er derfor en kan ha mer brunt og klumpete menustrasjonsblod om morgenen, da dette blodet har ligget i skjeden ei stund.

Jeg tror ikke det at du har slitt med pH verdiene i skjeden har noe med klumpene å gjøre, da slike problemer ofte heller er at en har for høy pH. Blod har pH på over 7 til sammenligning. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjeden har naturlig en ph på mellom 3,5 til 4,5 noe som gjør at blodet som er i det miljøet kan koagulere og/eller bli mørkt, brunt, svart. (Prøvde å finne informasjon om hvordan/hvorfor, men hodet orket ikke å lese forskning i kveld) Det er derfor en kan ha mer brunt og klumpete menustrasjonsblod om morgenen, da dette blodet har ligget i skjeden ei stund.

Jeg tror ikke det at du har slitt med pH verdiene i skjeden har noe med klumpene å gjøre, da slike problemer ofte heller er at en har for høy pH. Blod har pH på over 7 til sammenligning. 

Åjaaa, da lærte jeg noe nytt! Tusen takk for svar :D da slapper jeg litt mer av :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...