AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #1 Skrevet 15. april 2024 Grunnleggeren av den moderne satanismen sa at hans religion bare var Ayn Rands filosofi med seremonier og ritualer lagt til. I boken "Atlas Shrugged" av Ayn Rand så sies det: "Miss Taggart, we have no laws in this valley, no rules, no formal organization of any kind. We come here because we want to rest. But we have certain customs, which we all observe, because they pertain to the things we need to rest from. So I’ll warn you now that there is one word which is forbidden in this valley: the word “give.” https://electricliterature.com/believe-it-or-not-i-learned-something-about-love-and-virtue-from-atlas-shrugged/ og Ayn Rand er den filosofen mange som tilhører den økonomiske eliten, også i Norge desverre, elsker. F. eks Christian Ringnes https://lillemane.no/product/kildens-utspring/ og hun er også godt likt i Fremskrittspartiet. F. eks av Trond Birkedal https://kknomics.no/programposter-2023/klassikeren-adam-smith Det er all grunn til å tro at Ayn Rands filosofi bare er sosialdarwinismens andre retning: "den individualistiske sosialdarwinismen." den første retningen er: "den kollektivistiske sosialdarwinismen", bedre kjent som nazisme. I en bok om politisk idéhistorie så hører Ayn Rand hjemme i samme kapittel som Hitler og Herbert Spencer!!!!! Anonymkode: 53e86...0a8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #3 Skrevet 15. april 2024 Jeg får høy puls når jeg hører det navnet. Orker ikke. Anonymkode: 41bd7...7a5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #4 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og så? Anonymkode: 0a448...7b3 jeg håper jeg kan bidra med å skade denne ideologiens rykte maksimalt! Anonymkode: 53e86...0a8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #5 Skrevet 15. april 2024 Er da en kjent sak at Rand er populær blant broilerne i Høyre og Frp. Både Torbjørn Røe Isaksen og Sylvi har vel skrytt av å ha Rand på nattbordet. Anonymkode: 64c35...de4 1
Isambard Skrevet 15. april 2024 #6 Skrevet 15. april 2024 (endret) Jeg har også startet på å lese den. Orket ikke lese hele, men skjønte poenget hennes. Akkurat som Karl Marx hadde noen gode poeng så hadde Ayn Rand noen gode poeng. Ellers ville ikke folk vært så sinte som TS. Randall Munroe sa det bra: Jeg er enig med alt Ayn Rand skriver, helt frem til "derfor må jeg være en drittsekk". Endret 15. april 2024 av Isambard Munroe -sitat. 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #7 Skrevet 15. april 2024 forsidebildet på Atlas Shrugged ligner veldig mye på progagandaplakate nazistene brukte om "arvesyke" Anonymkode: 53e86...0a8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #8 Skrevet 15. april 2024 Isambard skrev (23 minutter siden): Jeg har også startet på å lese den. Orket ikke lese hele, men skjønte poenget hennes. Akkurat som Karl Marx hadde noen gode poeng så hadde Ayn Rand noen gode poeng. Ellers ville ikke folk vært så sinte som TS. Randall Munroe sa det bra: Jeg er enig med alt Ayn Rand skriver, helt frem til "derfor må jeg være en drittsekk". blir litt som å si at Hitler hadde noen gode poeng 😞 Anonymkode: 53e86...0a8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #9 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): blir litt som å si at Hitler hadde noen gode poeng 😞 Anonymkode: 53e86...0a8 Han hadde jo det da. Ting er ikke sort hvitt i verden. Hitler var veldig på å bevare norsk natur faktisk! Og natur generelt. Er jo ikke en dum ide det. Anonymkode: 0fef0...2a9 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #10 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): forsidebildet på Atlas Shrugged ligner veldig mye på progagandaplakate nazistene brukte om "arvesyke" Anonymkode: 53e86...0a8 Veldig symbolsk bilde. Forskjellen er at han til Rand kneler. Det betyr noe dersom du setter deg inn i symbolikken fra et spirituelt ståsted. Det at hodet er bøyd i stedet for rett opp betyr også noe. Anonymkode: 981b4...50c
Isambard Skrevet 15. april 2024 #11 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): forsidebildet på Atlas Shrugged ligner veldig mye på progagandaplakate nazistene brukte om "arvesyke" Anonymkode: 53e86...0a8 Her er det original coveret til boken. Ingen likhet med nazi-plakaten.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #12 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (På 15.4.2024 den 16.57): Han hadde jo det da. Ting er ikke sort hvitt i verden. Hitler var veldig på å bevare norsk natur faktisk! Og natur generelt. Er jo ikke en dum ide det. Anonymkode: 0fef0...2a9 det er ikke bevaring av norsk natur Hitler vanligvis blir forbundet med. Selv om nazistene hadde enkelte fornuftige meninger, så blir det overskygget av de avskyelige verdiene og nazismens forbrytelser. Slik er det også med Ayn Rand. Bare fordi hun sa noe godt betyr ikke at hennes ideologi ikke er menneskefiendtlig og spesiellt hatsk mot de som av ulike grunner ikke kan jobbe i vanlig arbeid. Randianisme er en moderne versjon av nazismen!!!!!!! Anonymkode: 53e86...0a8
Leifr Skrevet 23. april 2024 #13 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 9.50): Randianisme er en moderne versjon av nazismen!!!!!!! Anonymkode: 53e86...0a8 Njei, ikke helt... Rand står for en helt absurd "fuck you, got mine" holdning. Samfunnet pulveriseres til fordel for ekstrem individualisme. Nazismen og fascismen forøvrig hadde sterkere islag av kollektivistisk tenkning. Du er ingenting, folket/bevegelsen er alt. (Dette har ikke hindret enkelte fasicstoide elementer i å trykke Rand til sitt bryst i senere år. Intern konsistens er ikke nødvendigvis disses sterkeste side.)
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #14 Skrevet 24. april 2024 Leifr skrev (21 timer siden): Njei, ikke helt... Rand står for en helt absurd "fuck you, got mine" holdning. Samfunnet pulveriseres til fordel for ekstrem individualisme. Nazismen og fascismen forøvrig hadde sterkere islag av kollektivistisk tenkning. Du er ingenting, folket/bevegelsen er alt. (Dette har ikke hindret enkelte fasicstoide elementer i å trykke Rand til sitt bryst i senere år. Intern konsistens er ikke nødvendigvis disses sterkeste side.) du har på en måte rett. Nazismen er den kollektivistiske sosialdarwinismen. Ayn Rands filosofi er den individualistiske sosialdarwinismen. Så begge er to retninger av sosialdarwinisme. Både Nazisme og Ayn Rands filosofi har mye til felles med Satanisme. Anonymkode: 53e86...0a8
Viktualia Skrevet 24. april 2024 #15 Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (På 15.4.2024 den 16.50): forsidebildet på Atlas Shrugged ligner veldig mye på progagandaplakate nazistene brukte om "arvesyke" Anonymkode: 53e86...0a8 Fordi det er et bilde av Atlas. Atlas er den greske titanen som bærer himmelen på sine skuldre. https://snl.no/Atlas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå