AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #1 Del Skrevet 15. april 2024 Håret mitt vokser bare 5 cm i året. Jeg går til frisøren en gang i året og klipper det 5 cm. Det blir ikke lengre. Skal ikke håret vokse 1-2 cm i måneden? Er det veldig unormalt? Anonymkode: c9075...eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #2 Del Skrevet 15. april 2024 Får du i deg deg vitaminer da? Hvordan er genene dine? Anonymkode: 05875...d32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #3 Del Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får du i deg deg vitaminer da? Hvordan er genene dine? Anonymkode: 05875...d32 Tar vitaminer. De vitaminene jeg mangler. Tar blodprøver hos legen. Genene vet jeg ikke. Anonymkode: c9075...eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 15. april 2024 #4 Del Skrevet 15. april 2024 Men tenk på alle pengene du sparer da ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #5 Del Skrevet 15. april 2024 Bruker du gode hårprodukter da? Anonymkode: e82ed...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #6 Del Skrevet 15. april 2024 Jeg har en i familien som er akkurat som deg. Drar til frisøren for å klippe tuppene en gang i blant, og håret blir aldri lengre enn litt under kragebeinet. Slik har det vært i ca 15-20. Hun har et mye bedre kosthold enn meg med tanke på vitaminer etc, men jeg kan spare til langt flere ganger uten at hennes blir lengre... Kanskje det bare stopper gro en dag? Anonymkode: 7fa70...df5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #7 Del Skrevet 15. april 2024 Jeg bruker bra hårprodukter. Skulle ønske at håret vokste mye fortere siden jeg sparer til langt hår. Men håret vil ikke vokse. Det stopper helt opp. Hvordan finner man ut om det er genetisk? Anonymkode: c9075...eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #8 Del Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg bruker bra hårprodukter. Skulle ønske at håret vokste mye fortere siden jeg sparer til langt hår. Men håret vil ikke vokse. Det stopper helt opp. Hvordan finner man ut om det er genetisk? Anonymkode: c9075...eed Ikke så ordentlig svar, men spør foreldre osv hvordan det er for dem? Hvis hele familien ditt sitt hår vokser sakte, vil jeg tro det er genetisk. Vet ikke om det finnes tester Anonymkode: e3b37...353 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #9 Del Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Håret mitt vokser bare 5 cm i året. Jeg går til frisøren en gang i året og klipper det 5 cm. Det blir ikke lengre. Skal ikke håret vokse 1-2 cm i måneden? Er det veldig unormalt? Anonymkode: c9075...eed Kor langt håret veks før det dett av, er rett og slett genetisk. Anonymkode: 53427...474 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #10 Del Skrevet 16. april 2024 Har alltid hatt tynt hår. Om det har noe å si? Anonymkode: c9075...eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #11 Del Skrevet 17. april 2024 Hvilke produkter bruker du? Anonymkode: 9942a...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #12 Del Skrevet 17. april 2024 Hvis du masserer hodebunnen din hver gang du vasker håret så skal du se det blir lengre. Anonymkode: bafb5...749 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 17. april 2024 #13 Del Skrevet 17. april 2024 (endret) Hver og en av oss har ulike forutsetninger for hvilken hårkvalitet og type vi ender opp med å få. Noen mennesker får bare aldri langt hår, fordi håret er genetisk skapt for å bare nå en viss lengde før det er "ferdig" og faller av av seg selv. Vi mister rundt 100 hårstrå daglig, det er helt normalt. Det kan virke som håret ditt er kodet genetisk til å bare bli så langt før det faller av, og da virker det jo som om det "ikke vokser". Men vokser gjør det jo, ut fra hodebunnen og ned til den "forhåndsbestemte" lengden det har i sin levetid. Men det er også slik at vi mennesker skifter og endrer hårtype flere ganger i løpet av livet. Farge, struktur, krøller, ikke krøller, tynnere og tykkere, alt dette kan endre seg. Spesielt tydelig er det jo når de blonde barnekrøllene våre blir borte og man får mørkere og kanskje helt rett hår når man kommer i puberteten. For eksempel. Har en venninne som i godt voksen alder plutselig har fått masse bølger og krøller i håret, hun som alltid har hatt stritt hår. Merkelig. Jeg vet ikke om det har noe å si, men håret mitt var omtrent sånn som ditt da jeg var yngre (tjue og tretti årene). Det ble liksom aldri skikkelig langt, men nådde bare ned til skulderbladene på det lengste. Husker det irriterte meg fælt. Men i dag, når jeg ikke lenger går med håret løst men alltid i hestehale, så vokser det av en eller annen grunn mye lengre. Har lengre hår nå som femti enn jeg hadde i tjueårene. Men jeg bruker altså alltid strikk i håret. Bare ser hvor langt det er blitt når jeg tar ut strikken og grer håret, og blir innimellom overrasket og tenker at "jøss, så rart at mitt hår er blitt så langt... det skjedde jo aldri før". Endret 17. april 2024 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #14 Del Skrevet 17. april 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du masserer hodebunnen din hver gang du vasker håret så skal du se det blir lengre. Anonymkode: bafb5...749 Dette, aller helst med hodet opp ned for mest mulig blodtilførsel i hodebunnen. Rolig og forsiktig massasje, men hardt. I tillegg lønner det seg å klippe litt hver 3-4mnd. Når du kun klippet en gang i året, vil du underveis ha mange splittede tupper og disse brekker av ved børsting, soving, trening, sex etc. Da oppleves håret som om det vokser saaakte, mens egentlig er det at tuppene "spises opp" fra bunnen. Anonymkode: f31a9...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #15 Del Skrevet 19. april 2024 Mitt hår vokser ca 7-8 cm i året, altså mindre enn en cm i måneden. Det sammer er tilfellet for min bror og min far. Hårprodukter o.l. har ingenting å si for dette, ei heller hva vi spiser (Vi bruker helt forskjellige ting og har ulikt kosthold. Samme hår likevel). Det er genetisk. Ikke la deg lure til å tro at produkter og lignende kan påvirke noe stort her. Det er hår/frisørindustrien som har funnet på det der, for å tjene penger. Anonymkode: 936b6...84c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå