Gå til innhold

Tv ute.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en liten leilighet i 6 etasje med liten balkong på kanskje 8kvm, den er ikke innglassert. Finnes det noen måte å få en liten tv der ute uten å flå seg? Ser samsung har en utendørs tv, men de er svindyre og digre. Tenker typ 32tommer hvis ikke så tar den jo hele plassen og skygger for sola.

Funker de trekkene som skal beskytte mot vær og vind? 

Andre løsninger?

Siden leiligheten er så liten blir det pes å ta den inn og ut, pluss at da veit jeg med meg selv at jeg ikke kommer til å gidde.

Anonymkode: f7a2c...1e9

AnonymBruker
Skrevet

Kjør heller en billig TV og vanntett trekk. De fleste måneder i året er det allikevel for kaldt til å sitte ute og se på TV, så bortkastet penger med et ute-TV

Anonymkode: f5a24...083

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kjør heller en billig TV og vanntett trekk. De fleste måneder i året er det allikevel for kaldt til å sitte ute og se på TV, så bortkastet penger med et ute-TV

Anonymkode: f5a24...083

Ja, er det jeg tenker. Billig tv på fot fra finn.no med trekk. Men funker trekkene? Eller står jeg plutselig med med håret rett ut og 200 volt i kroppen?

AnonymBruker
Skrevet

Ser du skriver at det er pes å ta det inn og ut, men jeg gjorde det da jeg hadde TV på balkongen i sommermånedene og opplevde det som veldig lite pes faktisk. Hadde kjøpt meg en billig ekstra-tv som jeg brukte til dette formålet og som jeg pakket bort på vinteren. Da slipper du iallfall å være bekymret for 200 volt i kroppen.

Anonymkode: 11733...5c7

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg forstår ikke, skal du sitte ute på den lille balkongen å se på tv?

Anonymkode: 44dbc...638

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men jeg forstår ikke, skal du sitte ute på den lille balkongen å se på tv?

Anonymkode: 44dbc...638

Ja, når det er en kamp jeg vil se f.eks og sola skinner vil jeg ikke sitte inne.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ser du skriver at det er pes å ta det inn og ut, men jeg gjorde det da jeg hadde TV på balkongen i sommermånedene og opplevde det som veldig lite pes faktisk. Hadde kjøpt meg en billig ekstra-tv som jeg brukte til dette formålet og som jeg pakket bort på vinteren. Da slipper du iallfall å være bekymret for 200 volt i kroppen.

Anonymkode: 11733...5c7

Pes var kanskje feil ord, for kommer jo ikke til å bruke den hver dag og har ingen plass å oppbevare den inne i leiligheten. Men vil en tv evt tåle å bli oppbevart i uteboden mellom bruk? Den er jo tørr, men det kan jo bli kaldt på natta..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja, når det er en kamp jeg vil se f.eks og sola skinner vil jeg ikke sitte inne.

Er det ikke mye mer praktisk å kjøpe et nettbrett og se kampen på det?

Anonymkode: 411ee...ef2

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det ikke mye mer praktisk å kjøpe et nettbrett og se kampen på det?

Anonymkode: 411ee...ef2

Nei, vi er to stk.

AnonymBruker
Skrevet

Og naboene er fan av at de på en ellers rolig søndag med solskinn skal dele fotballopplevelsen med deg/dere?

For egen del må jeg si at jeg synes det å sette opp en TV på en liten fuglekasebalkong er rimelig … harry?🙄😂 Men det er nok bare meg altså.

Men sånn rent praktisk, hvis du gjennomfører prosjektet, så er det kombinasjonen varierende luftfuktighet/kondens kombinert med elektronikk du skal være "bekymret" for, ikke først og fremst regn.

Anonymkode: 3528b...4f5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er fare for kondensering om det er kjølige kvelder. Hovedkort og metalldeler blir kalde inni tv'n iløpet av natta, og med tilstrekkelig luftfuktighet og stillestående luft inni trekket vil det kunne bli vanndråper på elektriske komponenter. Med tilhørende kortslutning. 

Vil tippe Samsung sin ute-tv er IP-klassifisert så det ikke kan kondensere eller dryppe vann på kritiske komponenter

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke sette tv innenfor vindu, enten i vinduskarmen eller på en hylle, så du ser skjermen gjennom vindu?

Anonymkode: 64334...47d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.4.2024 den 17.00):

Har du hørt om gardiner ?

Og jeg håper for naboene sin del,at du bruker hedset når du ser på tv ute,så de slipper bråk.

Anonymkode: 27530...d8b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du hørt om gardiner ?

Og jeg håper for naboene sin del,at du bruker hedset når du ser på tv ute,så de slipper bråk.

Anonymkode: 27530...d8b

Ja, men ikke gardiner som gjør at jeg kan sitte ute i solen 😅 Trenger ikke kjøre full guff på TVen. Er også venner med naboen og har sjekket via hennes balkong om de hører når vi har på musikk, det gjør hun ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...